Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

samsung M5 speakers stereo en tv UE32ES6800S

(Onderwerp aangemaakt op: 30-05-2018 09:55 AM)
782 Weergaven
daywalker_be
Apprentice
Opties

Hallo,

Ik heb 3 Samsung M5 speakers, en een UE32ES6800S tv toestel van samsung. Tevens heb ik ook nog een samsung audio hub om deze te connecteren.

Ik probeerde reeds met en zonder de hub 2 M5 speakers in stereo te zetten aan de tv. Naast het toestel plaats ik li en re een speaker die ik wil gaan gebruiken als stereo speakers ipv het tv geluid.

Ik kan via de app op de pc de instelling surround gaan aanpassen van de speakers maar dan kan ik niet niet meer kiezen welke geluidsuitvoer ze moeten nemen.

Wanneer ik deze beide speakers in een groep plaats kan ik de groep ook niet meer verbinden met de tv.

De optie geluidsuitvoer is niet meer beschikbaar dan. 

Wanneer ik de speakers selecteer via het tv toestel is er telkens maar 1 speaker per keer die geluid weergeeft. Slechts 1 van beide speakers is tegelijk verbonden met het toestel.

Iemand die weet wat ik fout doe of hoe ik dit kan gaan verhelpen?

Momenteel enkel verbonden via wifi of soundconnect geen bedrading tussen de speakers en tv.

0 Likes
7 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @daywalker_be! Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik ben bang dat het je niet gaat lukken zo, maar ik zal uiteraard uitleggen waarom niet.

Het combineren van de speakers tot 1 groep, met of zonder hub, gebeurt via je Wifi netwerk. De enige mogelijkheid om een speaker te verbinden met de TV is via Soundconnect wat een vorm van Bluetooth is, hierdoor kan er ook maar 1 speaker tegelijk verbonden worden. De enige manier om je speakers alsnog te combineren met je TV is als je er een Soundbar met Multiroom functie tussen zet. Dan kan je via de Multiroom app de speakers combineren met de Soundbar tot een Surround groep, en de Soundbar (draadloos of via HDMI/optische kabel) verbinden met de TV.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
daywalker_be
Apprentice
Opties

Hallo,

De speakers staan nu niet meer in groep maar gewoon naast de tv en beide speakers spelen het tv geluid af via soundconnect. Het volume verhogen of verlagen op beide speakers gebeurt via de app zodat het geluid bij beide speakers even luid of stil staat.

Het werkt.... voor nu....

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

En ik maar denken dat ik er verstand van had :face-with-stuck-out-tongue-and-winking-eye: al ben ik super blij te horen dat het je is gelukt, ik zou alleen graag begrijpen hoe. Hoe heb je de speakers nu in de app gecombineerd dat Soundconnect ze allebei aanstuurt? 

0 Likes
daywalker_be
Apprentice
Opties

Hey,

Ik heb meerdere speakers staan.

De groep tv heb ik ontbonden en beide speakers hernoemd naar respectievelijk tv Li en tv Re.

Daarna in de app de ene speaker geselecteerd soundconnect en ingesteld en tegelijk met de tv de speakers gezocht en ingesteld.

Daarna de andere speaker geselecteerd in de app en ook als geluidsbron soundconnect opgegeven.  Het enige nadeel is dat je via de app het volume gelijk moet zetten op de speakers apart. Met de afstandsbediening bedien je immers maar 1 van de speakers.

Telkens de tv wordt opgezet maken beide speakers connectie en spelen ze het geluid van de tv af. Al bij al dus toch tevreden met mijn geluid. Ook al komt het niet echt in stereo momenteel. 

Een soundbar en verdere instellingen zal voor later zijn, momenteel andere projecten lopen die geld opslorpen. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Weer wat geleerd, ik dacht eerlijk waar dat Soundconnect slechts 1 speaker tegelijk aan kon, tnx voor de uitgebreide toelichting! Mocht je te zijner tijd nog Soundbar vragen hebben dan weet je me alvast te vinden :smiling-face:

0 Likes
daywalker_be
Apprentice
Opties

Ik denk dat je op die manier ook gewoon alle geluid kan doorsturen naar alle speakers tegelijk maar dat je ze dan telkens apart moet gaan configureren.

Zou me eigenlijk verbazen dat de tv van ons dat niet kon want zo oud is die nu ook weer niet en hij heeft voldoende centjes gekost lol.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Los van de centjes is het Multiroom concept (ik geloof 2 jaar later) geïntroduceerd nadat jouw TV model uitkwam, waardoor die functie er niet in zit. Maar het is goed om te weten dat Soundconnect hier een ietwat basic alternatief in kan bieden :smiling-face:

0 Likes