op 21-02-2018 11:35 PM
Sinds korte tijd ben ik een zeer tevreden gebruiker van de QLED QE55Q7F.
Binnenkort wil ik ook het TV geluid via mijn SONOS Playbar/Sub/Play 1's in 5.1 opstelling alsook een Play3 weergeven.
Aangezien ik zeer veel over problemen lees mbt mensen die hun op infrarood (IR) reagerende apparatuur niet met de one remote (zilver) kunnen bedienen (omdat deze RF signalen zend), dit ondanks de vele workarounds die in omloop zijn.
Vraag ik mij af of er niet simpelweg via USB een IR transmitter op de One Connect box aan te sluiten is. Immers de One Connect oplossing is bedoeld om aparatuur verborgen op te stellen.
Zelfs als iemand de one remote werkend heeft gekregen zal een verborgen opstelling van de apparatuur die met IR bediend moet worden, mijn inziens niet mogelijk zijn. Omdat die apparatuur het signaal dan niet ontvangt. Een IR extender is niet mogelijk (de One Connect heeft die aansluiting niet), blijft dan over iets aan de USB poort van de One Connect te hangen.
Iemand die een USB IR transmitter werkend heeft gekregen ?
BVD
Martin
op 29-08-2018 05:19 AM
Een hieraan gerelateerde vraag: mijn One Remote lijkt wel degelijk (ook, naast RF?) IR uit te zenden want mijn IR extender reageert er alvast op. Dus neem ik aan dat ik hem ook kan programmeren in mijn Philips universal remote (of gelijk welk ander IR type bv. Logitech)? (de One Remote gebruiken als universele afstandsbediening is voor mij geen optie gezien de toestellen die ik heb en waar ze staan).
op 29-08-2018 10:52 AM
op 29-08-2018 08:39 PM
Sinds het begin dat ik alles heb aangesloten (met hulp van de tips gepost op dit forum) werkt alles.
Het enigste wat niet werkt is als volume hoger / lager ingesteld wordt dit niet weergegeven wordt op de TV,
dwz de volume indicator (met getal hoe hard het geluid staat) wordt niet getoond.
Blijkbaar een algemeen probleem bij apparatuur wat via de optische kabel wordt aangesloten.
Mijn schoonbroer heeft ook een Sonos installatie, en dat op een Sony TV,
en ook alles werkt daar, afgezien van de volume indicator.
Een IR transmitter/repeater heb ik dan ook net verdr meer onderzocht of dat mogelijk zou zijn.
Het nut daarvan is door de werkende instalatie weg.