op 12-10-2022 07:03 PM
Goedendag,
Hoe kan ik het geluid van de achterboxen SWA-9500S harder zetten?
Op internet heb ik het volgende advies gevonden:
”Het klopt wat men zegt dat deze speakers zacht staan. Maar dit is eenvoudig in te stellen. Hoe dan?? Als alles aangesloten is pak je de afstandsbediening van de Soundbar. Klik op de tandwiel (instellingen-knop) totdat je REAR op je soudbar ziet staan. Even wachten... dan zie je level 0. Middels de grote ronde knop in het midden op je afstandsbediening kan je omhoog of omlaag. Zet deze bijvoorbeeld op 5 en de REAR speakers staan aanzienlijk harder. Ga nog een keer met de tandwiel totdat je soundbar ziet, die doe je op bijvoorbeeld -1. Dan heb je een hele nette balans.... (moet het nog verder afstellen voor optimale balans)”
Echter op mijn Samsung soundbar HW-S800B zit geen display.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
12-10-2022 07:21 PM - bewerkt 12-10-2022 07:24 PM
Goedenavond @Dave119 ,
Zonder display is het idd lastig 😉. Je kunt hiervoor de app SmartThings gebruiken:
https://www.samsung.com/nl/support/apps-services/hoe-ik-mijn-samsung-soundbar-kan-toevoegen-aan-de-s...
Je kunt er ook de firmware mee checken en updaten.
12-10-2022 07:21 PM - bewerkt 12-10-2022 07:24 PM
Goedenavond @Dave119 ,
Zonder display is het idd lastig 😉. Je kunt hiervoor de app SmartThings gebruiken:
https://www.samsung.com/nl/support/apps-services/hoe-ik-mijn-samsung-soundbar-kan-toevoegen-aan-de-s...
Je kunt er ook de firmware mee checken en updaten.
op 12-10-2022 07:59 PM
Top, bedankt Dick, dat werkt👍
Helaas nog niet hard genoeg, wel vreemd dat ze niet nog luider kunnen.
12-10-2022 08:05 PM - bewerkt 12-10-2022 08:06 PM
Hey Dave, @Dave119 ,
Geen dank! Hier wordt vaker over geklaagd. Ik heb zelf de HW-Q930B.
Die staan op +6, maar nog niet hard genoeg naar mijn zin. Ze komen pas echt tot leven bij Dolby Atmos.
Je zou de soundbar nog wat terug kunnen schroeven waardoor je het totaalvolume verder open kunt zetten.
Fijne avond!
op 12-10-2022 09:35 PM
Hi Dick,
Kan je aangeven wat je hier mee bedoeld:
“Je zou de soundbar nog wat terug kunnen schroeven waardoor je het totaalvolume verder open kunt zetten”
groet
Dave
op 12-10-2022 09:41 PM
Hoi @Dave119 ,
Ik bedoel de speakers in de soundbar. Die kun je ook met ST instellen.
Al je die nou bv. op -4 zet, dan kun je met de volumetoets op de AB alles harder zetten zonder dat de soundbar de overhand krijgt.
Je hoort dan dus meer via de rear speakers.