Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Paarse vlek in TV

(Onderwerp aangemaakt op: 26-11-2017 03:09 PM)
22106 Weergaven
AN123
Apprentice
Opties

Ik heb net mijn smart tv 3 jaar en nu heb ik een paarse vlek bovenaan in het scherm.

Kan dit nog gemaakt worden???

Anders zal mijn volgende tv geen Samsung zijn.

0 Likes
68 Antwoorden
Hezik
Journeyman
Opties

Hier hetzelfde probleem.  Een UE48H6240AW / UE48H6240, met paarse vlekken. Op exact dezelfde plaatsen als een eerdere foto in dit topic.

Mensen, dit is niet een reparatie die je hoeft te betalen. Van een artikel als een TV mag je er vanuit gaan dat het ding langer dan 2 jaar meegaat (hier is ie 3 jaar oud), en dit is duidelijk wat een 'non-conformiteit' heet, oftewel, een productfout die inherent is aan het product.

Als het nu incidenteel was, er 1 TV was die  dit defect had, dan zou het een betaalde reparatie zijn. Als echter, zoals biij dit paarse vlekken fenomeen, het hele internet vol staat met mensen die dezelfde klacht hebben, kun je stellen dat Samsung een fout in dit product heeft zitten. En dus hoef je als consument er niet voor te betalen, of amper.

Wel is het zo dat je als consument je garantie haalt bij de winkel, die het weer bij Samsung haalt.

Waar ik nieuwsgierig naar ben: iemand hier zei dat ie EUR 200 kwijt zou zijn voor reparatie. Dat houdt waarschijnlijk in dat die jokers geen componentreparatie doen, maar gewoon de hele printplaat vervangen. Op deze TV's is het paneel de hoogste kostenpost, daarna de printplaat, wat in feite gewoon een computer is. Onze TV was 700 euro, het paneel zal daarvan retail 300 gekost hebben, de print 200 en de rest plastic etc. 

Ik ben zelf érg technisch onderbouwd, en vermoed dat dit gewoon een kwestie is van goedkope condensatoren. En dan zou de reparatie, als je hem zelf zou uitvoeren, niet meer dan een euro of 2-3 zijn. Maar ja, als je ipv uit te zoeken wát er kapot is, feitelijk gewoon de hele electronica vervangt (het 'moederbord'), ja dan wordt het duur.

Hoe dan ook, ik ben dus benieuwd naar wat de diagnose van het reparatiecentrum was.

Voor support: qua software versie: de laatste. TV loopt mee met updates van samsung.

Ron20
Journeyman
Opties

Vorige week netjes mijn tv gerepareerd,diagnose ?? De foto's van mijn scherm waren voldoende. Werden uiteraard nog even gecontroleerd door monteur. Had daar even een andere voorstelling van. Grote doos compleet scherm dus met omkasting uitgewisseld. Klusje van nog geen 25 minuutjes en ESD veilig uitgevoerd. Ja was niet gratis maar voor 110 euro heb ik ook geen nieuwe ,120 cm 4K. Goed overleg met verkoper, samsung ondersteuning. Coullance regeling in evenredigheid met verwachtebare minimale levensduur...Oh ook zeer technisch onderlegd, maar smd techniek in deze platte dingen is niet meer te doen, tijd kosten en resultaat...afijn vul maar in. Oh prijsje 4K scherm retail....niet schrikken 410 Eutjes.

0 Likes
Hezik
Journeyman
Opties

SMD is prima te repareren hoor, als je de juiste spullen hebt, waarvan je mag verwachten dat een Samsung reparatiedienst dat ook heeft.

Het smoesje van 'tegenwoordig kun je het niet repareren' , is iets wat consumenten wijsgemaakt is om ze maar veel te dure reparaties in de maag te splitsen. Het is natuurlijk makkelijker om gewoon de hele printplaat te vervangen, ipv uit te zoeken wat er écht aan de hand is. Wat je zegt, voor 100+ euro heb jij nog geen nieuwe werkende TV, dus je slikt het, terwijl het daadwerkelijk kapotte onderdeeltje mogelijk 10 cent kost en 5 minuten om te vervangen.

