Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Hw-Q70r geluidsinstellingen

(Onderwerp aangemaakt op: 15-12-2020 10:19 AM)
375 Weergaven
Robmoggre
First Poster
Opties

Hallo,

2 weken geleden een Samsung Hw-Q70r soundbar gekocht, met veel moeite aan kunnen sluiten. Tv gereset, soundbar reset.. alle HDMI kabels eruit, een voor een er in en gelukkig werkt alles via de HDMI kabel. 
wat ik me afvroeg: als ik de sounbar aan heb staan en tv kijk, of een app als Netflix, de bar blijft aangeven : tv arc . ik had vernomen dat de bar ook dolby of atmos zou aangeven als dat aktief zou zijn, weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik heb een Samsung tv model : UE55MU7040.

ik weet dat deze tv geen atmos ondersteunt, maar wel dolby digital. Kan ik wel het atmos effect krijgen als ik de bar bijvoorbeeld op mijn ps4 pro aansluit? 

0 Likes
7 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Robmoggre,

Is het inmiddels gelukt? Als je de soundbar op de PS4 aansluit en je kijkt via Netflix een film met Dolby, dan zou het inderdaad moeten werken.

Ik hoor graag of het is gelukt 👍

rsz-846676
0 Likes
Robmoggre
First Poster
Opties

Hallo,

nog niet! Ik krijg alleen op de soundbar te zien : tv arc. Heb geprobeerd via bitstream of pcm te switchen. Werkt niet. Ik vroeg me af hoe ik de soundbar op de ps4 aansluit? Ik heb maar 1 HDMI op de ps4 pro.. die gaat in de tv voor het beeld lijkt me. Of werkt dolby, en atmos ook via een optische kabel? Moet ik de ps4 aan de optische kabel aansluiten? Heb wel de ps4 aangesloten gehad aan de tv en de soundbar ook via de tv. Maar de soundbar legt niet de link dat het dan via de ps4 zou moeten gaan, zoals de soundbar eigenlijk wel beloofd had te doen. Ik hoor het graag. Mvg Rob moggre 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Je kunt alleen Dolby Atmos doorgeven via HDMI, dus een optische kabel gaat niet werken. Als het goed is, heeft de soundbar een HDMI IN en OUT, de laatste gebruik je voor de koppeling naar de TV.

rsz-846676
0 Likes
Robmoggre
First Poster
Opties

Momenteel heb ik de soundbar verbonden met de HDMI kabel met de Samsung tv. Dit werkt. De soundbar blijft aangeven tv arc. ( geen dolby zoals in de handleiding beschreven staat, als deze functie werkt ) heb de ps4pro aangesloten aan de soundbar, en de soundbar aan de tv, alles via HDMI. Ook nu geeft de soundbar aan dat het via HDMI aangesloten is, geen vermelding van dolby. Het geluid is prima, maar helaas niet dat effect wat ik in de winkel gehoord heb. Alles ingesteld op dolby ( tv , ps4 ) pcm geprobeerd, geen verschillen. Ook de functie dat het geluid mee zou verspringen als je bijholte gaat gamen, werkt ook niet. Wat doe ik verkeerd? 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ligt het niet aan de content die je bekijkt/beluisterd? Met Netflix moet je er rekening mee houden dat je vaak een duurder abonnement nodig hebt. In de geluidsinstellingen van de TV kun je controleren op Dolby Atmos compatibiliteit.

rsz-846676
0 Likes
Robmoggre
First Poster
Opties

Heb van Netflix het duurste abonnement. Begreep dat alleen Netflix via de ps4 dolby ondersteunt. De tv heeft de functies pcm, dolby , dolby x dts en dts 2.1 hij staat op dolby. Al had ik wel verwacht dat dolby x mogelijk zou zijn, maar deze kan ik

nier selecteren. Ook verspringt hij niet van functie als de ps4 aangaat op de tv. Het beeld verspringt wel naar game modus, maar de soundbar niet. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan zou je nog een geschikte titel moeten vinden, een film of serie met Dolby Atmos. Check ook even met de Support van Netflix of de PS4 daadwerkelijk Atmos door kan geven, anders is het ook een beetje zonde van onze tijd. Ik zie namelijk uiteenlopende verhalen of het wel of niet werkt op de PS4.

rsz-846676
0 Likes