Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

LC49RG90SSUXEN hoe firmware updaten?

(Onderwerp aangemaakt op: 28-02-2021 06:45 PM)
1983 Weergaven
Members_fGfSt7F
Student
Opties

Hallo

ik heb onlangs deze monitor aangekocht.
Deze heb ik met PBP op DP1 en DP2 ingesteld en aventoe
vervormen de kleuren van video's en afbeeldingen. (' alsof er een enorme backlight bleed optreed ')

Mijn eerste idee was om de firmware van de monitor te updaten.
mijn huidige firmware versie is  m-RG949CCA-1004.0
Op de download pagina van samsung m-RG949CCAA-1007.2[2D8D]

Deze heb ik gedownload en het bestand "m-RG949CCAA-1007.2[2D8D].bin" op een Fat32 usb stick 
geplaatst deze heb ik dan aangesloten op de nr 1 usb zoals aangegeven in de handleiding.

en toen....

Niets ='( 

ik kan nergens update selecteren .. 
iemand die mij kan helpen?

https://www.samsung.com/nl/support/model/LC49RG90SSUXEN/#downloads

0 Likes
7 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Members_fGfSt7F,

Welkom op de Community!

Zorg er voor model CRG9 voor dat elk upgradebestand de BIN-indeling heeft, de modelbenamingsregel CRG9 volgt (m-RG949CCAA-****.*[4 cijfers].bin, waarbij ****.* een versienummer is en 4 cijfers een checksum zijn. Bijvoorbeeld, “m-RG949CCAA-1000.0[6E80].bin”
voldoet aan de benamingsregel voor model CRG9) en moet gekopieerd worden naar de rootmap.

Zorg ervoor dat de USB-schijf slechts één upgradebestand per model bevat en volg vervolgens de
instructies in deze handleiding.

Als het volgende bericht wordt weergegeven No valid update files found. Please check your USB
device and try again. dan komt dit waarschijnlijk door een van de volgende redenen.

• Update now
  • OK Cancel
  • No valid update files found.
  • Please check your USB device and try again.

‒ ‒ Er zit geen USB-schijf in 1-poort.
‒‒ De USB-schijfindeling wordt niet ondersteund.
‒‒ De USB-schijf bevat geen geldige upgradebestanden. (Er bestaan geen upgradebestanden, of de
bestandsnamen zijn onjuist.)
5 Schakel de monitor niet uit. En zorg er zo goed mogelijk voor dat de upgrade niet wordt onderbroken.
Bij een onderbreking keert de monitor terug naar de productieversie.

rsz-846676
0 Likes
Members_fGfSt7F
Student
Opties

Beste

Ik heb het bestand gedownload van de Samsung website en integraal op de root van mijn usb stick geplaats 

En nog steeds geeft de monitor geen mogelijkheid tot upgraden 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kijk anders eens naar deze video, dan zie je hoe het in z'n werk gaat: https://bit.ly/3bjxDcd

rsz-846676
0 Likes
Members_fGfSt7F
Student
Opties

ik doe alles zoals het in het filmpje gedaan word en toch raak ik niet in de "support" om de update uit te voeren.

ps: moet ik dat bestand aan het begin van het filmpje downloaden?
want dit lijkt mij voor een andere monitor dan die van mij.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Nee, de firmware die op de supportpagina van jouw model staat dien je te downloaden, niet van een andere monitor of de monitor uit de video.

Maak anders even een filmpje of deel screenshots,waar je precies vast loopt. Anders kan ik niet meer dan gissen 😉

rsz-846676
0 Likes
mrxder
First Poster
Opties

I had the same issues. I solved it by taking a smaller USB Stick (only 2GB) and I formatted it with a Master Boot  Record (MBR) with FAT32 instead of GUID - FAT32.

I thing the main issue was that my USB stick was formated with the GUID Partition Table

0 Likes
marinovdh
First Poster
Opties

Vandaag liep ik hier ook tegenaan. Uiteraard heb je dan alle details van je product nodig. De Information in het onscreen display zei mij dat ik het model LC49RG90SSRXEN heb met de firmware-versie: m-RG949CCPA-1003.4.

Ik heb de LC49RG90SSRXEN - dus niet de LC49RG90SSUXEN -  maar als ik op de officiële Samsung support-pagina zoek, dan kan ik alleen maar dezelfde firmware downloaden als voor het andere model. 

Na heel wat uitproberen, zoals verschillende USB-sticks gebruiken, zip-file unblocken, viel het me op dat als ik de oude firmware uit de ZIP ook op de USB zette, de monitor ineens wel een firmware zag, maar deze ouder was dan die er al op stond. 

Omdat mijn huidige versie m-RG949CCPA-1003.4 (let op de CCPA) was en hij de oudere m-RG949CCPA-1001.1[7E7D] wel herkende, heb ik de nieuwe firmware m-RG949CCAA-1007.2[2D8D] (let op de CCAA) hernoemd naar m-RG949CCPA-1007.2[2D8D]. Met deze file naam op de USB werd de firmware wel herkend en kon mijn monitor bijgewerkt worden. 🙂

0 Likes