Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar HW-S801B verbind niet met wifi

(Onderwerp aangemaakt op: 14-04-2024 07:45 PM)
233 Weergaven
xSteff
First Poster
Opties

Goedenavond,

Wij hebben nu ongeveer 3 maand een samsung The Frame en bijhorende soundbar (HW-S801B).
Sinds gisteren is onze soundbar echter niet meer te verbinden met wifi en is hij ook niet meer terug te vinden in de smartings app.

Wanneer ik hem opnieuw probeer toe te voegen, loopt alles goed tot de laatste stap waar we ons wifinetwerk moeten selecteren. Hij geeft hier geen enkel wifinetwerk weer. 

Als info staat erbij dat hij verbonden dient te worden via 2.4GHZ netwerk en ook enkel deze netwerken weergeeft.
Ons wifinetwerk is momenteel echter gecombineerd (2.4GHZ & 5.0 GHZ). Tot gisteren heeft hij op dit netwerk ook altijd prima gewerkt, dus lijkt me raar dat het probleem nu toch aan het gecombineerde netwerk ligt.

Toevallig iemand raad? 

Dankjewel!

Stefanie

2 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedenavond @xSteff , Stefanie,

Ik ben zelf geen fan van een gecombineerd netwerk.
Sommige apparaten kunnen er soms niet goed mee omgaan.
Om SmartThings te laten werken moeten beide devices op hetzelfde netwerk zitten.
Je kunt dus niet zien welk device 2.4 of 5 GHz pakt.
Je zou de soundbar kunnen resetten. Zie pagina 30 van de manual:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202303/20230321034354001/AH81-15288E-01_FM_HW-S800B%20...

Eventueel de netwerkinstellingen van de tv resetten. De plek moet je zelf even opzoeken.
Je geeft namelijk geen gegevens van de tv door. In het ergste geval terug naar 2 netwerken.

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedemorgen @xSteff , Stefanie,

Is het inmiddels gelukt om de soundbar met wifi te verbinden?

signatureee
Groet, Dick