op 12-03-2018 10:06 PM
Geachte,
Graag uw advies betreffende volgend probleem:
Ik heb in december 2016 twee 32" schermen (type: S32F351FUU) aangekocht. Sinds enkele weken maken beide schermen een zeer hoog frequent geluid wanneer ik een muisbeweging maak. Zolang de muiswijzer geen beweging maakt zijn de schermen perfect in orde. Bij de kleinste beweging wordt er echter een hoog frequent en zeer storend geluid geproduceerd. Nochtans hebben de schermen geen ingebouwde speakers.
Mvg,
Barry Martens
op 14-03-2018 01:20 PM
op 14-03-2018 04:21 PM
Goedemiddag Nick,
inderdaad vreemd. Ik zou ook verwachten dat het hoogfrequent geluid zich continue zou manifesteren. Maar zolang als de muiswijzer niet beweegt zijn de schermen muisstil.
De schermen hangen aan twee game systemen. Aan de één een laptop, aan de andere een nieuwe desktop ( tot een week geleden hetzelfde type en config van laptop). Dacht eerst dat het te maken had met het scherm en als test heb ik de schermen verwisseld. Het probleem bleef echter hetzelfde. Een week geleden heb ik de laptop vervangen door een desktop maar ook dat heeft het probleem niet opgelost. Het is dus zover als ik kan zien geen desktop of laptop probleem maar een scherm probleem. Als het kan helpen wil ik je de settings van beide schermen bezorgen.
Mvg,
Barry
16-03-2018 08:42 AM - bewerkt 21-03-2018 08:49 AM
Ik nog nooit zoiets vernomen .. Heb je de monitors al even van het stroom afgehaald, zo'n uur? Weet je zeker dat het vanaf de monitor komt? Alles wat ik kan vinden hierover legt het issue eerder bij de pc, waarbij de spoelen het geluid maken. Is het redelijk duidelijk te horen? Anders zou ik je namelijk willen vragen het even te filmen, of op te nemen.