Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

TV en sounbar HW-Q800T connecten niet (meer)

(Onderwerp aangemaakt op: 12-04-2021 04:17 PM)
1524 Weergaven
Natas23
First Poster
Opties

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Na al diverse topics gelezen te hebben kom ik er niet uit.

Sinds een week een soundbar de HW- Q800T. Na aansluiten op mijn tv UE49KU6450 deed de soundbar het goed. Aangesloten op de arc poort van de soundbar en de tv. Na een dag deed hij het alleen via wifi, hoe dat kan...geen idee.

Kreeg het dus niet meer draaiend via de hdmi arc poort. Contact gezocht met samsung, tv en soundbar gereset. Zonder gewenst resultaat. De dag daarna terug gebeld, en op afstand in mijn tv gekeken. Alles weer gereset. Ook deze persoon kon mij niet vertellen wat het probleem was.  Zijn antwoord was, de tv en soundbar zijn niet geschikt voor elkaar???

Gekocht bij BCC, dus terug naar de winkel met de soundbar. Daar aangesloten op diverse tv's.....en daar deed hij het gewoon. De medewerker vroeg mij om de tv te halen, niet echt handig natuurlijk maar tv van de muur gehaald en naar de winkel. Daar alles aangesloten, en je voelt m aan komen....hij deed het gewoon. Advies van de medewerker. Smarthings app verwijderen (misschien daar iets op wifi gezet). 

Dit was vorige week donderdag, thuis alles weer aangesloten en alles deed het. Zaterdag avond tijdens het tv kijken viel de soundbar uit. En ik kreeg 'm niet meer aan de praat. Na aanleiding van alle adviezen die ik hier gelezen had alle stroom er af gehaald s'nachts. Volgende dag alles aangesloten.....geen geluid...wel stond de soundbar in het geluid menu. 

Samsung weer gebeld, na 1,5 uur telefonische hulp en alles weer te hebben gereset is het probleem nog steeds niet opgelost. Medewerker kon niks geks vinden in de tv. HDMI poorten zijn gereset , verschillende hdmi kabels gebruikt. Bluetooth verbinden van de tv met de soundbar lukt ook niet. Optisch wel.

Weer een nacht alle kabel er uit gehaald en alles van het stroom af.

De soundbar vandaag weer aangesloten, maar nu staat de soundbar niet meer in het tv geluid menu. Er staat tv speaker, bluetooth en audio, Of te wel....nu herkent hij de hele soundbar niet meer.

Ik word hier een beetje moedeloos van en hoop dat 1 van jullie DE TIP heeft. De soundbar kan wel connecten met onze telefoons en tablets, en kunnen dan wel geluid afspelen.

Zou het dan echt zo zijn dat de tv en de soundbar niet geschikt zijn met elkaar? Alle updates zijn uitgevoerd.

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Gr Natasja 

0 Likes
12 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Natas23,

Welkom op de Community!

De soundbar en de TV kunnen gewoon met elkaar overweg. Hij heeft het ook eerder gedaan, dus ik ga er vanuit dat we het kunnen oplossen .

Heb je de soundbar al losgekoppeld en gereset? En gecontroleerd of zowel de soundbar als de TV up-to-date zijn?

Voor de TV is versie 1243.2 de meest recente versie.

Ik raad je aan om zowel de soundbar als de TV te resetten. Als je de TV reset, ontkoppel dan alle kabels van de soundbar.

Na de reset van de TV stel je hem in en zodra dit is afgerond, kun je de soundbar weer koppelen met de HDMI-kabel op de ARC poort.

Herkent 'ie hem dan wel?

rsz-846676
0 Likes
Natas23
First Poster
Opties

Hallo @BruceH

Dank je wel voor je reactie!

De soundbar is al diverse keren losgekoppeld en gereset. Ook de tv is al 2x gereset. De HDMI poorten ook. 

