op 15-12-2020 10:19 AM
Hallo,
2 weken geleden een Samsung Hw-Q70r soundbar gekocht, met veel moeite aan kunnen sluiten. Tv gereset, soundbar reset.. alle HDMI kabels eruit, een voor een er in en gelukkig werkt alles via de HDMI kabel.
wat ik me afvroeg: als ik de sounbar aan heb staan en tv kijk, of een app als Netflix, de bar blijft aangeven : tv arc . ik had vernomen dat de bar ook dolby of atmos zou aangeven als dat aktief zou zijn, weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik heb een Samsung tv model : UE55MU7040.
ik weet dat deze tv geen atmos ondersteunt, maar wel dolby digital. Kan ik wel het atmos effect krijgen als ik de bar bijvoorbeeld op mijn ps4 pro aansluit?
op 17-12-2020 09:58 AM
Hi @Robmoggre,
Is het inmiddels gelukt? Als je de soundbar op de PS4 aansluit en je kijkt via Netflix een film met Dolby, dan zou het inderdaad moeten werken.
Ik hoor graag of het is gelukt 👍
op 17-12-2020 11:40 AM
Hallo,
nog niet! Ik krijg alleen op de soundbar te zien : tv arc. Heb geprobeerd via bitstream of pcm te switchen. Werkt niet. Ik vroeg me af hoe ik de soundbar op de ps4 aansluit? Ik heb maar 1 HDMI op de ps4 pro.. die gaat in de tv voor het beeld lijkt me. Of werkt dolby, en atmos ook via een optische kabel? Moet ik de ps4 aan de optische kabel aansluiten? Heb wel de ps4 aangesloten gehad aan de tv en de soundbar ook via de tv. Maar de soundbar legt niet de link dat het dan via de ps4 zou moeten gaan, zoals de soundbar eigenlijk wel beloofd had te doen. Ik hoor het graag. Mvg Rob moggre
op 21-12-2020 09:40 AM
op 21-12-2020 10:06 AM
Momenteel heb ik de soundbar verbonden met de HDMI kabel met de Samsung tv. Dit werkt. De soundbar blijft aangeven tv arc. ( geen dolby zoals in de handleiding beschreven staat, als deze functie werkt ) heb de ps4pro aangesloten aan de soundbar, en de soundbar aan de tv, alles via HDMI. Ook nu geeft de soundbar aan dat het via HDMI aangesloten is, geen vermelding van dolby. Het geluid is prima, maar helaas niet dat effect wat ik in de winkel gehoord heb. Alles ingesteld op dolby ( tv , ps4 ) pcm geprobeerd, geen verschillen. Ook de functie dat het geluid mee zou verspringen als je bijholte gaat gamen, werkt ook niet. Wat doe ik verkeerd?
op 21-12-2020 10:43 AM
op 21-12-2020 11:40 AM
Heb van Netflix het duurste abonnement. Begreep dat alleen Netflix via de ps4 dolby ondersteunt. De tv heeft de functies pcm, dolby , dolby x dts en dts 2.1 hij staat op dolby. Al had ik wel verwacht dat dolby x mogelijk zou zijn, maar deze kan ik
nier selecteren. Ook verspringt hij niet van functie als de ps4 aangaat op de tv. Het beeld verspringt wel naar game modus, maar de soundbar niet.
op 21-12-2020 11:50 AM