Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NX500 Error 00

(Onderwerp aangemaakt op: 01-09-2017 11:46 AM)
1781 Weergaven
MarkieMark73
First Poster
Opties

Beste Samsung en/of Community,

 

7 juli 2015 kocht ik met grote verwachtingen een Samsung NX500 aangezien mijn toenmalige Canon spiegelreflex inmiddels 10 jaar oud was. De verkoopmedewerkers bij Ring Foto en Media markt konden mij destijds overtuigen van de geweldige kwaliteit van de destijds geïntroduceerde NX500 die compacter was dan een spiegelreflex camera. De camera kostte maar liefst 700 euro, en dat voor een systeemcamera. Dit was het beste wat er op de markt was op dat moment.

 

Mijn eerste vakantie ging 3 weken naar mediterraan gebied alwaar ik met de ellenlange handleiding onder de arm aan de ***** ging, heerlijk! Ik dacht wel even de mooiste kiekjes te gaan maken tijdens mijn mooie reis. Helaas kreeg ik na een aantal dagen problemen met de lens (of camera) die een error 00 aangaf. Na uren contact met Samsung support (een aardige telefoonrekening) kreeg ik enkel het advies zoals ook beschreven stond in de handleiding: “Doe de camera uit haal de lens eraf en plaats deze er weer op en doe de camera weer aan”. Dit bracht geen soelaas. Een andere optie was om een firmware update te doen van de camera. Ik heb dit gedaan vanuit mijn verlaten vakantieoord. Na vele dataroaming kosten verder te zijn (ja, dit was het pre-dataroaming EU tijdperk) werkte de camera nog steeds niet. Gewoon onbruikbaar tijdens mijn mooie reis. Op zijn zachts gezegd, nogal tegenvallend.

 

Na terugkomst in Nederland direct naar de Media Markt gegaan om mijn geld op te eisen aangezien ik geen fiducie in dit apparaat meer had. We praten hier over 5 weken na aankoop. Dit was onmogelijk volgens de Media Markt en alleen een reparatie, volgens de fabrieksgarantie, kon geregeld worden. Zo gezegd, zo gedaan. Camera kwam weer terug en leek weer naar behoren te werken. Aangezien foto’s maken voor mij enkel een vakantie aangelegenheid is, werd de camera pas een jaar later weer optimaal gebruikt tijdens een maand vakantie in Frankrijk. Aldaar bleek de camera weer dezelfde error te geven na enkele dagen. Dit was nota bene de tweede vakantie die door de neus werd geboord. Op onverklaarbare wijze deed de camera het thuis na de vakantie wel weer, grrr!! Wellicht is 25 graden Celsius gewoonweg te warm en heb ik een scandinavian-temperature-camera. Door persoonlijke nare omstandigheden heb ik de camera wederom een jaar niet meer gebruikt (je kan er namelijk depressief van worden) totdat ik afgelopen augustus op vakantie ging naar Italië. En jawel, de camera deed het maar liefst 2 gehele dagen volop prima. Daarna hetzelfde euvel en weer een vakantie lang alleen maar kiekjes maken met de smartphone (een Samsung, dat dan weer wel). Op zijn zachts gezegd, behoorlijk tegenvallend.

 

Na deze vakantie onmiddellijk weer gebeld met Samsung. Het antwoord van Samsung is helder. Inmiddels buiten de garantie periode, er is niets meer aan te doen. Opsturen kan, maar de onderzoekskosten en de reparatiekosten zijn voor eigen rekening. U begrijpt dat ik geen ene cent meer investeer in dit ondeugdelijk product. De camera is een wanprestatie van jewelste en als consument mag je op de blaren zitten. We hebben het hier over een camera van 700 euro die nooit naar behoren heeft gefunctioneerd. Voor mij is dit een hoop geld en daarmede voorlopig geen geld beschikbaar voor een nieuwe camera.

 

Ik zit met dit product op een doodlopende steeg vandaar mijn vraag hier in de community. Wat kan iemand hier of bij Samsung voor mij betekenen? Ik vind dat er een wanprestatie is geleverd aan materiaal, support en reparatie. Ik heb bovenstaand verhaal nog vriendelijk en positief geschetst wat dat betreft.

 

Met vriendelijke groet,
Mark

Groet,
Mark
0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Mark, jeetje, wat een verhaal 😮 Ik kan heel goed begrijpen dat je totaal niet tevreden bent met de camera, als je dit allemaal hebt ervaren 😞 Zoals je in 't topic aangeeft, kan een reparatie buiten de fabrieksgarantie, inderdaad niet kosteloos worden gedaan. Hoe naar ik het ook vind, kan ik daar jammer genoeg niets in betekenen. Heb je dit al besproken met de MediaMarkt? Daar heb je ooit de koopovereenkomst mee gesloten en die kan jou dus ook misschien tegemoetkomen hierin. Wij bieden echter alleen de fabrieksgarantie als extra service.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
1 Antwoord
Oplossing
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Mark, jeetje, wat een verhaal 😮 Ik kan heel goed begrijpen dat je totaal niet tevreden bent met de camera, als je dit allemaal hebt ervaren 😞 Zoals je in 't topic aangeeft, kan een reparatie buiten de fabrieksgarantie, inderdaad niet kosteloos worden gedaan. Hoe naar ik het ook vind, kan ik daar jammer genoeg niets in betekenen. Heb je dit al besproken met de MediaMarkt? Daar heb je ooit de koopovereenkomst mee gesloten en die kan jou dus ook misschien tegemoetkomen hierin. Wij bieden echter alleen de fabrieksgarantie als extra service.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes