Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

C32HG70 HDR probleem

(Onderwerp aangemaakt op: 29-10-2017 10:21 AM)
2428 Weergaven
Lup
Student
Opties

Mijn samsung C32HG70 laat minder goede kleuren zien met HDR aan in HDR games op de PC. Ik heb de laatste windows versie geinstalleerd enn de laatste Nvidia drivers voor de GTX 1080 Ti. Ik heb het scherm aangesloten vis displayport 1.4. De HDR functie in windows is beschikbaar  de monitor gaat in de HDR modes. Helaas zijn de kleuren onverzaardigd en minder Vivid in HDR games waar de monitor ook in de HDR modes gaat door HDR in de game te activeren. Ik kom er zelf niet meer helemaal uit want ik heb alles geprobeerd om HDR wekrende te krijgen.

Nieuwe HDMI 2.0B kabel

Nieuwe Displayport 1.4 kabel.

Windows opnieuw geinstalleerd

Laatste firmware geintalleerd wat 100% goed is gegaan.

Ik zit er sterk aan te denken dat de monitor defect is in HDR modes maar dat weet ik ook niet zeker.

Hebben jullie eenn oplossing Samsung?

0 Likes
36 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Top! Vet dat alles nu wel werkt, zolang de game het goed ondersteunt. Met betrekking tot HDCP 2.2, dat ga ik voor je uitzoeken! Ik weet wel dat al onze HDMI-poorten HDCP ondersteunen, maar 2.2 is nog een stapje daarboven. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Lup
Student
Opties
Ik weet in ieder geval wel dat mijn HDMI kabel HDCP 2.2 ondersteund en ik zie wanneer ik windows HDR inschakel ook op Netflix een HDR logo staan bij HDR films. Ik ben benieuwd of de monitor zelf ook HDCP 2.2 ondersteund.
0 Likes
Casartelli
First Poster
Opties

Ik heb de 27inch variant maar hetzelfde probleem met HDR op de PS4 Pro. 

Daar zou je wat meer plug en play verwachten zeker omdat de PS4 wel gewoon HDR goed ondersteunt. 

Bij een game als Assassins Creed Origins zijn de kleuren heel flets als ik alle instellingen op automatisch laat van de PS4. Hij schakelt dan naar 4K (zal ie downsamplen naar 1440) en YUV422 (RGB op 4K kan niet met HDMI ivm bandbreedte)). 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Probeer je momenteel 4K én HDR? Want de monitor biedt inderdaad geen 4k, wel HDR. Edge ondersteunt 4K, vandaar dat ik even navraag wat je probeert in te stellen. De monitor heeft wél HDCP 2.2, zowel op beide HDMI poorten en de Display Port. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Lup
Student
Opties
Ik probeer geen 4K maar ik denk dat Netflix zelf problemen heeft met een uikiezen van 1080p voor mijn monitor. Ik ga er in ieder geval geen Netflix meer mee kijken. Is het trouwens normaal dat de monitor "Reset all" functie bepaalde dingen niet reset zoals brightness blijft op de ingestelde 60%, zelfde geldt voor srgb mode wat ook blijft ingesteld na de reset? Ik moet telkens resetten omdat de hele tijd last heb van een lage resolutie in windows of juist een lagere refresh-rate wat een reset van de monitor wel verhelpt.
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Als je Game Setting 1, Game Setting 2 en Game Setting 3 bewaart onder "Save Settings" worden die inderdaad niet gewijzigd, kan het zijn dat je je instellingen inderdaad zo hebt opgeslagen? Dan is in ieder geval het reset verhaal verklaard.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Lup
Student
Opties

Klopt, ik gebruik onder iedere game setting andere instellingen zoals standard custom, srgb, en de laaste High brigtness met een lagere black  Eq. Als ik dan in de game setting reset veranders er niets voo die setting.

0 Likes