Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

surround werkt niet meer in multiroom app

(Onderwerp aangemaakt op: 20-02-2017 10:19 PM)
2405 Weergaven
Rogier
Apprentice
Opties

Ik heb een samsung hw-h750 soundbar met twee samsung r1 speakers. Sinds enkele dagen lukt het niet meer om ze als surround opstelling te gebruiken. Ik kan dit wel instellen in de multiroom app, dan gaat hij configureren maar na enige tijd stopt hij ermee en is er geen surround ingestelt.

Een groep aanmaken lukt wel, maar dan kan ik niet de tv via d.in als invoerbron kiezen. Ik heb de twee r1 speakers juist gekocht om ook de tv / films in surround geluid te krijgen.

De software is up to date en ik heb alles al eens gereset zonder resultaat.

Heeft iemand een oplossing?

0 Likes
25 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hey Rogier!

 

Welkom op de Community,

 

Wat je in dit geval kan proberen is om uit te sluiten op welke  frequentie 2,4 je router staat ingesteld en er zeker van zijn dat deze op een vaste frequentie staat ingesteld. Je kan hiervoor het beste 2,4 GHz gebruiken.

Je kan in de app controleren op welk kanaal de speakers staan ingesteld: instellingen -> netwerkstatus -> welk kanaal.

 

Let me know, dan kunnen we daarna verder kijken naar de mogelijkheden.

 

rsz-846676
0 Likes
Rogier
Apprentice
Opties

Hoi Bruce,

 

bedankt voor je reactie. Ik heb een Apple Timecapsule waarvan ik het wifi netwerk gebruik.

die heeft een 5 en 2,4 ghz netwerk. Werken de samsung speakers niet op een 5 ghz netwerk?

inmiddels is het kanaal van 52 in 1 veranderd en nu kan ik wel weer surround instellen.

dan weet ik in ieder geval waar het aan ligt. Wel vreemd dat een groep samenstellen van twee r1 speakers en de soundbar wel lukte...

Nu heb ik eigenlijk meteen een andere vraag:

Het beeld van de itv van KPN en het geluid lopen niet synchroon wanneer ik gebruik maak van de surround functie. Als ik alleen de soundbar gebruik geeft is het geluid wel synchroon met het beeld.

Ik heb de itv van KPN direct op mijn TV aangesloten via HDMI en de tv is op de soundbar aangesloten via HDMI ARC. Heb je hier ook een oplossing voor?

 

Groeten Rogier

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi Rogier!

 

Maak je gebruik van Netflix? Hiermee kan je de internetsnelheid testen Ga naar het tandwieltje -> Vervolgens controleer je netwerk. Is het boven 20 MB per seconde dan hoort het goed te werken -> Alles daaronder is internet waarschijnlijk te traag.

 

Als de snelheid goed is kan je nog proberen om de Multiroomapp opnieuw te downloaden en vervolgens alles te resetten en opnieuw aan te sluiten.

 

Laat je weten hoe het is gegaan?

rsz-846676
0 Likes
Rogier
Apprentice
Opties

Hoi Bruce,

 

De internetverbinding zit rond de 40 Mbps.

Ik heb de twee r1 speakers gereset (ik weet niet hoe ik de soundbar hw-h750 moet resetten) , de app opnieuw gedownload en alles opnieuw aangesloten.

Het geluid en beeld lopen nog steeds niet synchroon.

Tevens geven de twee r1 speakers een erg zacht geluid, vrijwel alleen waar te nemen als je je hoofd ernaast houd. Op de bank hoor je dit niet. Als ik ze harder zet in de app krijg ik een galm/echo voornamelijk bij pratende mensen.

Ik wordt een beetje moedeloos van alle problemen die deze producten met zich mee brengen.

Heb de twee r1 speakers voornamelijk gekocht om surround geluid bij films te krijgen, maar als dit de kwaliteit is dan had ik beter iets anders kunnen aanschaffen.

Of zijn bovengenoemde problemen allemaal te verhelpen?

Ik hoop dat dit gaat lukken, zie je reactie graag tegemoet.

 

Groeten Rogier

 

 

 

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Hi Rogier,

 

Via deze LINK kan je de soundbar resetten.

Kan je dat proberen en laten weten of het heeft geholpen?

 

_________________________________

“If opportunity doesn't knock, build a door” 


---------
Signature-S10
0 Likes
Rogier
Apprentice
Opties

Hoi Davey,

 

Ik heb geen samsung tv, dus kan ik die afstandsbediening niet gebruiken.

Is er geen andere oplossing?

Zoals ik in mijn vorige post al schreef, ik wordt er een beetje moedeloos van.

Is er überhaupt wel iemand die wel positieve ervaringen heeft met de surroundfunctie?

 

Groet Rogier

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Ben ik weer Rogier, goed weekend gehad?

 

Ik snap dat het niet synchroon lopen van je devices niet relaxed is!

Om uit te sluiten waar het aan kan liggen, is het handig om elk individueel apparaat een reset te geven.

 

Nu heb je dat gedaan behalve de soundbar. Dat doe je zo:

De "stop" knop op je soundbar afstandsbediening langer dan 5 seconden ingedrukt houden?

Wil je de Tv ook een reset geven (indien je een Samsung Tv hebt LINK).

Ik hoor graag of dit verschil maakt :smiling-face:

_________________________________

“If opportunity doesn't knock, build a door” 


---------
Signature-S10
0 Likes
Rogier
Apprentice
Opties

Op mijn afstandbediening van de sounbar zit geen stop knop...

Zijn er nog andere manieren om deze te resetten?

De tv inmiddels ook een reset gegeven, ook dit helpt niet.

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Daar ben ik weer :D,

 

Dan is het de "play/pauze" knop of de "return" knop!

Minimaal 5 seconden ingedrukt houden :winking-face:

 

_________________________________

“If opportunity doesn't knock, build a door” 


---------
Signature-S10
0 Likes