op 02-09-2016 03:01 PM
Eerst moet de printer altijd via USB of UTP kabel geïnstalleerd worden zodat de pc en/of notebook de printer herkent. Als dit gedaan is moet het netwerk opgezet worden tussen de printer en de PC en/of notebook.
Netwerk opzetten tussen printer en PC/Notebook
1. Zet de router, computer en printer aan en wacht totdat deze zijn opgestart.
2. Verbind de printer via USB kabel met de computer.
3. Vervolgens plaats je de meegeleverde CD-rom in de computer (indien je deze niet meer hebt, of geen CD speler hebt, kun je de software downloaden via www.samsung.com/support. Zoek vervolgens op het typenummer en selecteer – downloads – stuurprogramma’s).
4. Accepteer de voorwaarde en kies voor een ‘Draadloze netwerkverbinding’.
5. Selecteer vervolgens; ‘Ja, ik wil het draadloze netwerk voor mijn printer instellen’.
6. Selecteer vervolgens; ‘Een USB-kabel gebruiken’
7. Vervolgens zoekt de computer naar de mogelijke netwerkopties, klik hier op je eigen netwerknaam en voer (indien van toepassing) het netwerkwachtwoord in.
8. Selecteer vervolgens 'Volgende' en rond de installatieprocedure af. Zodra deze is afgerond, kun je de printer loskoppelen van de computer.
9. De printer is nu geïnstalleerd en je kunt draadloos vanaf al je apparaten printen.
Instructievideo
Raadpleeg ook onze How-to video voor het opzetten van een netwerk tussen printer en/of Notebook.
op 14-01-2017 12:46 PM
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb mijn printer aangesloten via USB. Ik heb de Wizzard gestart - ik kan dan mijn draadloos netwerk + password opgeven - lijkt allemaal in orde. Maar dan meldt hij "de instellingen voor de draadloze printer is voltooid, maar de printer kan geen verbinding met uw PC maken".
Ik vraag mij af wat er mis is. Ik kom er niet uit.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
op 16-01-2017 12:00 PM
Hey Rolf,
Wat irritant dat het niet lukt om je printer draadloos te verbinden met jouw computer! Zo te zien voer je de stappen juist uit, maar blijkt er ergens toch een foutje te zitten.
Ik wil je vragen om het eens helemaal opnieuw te proberen, nadat je de printer hebt verwijderd uit de computer. De printer kun je verwijderen via het configuratiescherm van je pc. Hierna mag je de software van jouw printer opnieuw installeren.
Laat je me weten hoe dat uitpakt?
op 21-01-2017 11:40 PM
Hey Tim,
Het is gelukt ! Prima tip !
Ik heb de printer verwijderd. Toen de printer weer toegevoegd - en toen is de draadloze instelling ook goedgekomen.
Heel erg bedankt voor de hulp !
groet, Rolf.
op 24-01-2017 07:43 PM