Alles is heeft een update gehad, en de tv heeft inderdaad de 1243.2 versie.

Mijn vader heeft dezelfde soundbar, en heb dus de soundbar omgeruild maar die deed het hier ook niet. Zo kon ik uitsluiten dat het niet aan de soundbar lag.

Inmiddels was er een reparatie verzoek ingediend door samung voor de tv....want dan moet dat het probleem zijn (poort defect?). Inmiddels bericht gehad, de tv is 4jaar en de prijsopgave van de reparatie vond ik dat niet waard. 

Vandaag de soundbar weer omgeruild, nu dus weer die van mij zelf hier in huis. Heb alles (nog een keer) gedaan wat je beschreef in je reactie....en tadaaa...hij wordt herkend door de tv en speelt nu weer netjes alles af via de tv arc poort. Wel had ik flikkering onderin beeld, dus de tv reageert wel ergens op. Na een aantal keer aan en uit (wel met minuten er tussen) was de flikkering weg. 

Dus voor nu lijkt het probleem tussen de tv en soundbar opgelost. Dat was vorige week ook zo maar na 3 dagen viel het geluid via de soundbar uit.  We gaan het zien, wel kreeg ik de tip om een optische kabel aan te sluiten aan de ziggo next box mocht het in de toekomst toch zo zijn dat de hdmi poort kapot is.

Gr Natasja

0 Likes
Natas23
First Poster
Opties
Hallo @BruceH

Ik heb te vroeg gejuicht. Nadat hij vanmiddag een paar uur heeft uit gestaan, heb ik nu weer geen geluid via de tv arc poort. Ik heb wel via een tablet radio geluisterd. Dat ging goed.

De soundbar sprong over op wifi, en staat ook in het menu geluid als hw-q800t (wifi). Nu net weer de soundbar gereset, en de soundbar is niet meer zichtbaar op de tv.

Ik weet het nu niet meer. Ja, optisch aansluiten aan de ziggo next box. Maar mijn voorkeur gaat echt uit naar de tv arc poort.

Kan toch niet zo zijn dat ik iedere keer alles moet restten om ook maar iets van geluid uit de soundbar te krijgen?

Gr Natasja
0 Likes
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Natas23, in afwezigheid van Bruce help ik je verder 🙂

Balen dat het toch weer teruggekeerd is! 

Wellicht dat ik er overheen heb gelezen, maar heb je het al getest met een andere HDMI-kabel?

rsz-846676\
0 Likes
Natas23
First Poster
Opties
Hallo @Tessa,

Ja, al diverse verschillende kabels geprobeerd.
0 Likes
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Dan sluiten we dat ook uit. Je gaf eerder al aan dat de HMDI poorten gereset zijn, is dit door ons gedaan bij een Hulp op Afstand sessie?

De soundbar kan ook optisch aangesloten worden op de tv, heb je dat al geprobeerd?

rsz-846676\
0 Likes
Natas23
First Poster
Opties
Ja ik heb al 2x hulp op afstand gehad. Alles gereset, zowel de tv als de soundbar...alles geupdate...optisch weet ik. Wij kijken via de ziggo next box....dus videoland en netflix gaat via de box...maar disney+ niet. Als het optisch aangesloten word kan ik dus disney alleen via de tv speaker bekijken en luisteren, en dat vind ik dan jammer.
0 Likes
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Ah, begrijpelijk! Je hebt zo te lezen alle opties (die ik kan bedenken) al gehad. Zojuist ook even besproken met mijn collega om er zeker van te zijn dat ik geen optie over het hoofd zie, maar moet helaas echt tot de conclusie komen dat de enige optie die dan nog overblijft een monteur is, om het te laten onderzoeken. 

rsz-846676\
0 Likes
Natas23
First Poster
Opties
Ja, en een reparatie van bijna 300,- voor een tv van 4 jaar oud vind ik het niet waard. Maar zo raar dat hij het af en toe wel doet.
0 Likes