Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Uitdaging! Geluid automatisch via versterker ipv TV (ARC gekoppeld)

(Onderwerp aangemaakt op: 10-12-2019 10:21 AM)
551 Weergaven
MarkRoos
First Poster
Opties

Hoi!

Ik ben benieuwd of jullie mijn uitdaging kunnen oplossen

Ik heb een samsung tv aangesloten via ARC naar mijn versterker. Als ik de tv aanzet dan werkt de versterker wel omdat de Chromecast via de versterker naar de TV wordt aangezet. Enig wat niet goed gaat is dat het geluid automatisch via de versterker gaat. Ik moet namelijk dan handmatig een geluidsbron 'HDMI' aangeven via de TV. Dan gaat het geluid wel via de versterker. Maar dit hoor natuurlijk automatisch te kunnen gaan.

HDMI zit 100% in ARC ingang van zowel TV als versterker. Automatische HDMI control voor CEC staat ook aan op beide apparaten.

Op deze manier kan ik namelijk automatisch muziek casten naar de Chromecast. 

Kunnen jullie mij hierbij helpen? Dankjewel

Modelgegevens:

TV: UE43MU6179

Versterker: Sony str-dn1050

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
ImaneL
Helping Hand
Opties

Hoi @MarkRoos!

Ik ga de uitdaging aan 💪

De Chromecast zit direct in de versterker, dat wil zeggen dat de versterker moet switchen tussen de TV en de Chromecast als geluidsbron. De vraag is, of dit komt doordat de versterker niet wisselt, of doordat de TV niet aangeeft nu de geluidsbron te zijn.

Het kan hier om een compatibiliteitsprobleem gaan. Je kunt de versterker het beste testen op een andere Samsung TV. Ik hoor graag wat hiervan het resultaat is 😉

---------
Signature-S21-2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
1 Antwoord
Oplossing
ImaneL
Helping Hand
Opties

Hoi @MarkRoos!

Ik ga de uitdaging aan 💪

De Chromecast zit direct in de versterker, dat wil zeggen dat de versterker moet switchen tussen de TV en de Chromecast als geluidsbron. De vraag is, of dit komt doordat de versterker niet wisselt, of doordat de TV niet aangeeft nu de geluidsbron te zijn.

Het kan hier om een compatibiliteitsprobleem gaan. Je kunt de versterker het beste testen op een andere Samsung TV. Ik hoor graag wat hiervan het resultaat is 😉

---------
Signature-S21-2
0 Likes