Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar geen BT verbinding met platenspeler

(Onderwerp aangemaakt op: 25-08-2023 03:08 PM)
1269 Weergaven
Lara248
Apprentice
Opties
Hoi!

Ik heb net een nieuwe platenspeler (AT-LP60XBT) gekocht en het plan was om deze te gaan verbinden met de soundbar (HW-Q900A) aangezien de platenspeler via bluetooth verbonden kan worden. Echter zodra ik beiden probeer te verbinden kunnen ze elkaar niet vinden. Ik heb de platenspeler wel kunnen verbinden met een losse JBL box en met mijn airpods dus het ligt niet aan de platenspeler.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat ik gewoon met bluetooth kan verbinden? 

Alvast bedankt!
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Lara248
Apprentice
Opties
Hoi Dick! Wij waren even een dikke week op vakantie dus niet meer ernaar gekeken, maar ondertussen wel een reactie gekregen. Ze geven tips om beide apparaten te resetten en ze dan als allereerste met elkaar te verbinden. Dit hadden we van te voren al geprobeerd dus dit lost het probleem helaas niet op. Ondertussen heeft mijn vriend nog van alles geprobeerd met andere kabels en hadden we nog een andere RCA-HDMI convertor gekocht maar deze deed hetzelfde als de oude, namelijk elke paar minuten even 2 keer de muziek even laten wegvallen. Hij heeft hierbij wel nog geprobeerd de hdmi kabel niet in de soundbar te steken maar in de tv en dit lijkt wel te werken! Niet ideaal want dan moet elke keer bij het luisteren de tv ook aan, en dan steeds naar de instellingen om het beeld uit te zetten, maar zolang het wel werkt zijn we al blij! Dus voor nu lijkt het probleem gedeeltelijk te zijn opgelost, echter wel nog steeds zonder bluetooth. Heel erg bedankt voor de hulp en informatie!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedemiddag @Lara248 ,

Is de soundbar niet met een andere device verbonden? Tel. koppelen lukt wel?
De Bron van de soundbar op BT gezet? Misschien de bluetooth resetten? Zie:

https://www.audio-technica.com/en-gb/support/pairing-at-lp60bt-at-lp60xbt-to-bluetooth-devices/#:~:t....

Het kan ook zijn dat de bluetooth van de soundbar niet compatibel is met de bluetooth van de Audio-Technica.

signatureee
Groet, Dick

Lara248
Apprentice
Opties
Hoi Dick! Bedankt voor je reactie. De soundbar is niet verbonden met andere devices zodra we proberen de platenspeler te verbinden. Telefoon koppelen aan soundbar lukt wel. De bron van de sounbar staat hierbij steeds op BT, dan wachten tot we BT ready zien en dan de knop inhouden totdat er BT pairing staat. De bluetooth van de platenspeler hebben we gereset maar dit heeft niet geholpen. Dus helaas hebben we nog steeds niks gevonden om het werkend te krijgen. We hebben het nu met RCA kabel naar RCA-HDMI convertor met HDMI kabel naar soundbar gedaan maar heb juist expres de bluetooth versie gekocht zodat we niet met de kabels aan de slag hoefden... Misschien nog andere tips of van iemand anders? En anders ga ik Audio-Technica zelf eens een bericht sturen.
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Hey @Lara248 ,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Jammer dat het nog niet gelukt is.
Ik ben bang dat de BT van de Audio-Technica niet compatible is met de BT van de soundbar.
Met de telefoon lukt het wel. Om hun ook te contacten is een goed idee.

Houd je ons op de hoogte?

Succes en een fijne zondag!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Lara248
Apprentice
Opties
Ondertussen stuiten we weer op het volgende probleem 😅 De RCA-HDMI convertor zorgde voor haperingen in de muziek waardoor elke minuut ongeveer de muziek even wegvalt. Hiervoor hebben we nu een andere converter gekocht, namelijk van analoge audio naar digitale audio, aangezien de soundbar ook een digitale audio ingang heeft. De TV hebben we via een HDMI kabel aangesloten aan de soundbar en deze werkt via de source eArc. Echter is de source eArc tegelijk de D.IN source, dus 1 source voor 2 verschillende functies. Nu is het probleem dat, ook al staat de TV uit, de soundbar altijd meteen schakelt naar de HDMI kabel en dus naar eArc gaat ipv D.IN voor de platenspeler. We moeten dan de HDMI kabel naar de TV uit de soundbar trekken zodat de source omschakelt van eArc naar D.IN. Doen wij hier iets verkeerd of is hier iets aan te doen?
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @Lara248 ,

Je zou kunnen proberen om Anynet+ (HDMI-CEC) op de tv uit te schakelen.
De vraag is alleen of eArc dan nog wel werkt..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedemorgen @Lara248 ,

Heb je al contact gehad met Audio-Technica?
Heeft het uitschakelen van Anynet+ (HDMI-CEC) geholpen?

signatureee
Groet, Dick

Lara248
Apprentice
Opties
Hoi! Ik heb audio-technica een mail gestuurd maar hier heb ik nog geen reactie op ontvangen.
Door het uitschakelen van Anynet+ werkte het wel maar hierdoor wilde de soundbar niet meer optimaal functioneren in combinatie met de TV. Dit is dus helaas ook geen optie.. Nu dus even afwachten of AT nog iets erover te zeggen heeft en anders wordt het denk ik toch maar een andere speaker zoeken voor de platen speler.
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedemorgen @Lara248 ,

Heb je al bericht van Audio-Technica gehad?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
Lara248
Apprentice
Opties
Hoi Dick! Wij waren even een dikke week op vakantie dus niet meer ernaar gekeken, maar ondertussen wel een reactie gekregen. Ze geven tips om beide apparaten te resetten en ze dan als allereerste met elkaar te verbinden. Dit hadden we van te voren al geprobeerd dus dit lost het probleem helaas niet op. Ondertussen heeft mijn vriend nog van alles geprobeerd met andere kabels en hadden we nog een andere RCA-HDMI convertor gekocht maar deze deed hetzelfde als de oude, namelijk elke paar minuten even 2 keer de muziek even laten wegvallen. Hij heeft hierbij wel nog geprobeerd de hdmi kabel niet in de soundbar te steken maar in de tv en dit lijkt wel te werken! Niet ideaal want dan moet elke keer bij het luisteren de tv ook aan, en dan steeds naar de instellingen om het beeld uit te zetten, maar zolang het wel werkt zijn we al blij! Dus voor nu lijkt het probleem gedeeltelijk te zijn opgelost, echter wel nog steeds zonder bluetooth. Heel erg bedankt voor de hulp en informatie!!