0 Likes
Ron20
Journeyman
Opties

Veel suc6 zou ik zeggen....enne vergeet je polsbandje niet....oh ja v.w.b "je slikt het"...ik slik helemaal niets ik maak een keuze, mijn tijd is ook kostbaar. Gelijk hebben,gelijk krijgen en daarna je gelijk halen....ga er voor 100 eutjes geen energie insteken..

0 Likes
Hezik
Journeyman
Opties

Dat is de definitie van 'het slikken'. Je maakt je overweging, en het is je teveel moeite, dus slik je maar dat je E 100 moet betalen.

En ja, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 dingen, heb je helemaal gelijk in. Daarom slikken mensen dit soort dingen, en dat weet Samsung ook. 

Dit is gewoon de standaard rekensom. Wat kost een recall van het product vs. wat kost het om, daar waar consumenten klagen, het te repareren. Veel mensen zullen een ietwat paarsige vlek niet eens opmerken, en het gros zal, net als jij, het slikken en die 100 euro dokken. 

De grap is daarbij dat ze retailprijzen rekenen voor de vervangende electronica, die printplaat heeft een lagere kostprijs. Zelfs op die "reparatie onder coulance" waarbij "samsung een deel betaald" verdienen ze of halen ze minimaal de kostprijs er wel weer uit.

0 Likes
Ron20
Journeyman
Opties
Dussss eigenlijk een prima deal, geen gedoe, geen geknutsel, geen geneuzel met wellicht speciaal gereedschap, geen risico en dat alles voor 100 Eutjes...met garantie...The End..
0 Likes
Hezik
Journeyman
Opties

Als jij er gelukkig mee bent, prima. Maar het is geen goede deal. Er is je gewoon EUR 100 afgetroggeld voor iets wat Samsung kostenloos had moeten doen.

0 Likes
Hezik
Journeyman
Opties

en geen risico; als ik het goed begrijp is je hele TV omgeruild. Dus risico dat 'de nieuwe' wéér kapot gaat op hetzelfde punt, een ander latent defect heeft, enz. Je weet niet waar dat ding vandaan komt. Het paneel erin kan wel een paar jaar ouder zijn. Enzovoort.

0 Likes
Ron20
Journeyman
Opties
Lezen is dus ook niet je sterkste kant beste. Zoals vermeld nieuw scherm. Vers uit de doos(geseald). En inderdaad ik lig absoluut niet wakker van 100 Eutjes. Ga verder niet meer in op commentaar wat absoluut niet bijdraagt aan oplossingen en eigenlijk alleen maar bol staat van argwaanende en recasitrante opmerkingen. Toch suc7 met je eigen scherm en wellicht deel je je bevindingen m.b.t tot het defecte onderdeel met de nog overgebleven andere paarse vlek lotgenoten.
0 Likes
Hezik
Journeyman
Opties

Wellicht kun je mij aanwijzen waar lezen niet mijn beste kant is? Je toestel is omgeruild, wat je zelf zei. Dat het tegen een nieuwe was, had je nog niet gezegd. Wellicht moet je zelf leren schrijven?

Verder: die nieuwe heeft dus waarschijnlijk gewoon hetzelfde defect. Dus over 3 jaar, sta je weer bij de reparatiedienst, met je popi-jopie '100 eurootjes'.  Je doet alsof je rijk bent, maar je taalgebruik suggereert lager opgeleid en populair doen, maar ondertussen geen cent te makken.

100 euro is heel erg veel geld. 

Wat zijn recasitrante opmerkingen?

Hoe help jij andere mensen? Door ze te vertellen dat ze maar moeten betalen? IK gaf goede info. Non-conformiteit, garantie halen bij winkel, niet betalen, hooguit verzendkosten. DAT is goede informatie.

Populair lopen doen van 'gewoon 100 eurootjes betalen mensen', DAAR heeft geen hond wat aan.

0 Likes