op 29-10-2017 10:21 AM
Mijn samsung C32HG70 laat minder goede kleuren zien met HDR aan in HDR games op de PC. Ik heb de laatste windows versie geinstalleerd enn de laatste Nvidia drivers voor de GTX 1080 Ti. Ik heb het scherm aangesloten vis displayport 1.4. De HDR functie in windows is beschikbaar de monitor gaat in de HDR modes. Helaas zijn de kleuren onverzaardigd en minder Vivid in HDR games waar de monitor ook in de HDR modes gaat door HDR in de game te activeren. Ik kom er zelf niet meer helemaal uit want ik heb alles geprobeerd om HDR wekrende te krijgen.
Nieuwe HDMI 2.0B kabel
Nieuwe Displayport 1.4 kabel.
Windows opnieuw geinstalleerd
Laatste firmware geintalleerd wat 100% goed is gegaan.
Ik zit er sterk aan te denken dat de monitor defect is in HDR modes maar dat weet ik ook niet zeker.
Hebben jullie eenn oplossing Samsung?
op 09-11-2017 11:23 AM
10-11-2017 10:05 AM - bewerkt 10-11-2017 10:17 AM
Ik heb dit probleem met Battlefield 1, Forza motorsport 7, Mass Efect Andromeda, Destiny 2 en bij Shadow warrior. Shadow warrior word zelfs helemaal paars qua kleuren.
op 10-11-2017 11:46 AM
Van Shadow Warrior weten we dat HDR een bug is. Uit ervaring weten we dat ME:A er beter uit hoort te zien met HDR. Zou je de laatste Firmware erop kunnen zetten? Deze kun je hier vinden. Er zijn recent nog updates uitgebracht namelijk.
12-11-2017 09:04 AM - bewerkt 15-11-2017 10:06 AM
De laatste firmware erop gezet maar ik lees dat de nieuwe firmware downloads met Free sync heeft te maken. Ik zie in ieder geval geen verbetering in HDR want de kleuren blijven in iedere HDR game minder mooi en flets vergeleken met SDR. Mass Effect Adromeda gaat niet eens in HDR mode, alleen waneer windos HDR aan staat en dan windows borderless werkt HDR maar dan ziet alles er grijs uit.
op 15-11-2017 01:26 PM
Weten jullie al meer wat het probleem kan zijn. Ik heb van mijn kant alles gedaan om HDR werkende te krijgen, andere kabels, een nieuwe videokaart, nieuwste drivers, windows nog weer opnieuw geinstalleerd afgelopen week. Of mijn scherm heeft een defect of er is iets in windows veranderd door microsoft waar ik geen contakt mee kan krijgen over dit probleem?
15-11-2017 03:30 PM - bewerkt 15-11-2017 03:31 PM
Sowieso is het W10 issue bekend, dus uiteindelijk moet het werken in full-screen, niet windowed. Maar verder ben ik nog op antwoord aan 't wachten. Ze zijn niet zomaar overal te vinden, maar heb je een andere HDR monitor om 't mee te testen?
op 16-11-2017 10:46 AM
Het zelfde effect wat in widnows 10 gebeurt ook in HDR games. Ik heb verder ook geen andere HDR monitor om te testen. Misschien kan ik voor Samsung nog een HDR monitor testen dan weten we gelijk of het een defect is of niet?
op 28-11-2017 02:22 PM
Helaas werkt HDR nog steeds niet bij iedereen Op de PC met de CHG70/90 monitor, je ziet dit probleem over alop verschillende fora en review sites. Ik krijg steeds meer het idee dat wij kopers met nep HDR monitoren worden opgescheept waardoor wij kopers zijn teleurgesteld.
op 12-12-2017 10:22 AM
Je zou het niet geloven, Lup, maar ik ben toch nog écht met jouw vraag bezig. Het is heel wat uitzoekwerk, zeker omdat elke game weer anders reageert. Met betrekking tot Shadow Warrior lijkt dit een bekend probleem met hun game. Zie hier een Steam topic waar meerdere mensen hetzelfde probleem ervaren. Verder heb je het vooral over de kleuren. Het doel van HDR is dat kleuren realistischer worden, dit zorgt er vaak voor dat kleuren juist minder verzadigd worden. Realistisch kleuren is iets anders dan 'vibrant' kleuren.
HDR zorgt er dus voor dat de kleuren er natuurlijker uitzien. Dit betekent vaak juist minder verzadigd maar met meer donkerder zwart en lichter wit zonder hierin detail te verliezen. Vaak zijn we oververzadigde kleuren gewend, dit is alleen niet hoe het door de ontwikkelaar bedoeld is bij het maken van de content.
Indien je het écht niet goed eruit vindt zien, kun je dan een foto plaatsen van een aantal games waar jij het niet goed eruit vindt zien? Dan kan ik alsnog verder kijken.
op 22-12-2017 02:20 PM
Het ligt indd aan de game en HDR werkt in een aantal games goed zoals AC origins en shadow op War. Ook is HDR mooier nu in Destiny 2 na enkele updates geloof ik. Ook Youtube HDR doet het goed via Microsoft Edge. Het probleem was meer dat ik dacht dat HDR juist meer overdreven kleuren zou geven.
Het enige wat ik nog niet werkende krijg is HDR met Netflix via de Neflix app of Microsoft Edge. Zou je na kunnen gaan of het scherm HDCP 2.2 ondersteund of zit he tprobleem meer in de resolutie omdat het geen 4k scherm is? De foutcode via de APP is foutcode:u7361-1254-c00db3b2 en dan zeggenze bij Netflix raadpleeg je monitor fabrikant.