Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

signaal optische kabel naar soundbar beïnvloed het inschakelen. bij de hw-q90r.

(Onderwerp aangemaakt op: 09-04-2020 08:05 PM)
835 Weergaven
jan65
Explorer
Opties

signaal optische kabel naar soundbar beinvloed het inschakelen.

Volgens sony is dit niet mogelijk, optische (audio) kabel kan dit niet beinvloeden.
De optische kabel van tv naar soundbar laat zien, dat wanneer de tv uit is toch een optisch signaal geeft .
Deze niet uit gaat. Sterker nog , als de tv uit is, gaat het signaal soms uit en dan weer aan . Dit gaat heel de nacht door.
Door dit probleem wordt mijn soundbar steeds ingeschakeld, waardoor de soundbar soms de hele nacht aan is geweest.
Ik heb afgelopen nacht deze optische kabel losgemaakt en mijn soundbar blijft gewoon uit.
Nu is mijn vraag : hoe los ik dit op , dit is nu wel een groot probleem.

volgens mij aansluitschema;
alleen de hdmi kabel naar tv losgekoppeld ----------- soundbar gaat na verloop van tijd vanzelf aan.
alleen de hdmi kabel naar wd- player losgekoppeld --- soundbar gaat na verloop van tijd vanzelf aan.
alleen de optische kabel losgekoppeld --------------- soundbar gaat niet meer vanzelf aan.

Resultaat, als ik alles loskoppeld behalve de optische kabel, gaat de soundbar na verloop van tijd vanzelf weer aan.

echt, ik hoop op een oplossing

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
jan65
Explorer
Opties

een optische kabel, omdat er anders audio vertraging optreed (die niet gecorrigeerd kan worden) . maar ik heb reeds alles aangesloten zoals u reeds vermeld heb. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
4 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ik vraag me af waarom je de optische kabel gebruikt? Als je alles op je tv aansluit en de hdmi kabel in de arc aansluiting doet en output hdmi van je soundbar is het voldoende. Al het geluid van je tv word dan doorgestuurd naar je soundbar.

https://www.homecinemamagazine.nl/2012/07/wat-is-hdmi-arc-audio-return-channel-en-hoe-werkt-het/
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Oplossing
jan65
Explorer
Opties

een optische kabel, omdat er anders audio vertraging optreed (die niet gecorrigeerd kan worden) . maar ik heb reeds alles aangesloten zoals u reeds vermeld heb. 

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Raar, ik merk juist met optische kabel een vertraging op mijn systeem dan.. Maar werkt het nu wel goed dan? En hoezo kan je het niet corrigeren?
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
jan65
Explorer
Opties

het werkt nog niet helemaal goed , de update van ziggo heeft wel wat geholpen voor wat betreft de audio vertraging.

Maar bij eerder opgenomen programmas laten deze weer vertraging zien . Waarom ik niet meer kan corrigeren voor wat betreft de audio vertraging......je wilt dat de audio eerder komt.....maar je kan met al die apparatuur dat audio signaal alleen maar vertragen. Helaas

0 Likes