Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Intel Arc Generic or handpicked OEM Graphics driver

(Onderwerp aangemaakt op: een week geleden)
201 Weergaven
JaapHoutman
Explorer
Opties
The Galaxy Book Download Center lists several drivers for the Book5, including Intel Graphics driver Ver. 32.0.101.6647.
Two previous versions of this Intel Graphics driver are also available for download: 32.0.101.6043 and 32.0.101.6314.
Are these all generic Intel drivers providing users with the latest and greatest feature enhancements and bug fixes that computer manufacturers (OEMs) might not have customized yet, or are they OEM drivers handpicked by Samsung and include customized features and solutions for platform-specific needs?

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als ik jou was zou ik van intel gewoon de meest recente downloaden.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
JaapHoutman
Explorer
Opties

Ik heb inmiddels de generic graphics driver 32.0.101.6314 van Intel zonder problemen geinstalleerd en tot nu toe bij het gebruik ervan geen problemn ervaren.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Wanneer Samsung drivers aanbiedt via hun eigen downloadcentrum of via Samsung Update, zijn dit meestal versies die door hen zijn gevalideerd voor hun specifieke modellen. Dit zorgt voor een betere stabiliteit en compatibiliteit met de rest van het systeem.
JaapHoutman
Explorer
Opties

Beste Patrick,

Mijn dank voor jouw reactie. De graphics driver welke Samsung ter downloading aanbiedt is inmiddels behoorlijk gedateerd en opgevolgd door meer dan 10 versies waarvan de 32.0.101.6972 de meest recente is. Hierbij heeft ook Intel de doelstelling een systeem waarin zij met diverse componenten deelneemt zo stabiel mogelijk en functioneel rijk te krijgen en te behouden. Waar het mij hierom gaat is om zeker de weten dat Samsung geen eigen aanpassingen heeft gedaan in de 32.0.101.6647 zodat wanneer in naar de 6972 upgrade deze aanpassingen niet kwijtraak.

Overigens heb ik inmiddels zonder problemen de andere Intel drivers in mijn Book5 probleemloos kunnen updaten met nieuwe versies van Intel.

0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als ik jou was zou ik van intel gewoon de meest recente downloaden.
JaapHoutman
Explorer
Opties

Dan ga ik ervan uit dat Samsung ook in de Intel Graphics Driver geen eigen aanpassingen heeft gedaan en dat Samsung mijn Book5 standaard heeft voorzien van een generic driver en er in die zin geen sprake is van een OEM driver.

0 Likes
Oplossing
JaapHoutman
Explorer
Opties

Ik heb inmiddels de generic graphics driver 32.0.101.6314 van Intel zonder problemen geinstalleerd en tot nu toe bij het gebruik ervan geen problemn ervaren.