02-06-2018 07:28 PM - bewerkt 02-06-2018 07:31 PM
Sinds ongeveer een jaartje terug heb ik opnieuw het probleem dat sommige zenders via TUNEIN (oa Radio 21 & 2) met 15 minuten vertraging doorgestreamd worden via mijn Samsung Multiroom app. Dit probleem werd een jaartje geleden gemeld aan de VRT en bleek plotseling opgelost. Nu is het er terug. (sommige vlaamse zenders hebben dit probleem niet). Enige verklaring ?
op 04-06-2018 05:19 PM
op 04-06-2018 06:58 PM
Bedankt Joeri . Ik heb eerder reeds de VRT aangeschreven ...maar antwoord op probleem blijft uit. Nu, hoe dan ook, ik kan best aannemen dat samsung alleen maar de zenders "oppikt" en onmiddelijk doorstreamt. Dus zal ik de vrt nog een beetje op de hielen zitten. (nu...de streaming loopt over TUNEIN) Vgr, dirk
op 04-06-2018 07:50 PM
Als ik een magische knop had om je probleem op te lossen had ik 'm allang ingedrukt maar het blijft een app die elders de radio stream oppikt en deze zo laat horen op je apparaat naar keuze. Heb je de TuneIn app ook los op je telefoon staan? Zo ja, ben ik benieuwd of die 'm zonder Multiroom app wel correct pakt. Daarnaast zou je het ook nog via hun website kunnen proberen: https://tunein.com/
op 04-06-2018 08:08 PM
Joeri, wel dat is het vreemde. Als ik de app van Tunein open (andoid) dan doet hij (bv Radio 2) het correct. GEEN delay. Wanneer ik terzelfdertijd de Samsung Multiroom app open en Radio 2 selecteer...loop SM 15 min (exact) achter. Noteer dat het niet zo is met (bv) Nostalgie. Deze zender loopt op zowel Tunein app als de Samsung Multiroom gelijk (op tijd).
Ik heb ook een samsung hub. Deze heb ik uitgeschakeld en connecteer rechstreeks elke speaker via mijn router (elk dus met een eigen adress vanuit m'n telenet router).
Misschien brengt een en ander u misschien toch nog op een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Vgr, dirk
op 05-06-2018 01:49 PM
Nee, ik heb er gewoon een kale plek bij, zo vaak heb ik me op het achterhoofd gekrabt ik kan me echt niet indenken hoe die delay er dan in komt. Als de TuneIn en/of Multiroom app dit zouden veroorzaken lijkt het me logisch dat dit dan bij alle zenders zou gebeuren. Maar dat hij de zenders buiten de Multiroom app wel correct oppakt druist dan weer in tegen het beetje logica wat ik heb.
Wat gebeurt er als je de TuneIn app los opent en je telefoon via Bluetooth verbindt met 1 van de speakers, kloppen de zenders dan ook nog qua timing? En heb je al eens geprobeerd de Multiroom app opnieuw te installeren?
op 05-06-2018 02:53 PM
Hi Joeri,
Wel...SM opnieuw geinstalleerd=> zelfde probleem. Wanneer ik bv Radio 2 (of 1) gelijk (probeer) te laten lopen via SM en TUNEIN lukt dit niet. Ze blijven niet synchroon spelen (met steeds exact deze 15 minuten delay ...TuneIn = correct wat de timing betreft).
Straffer nog is dat wanneer ik TunIn gebruik voor bv NOSTALGIE VLAANDEREN-na te zijn ingelogd-, die zender niet wordt geselecteerd ....maar een vriendelijke (nl) stem deelt mede dat ik automatisch wordt overgezet naar een "gelijkaardige" zender BREDA 1. (nl). Op SM kan ik dan weer NOSTALGIE VLAANDEREN nemen ZONDER vertraging.
Heb ook geprobeerd met de TuneIn als "bron" AF TE LOGGEN in SM ...maar maakt geen verschil.
Begrijpen wie begrijpen kan.
(nota bene ...heb nog niet geprobeerd om te werken via Bluetooth...zal daar vanavond tijd voor maken. Wanneer ik op SM de source op Bluetooth zet hoor ik inderdaad de speaker overschakelen...maar direct bij het streamen springt ie terug op internet. Wanneer ik internet afzet op m'n phone kan ik SM instellingen niet bereiken...vraagt om netwerk).
Joeri, misschien niet verder uw hoofd over breken (...of haar mee verliezen. 't Is het niet waard...maar ok, het is vervelend 's morgens...behalve wanneer je niet op tijd uit je bed kan...want dan kan je het nieuws horen 15min na het uur) . Ik ga ervan uit (ik hoop) dat op een of ander moment (zoals het reeds eerder is gebeurd) plotseling ---om welke reden ook- alles genormaliseerd is.
Vgr, dirk
op 05-06-2018 03:01 PM
Hahaha, dan zal ik ophouden met krabben ik hoop van harte met je mee Dirk. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen hoe een app of telefoon een radiostream van een kwartier geleden op kan pikken. En gezien het feit dat hetzelfde euvel de vorige keer ook vanuit VRT is opgelost ben ik hoopvol dat het ze dit keer ook zal lukken. Weet je toevallig nog hoelang het de vorige keer duurde voor ze het opgelost hadden?
op 05-06-2018 06:51 PM
Hi again Joeri,
Wel ik denk een 4-tal weken (zeg een maand). Ik had toen een contact bij de VRT (via mail). Jammer dat ik het e-mail adres van de persoon = (bij de vrt) die ermee bezig is geweest niet meer in mijn bezit heb. Voorlopig heb ik enkel een geautomatiseerd antwoord retour gekregen van de vrt. Ik zal mijn probleem dan ook eerstdaags opnieuw aanbrengen.
vgr, dirk
op 05-06-2018 06:52 PM
Hi again Joeri,
Wel ik denk een 4-tal weken (zeg een maand). Ik had toen een contact bij de VRT (via mail). Jammer dat ik het e-mail adres van de persoon = (bij de vrt) die ermee bezig is geweest niet meer in mijn bezit heb. Voorlopig heb ik enkel een geautomatiseerd antwoord retour gekregen van de vrt. Ik zal mijn probleem dan ook eerstdaags opnieuw aanbrengen.
vgr, dirk