Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

HW-Q90R automatisch schakelen naar GAME PRO mode uitschakelen

(Onderwerp aangemaakt op: 04-11-2019 08:58 PM)
2197 Weergaven
PauluzNL
Pathfinder
Opties

Hallo,

Ik heb een HW-Q90R soundbar aangesloten via ARC aan mijn Q90R QLED.

Tevens heb ik aan de One Connect Box van de QLED een aantal gameconsoles (PS4, Nintendo SWITCH) aangesloten.

Als ik een van deze consoles opstart dan schakelt de soundbar automatisch naar GAME PRO audio setting. Deze instelling blijft vervolgens actief, zelfs als ik de console uitschakel en gewoon TV ga kijken.

Persoonlijk vind ik de Surround instelling het beste voor al mijn bronnen.

Is het mogelijk de automatische schakeling naar GAME PRO uit te zetten?

Paul

0 Likes
17 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @PauluzNL,

Jammer dat het net niet helemaal goed werkt! Heb je al geprobeerd om de soundbar te updaten? Versie 1007.9 is de meest recente voor dit model.

rsz-846676
0 Likes
PauluzNL
Pathfinder
Opties

Hoi @BruceH 

De Soundbar is inderdaad op de meest recente firmware versie.

Voor de rest werkt alles naar behoren, alleen die automatische schakeling naar Game Pro audio modus zou ik graag uit willen zetten.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Okay, duidelijk! 

Is het een idee dat een collega van mij op afstand meekijkt? Dan kan mijn collega de instellingen met je nalopen.

Als dit je wat lijkt, dan kun je mij een privébericht sturen met jouw contactgegevens en een datum en tijdvak dat schikt.

We werken in tijdvakken van 2 uur, dus van 8-10, 10-12, 12-2, 2-4, 4-6 het laatste tijdvak is van 6-9.   

rsz-846676
0 Likes
PauluzNL
Pathfinder
Opties

@BruceH 

Bedankt voor je voorstel Bruce!

In de tussentijd heb zelf al wat progressie gemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat het met de SPELMODUS van de TV te maken heeft. Als ik SPELMODUS niet gebruik, dan schakelt de soundbar niet naar GAME PRO AUDIO.

Zet ik SPELMODUS aan op de TV, dan schakelt het geluid ook automatisch naar SPELMODUS.

Ik heb nergens een functie gevonden waar ik dit apart van elkaar kan instellen.

Ik stuur je nog een privé bericht voor de afspraak.

0 Likes
Neemaar1993
First Poster
Opties
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn q90r soundbar icm q-led televisie. Hoe heb jij het probleem verholpen?

Ik hoor het graag.

Mvg
0 Likes
PauluzNL
Pathfinder
Opties

Helaas is het nooit tot een oplossing gekomen. 

Nadat ik van Samsung hulp op afstand heb gehad kwam de monteur tot de conclusie dat alleen een firmware update dit probleem kan verhelpen.

Tot op heden nog geen fix. Zelfs niet met de eARC firware update in april jl.

Blijft raar dat je dit nergens in kunt stellen... De QLED tv zet Game Mode netjes uit, maar de soundbar blijft hangen op Game Pro. Game Pro vind ik persoonlijk geen prettige voorinstelling. Het liefst wil ik SURROUND instelling voor alles vastzetten, maar dat gaat dus niet.

0 Likes
Alexander_M
Voyager
Opties
Heb hetzelfde probleem met mijn HWQ70R en QLED TV, gamemode schakelt netjes in op beide en naderhand schakelt de tv wel terug maar de soundbar niet. Zelf vindt ik het inschakelen wel ok maar dan wel met automatisch terugschakelen anders ook liever niet.

Bij mij staat er de laatste firmware op en heb ook een 2019 QLED tv en ook deze heeft laatste firmware.
Hardware kan t niet zijn setje is slechts een paar dagen oud en arc HDMI kabel is diegene die erbij zat.
0 Likes
PauluzNL
Pathfinder
Opties

Andere post gevonden met hetzelfde probleem:

https://eu.community.samsung.com/t5/Audio-Video/Q70R-Game-Pro-mode-Can-it-be-disabled/m-p/1675890#M6...

Is er al iets meer bekend Samsung?

0 Likes
Alexander_M
Voyager
Opties

@BruceH 
De oplossing is vrij simpel en kan via een firmware update ben zelf software ontwikkelaar dus weet wel waar ik het over heb.

Een beetje programmeur die kennis van de code en architectuur heeft mag hier niet langer dan 2 tot 4 uur mee bezig zijn.

Na analyse begrijp ik waarom de Soundbars niet zomaar terugschaken en dit niet via gamemode van de tv werkt. Heeft deels met HDR te maken. Als je een HDR spel opstart schakelt de ps4pro zijn signaal uit en bouwt een nieuwe op je ziet op de TV game mode uit en weer aan gaan. Zou je hier de sounbar instructie geven dan raakt ie van slag.

Nu zou ik ook niet op dit signaal schakelen.

maar op het moment dat de ps4 uitgaat dan schakelt de tv naar de vorige input.

Blijkbaar wordt er gedetecteerd dat de ps4 uit gaat volgens mij, maar weet het niet zeker, gaat dit via een event trigger(zo zou ik t in iedergeval doen) van de ps4. Heeft in iedergeval met het anynet+ te maken zou de HDMI RFC spec er voor moeten nakijken hoe dit precies gaat.

Op de invoke van dit event kan de tv de soundbar het signaal aka een event trigger geven naar de vorige soundmode terug te keren. En niet bij schakelen van gamemode zoals je zou verwachten.

Vrij simpel zeg je, maar hoe doe je dit dan als volgt:

Zoek de event handler die de HDMI switch na uitschakelen regelt en subscribe daar de Gamepro event van de soundbar met EventArgs contra aan de Gamepro mode on. 
En klaar is Kees of hoe jullie developer ook heet.

Als je mij de source code van de laatste firmware en docs geeft dan kan ik t zelf waarschijnlijk ook wel voor elkaar krijgen. Als ik t goed heb is tizen in de basis Android(geheimpje dit is gewoon Java) kan allemaal niet zo lastig zijn het is geen "Rocket Sience" kan ook wel gaan decompilen maar dan mis ik de comments en die maken t wat makkelijker.