op 16-12-2018 07:38 PM
Zeer tevreden met de soundbar en woofer, maar de achterspeakers zijn amper hoorbaar. Mis ik een instelling of kun je dit inregelen? Het geluid is zacht zowel bij on demand films, netflix als dvd's via mediaplayer.
Heeft iemand advies hierbij?
Gr. David
op 14-01-2019 08:58 PM
Bedankt voor je reactie.
Klopt wat je zegt, mijn tv ondersteund geen dolby atmos. Er zijn er maar weinig die dat ondersteunen. LG is er volgens mij 1 van.
Maar Wij kijken via HD kwaliteit via Telfort en heb het idd op dolby 5.1 staan, wat na mijn idee ook wel werkt maar niet goed hoorbaar is, dit is dan ook waar meer mensen last van hebben.
De achter luidsprekers laten gewoon heel erg weinig geluid door, of ze kunnen gewoon niet hard genoeg. Sommige piek geluiden komen wel door, maar dat is dan ook zelden.
Ik gebruik een goede HDMI kabel van Vivanco deze is ook aan aangeraden door personaal van de Mediamakrt. Deze laat alles door wat gevraagd wordt.
Ook alle instellingen heb ik goed na gelopen mocht ik toch wat over het hoofd hebben gezien.
Maar alles staat goed. Zoal op mijn Samsung KS8000 als op de soundbar HW-N950.
Na mijn idee is dit toch echt een aandachtspunt van Samsung om dit met een update aan te pakken
om de achter luidspreker meer volume te geven of dat hier meer signaal door heen komt.
Om in de toekomst van dolby atmos te kunnen genieten ben ik van plan de Samsung UBD-M9500
te gaan halen. Hier heb je dan ook Netflix in Dolby atmos en in 4K.
Heb jij dan totaal gaan last van? Dat je achter luidsprekers wat aan de stille kant zijn?
Bij een Receiver is dit toch echt wel beter. Zo zonda want de HW-N950 is een baas setje
Mvg,
Anton
14-01-2019 09:32 PM - bewerkt 14-01-2019 09:36 PM
Hoi Possipossi,
Bij mij zijn soms de achter boxjes wat aan de harde kant (ze staan op 0 k kan ze dus nog wat zachter zetten)
Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: HDMI kabel moet echt een 4K kabel zijn.
Wat misschien een probleem kan zijn is dat de Telfort box het signaal niet goed door geeft.
Probeer in Telfort forums er achter te komen of meer mensen dit probleem hebben.
Zelf heb ik Ziggo als provider daarvan heb ik de 'Mediabox XL' De meeste TV uitzendingen worden in Dolby Digital plus
uitgezonden en ook daar zijn de achterboxjes hard genoeg.
Ik zou het toch echt zoeken in de Telfortbox en de HMDI kabel.
Vriendelijke groet,
Arjen
op 14-01-2019 11:33 PM
Ik ga je tips opvolgen en zal een betere HDMI kabel aanschaffen.
Ook zal ik kijken of het aan Telfort kan liggen.
Ik kom hier op terug.
Bedankt voor je reaktie
op 22-01-2019 07:09 AM
op 28-01-2019 04:29 PM
Oplossing: 1. Heb ontdekt dat als je met smartthings je muziek (EQ) regelt soms de bas en achterluidsprekers het volume niet meer halen. Bij mij op geavanceerd geklikt en de equalizer op custom gezet en zelf ingeregeld dit opgeslagen en hop alle volume weer daar. !!!!!! Nu alleen de HDMi ARC aan de gang krijgen.!!!!!
2: Als je een ziggo horinzon box hebt moet je eens naar je HDMI setings kijken:
Menu-> opties-> uitgebreide instellingen -> audio instellingen -> dolbu digital output en deze op aan zetten
op 26-02-2019 09:03 AM
Ik merk ook dat mijn achter speakers zeer zacht zijn. Je merkt ze nauwelijks (Netflix en YouTube direct van de TV).
De N950 staan direct op mijn Q9F, de meegeleverde HDMI lijkt mij goed genoeg toch?
De rear speakers staan al op +6, terwijl ze vlak bij staan. De front staat op -6 terwijl die juist ver staat. (Ik zou juist andersom verwachten, dus de speakers die dichtbij staan iets zachter).
26-02-2019 09:14 AM - bewerkt 26-02-2019 09:16 AM
De meegeleverde HDMI kabel is vaak een standaard kabel. Mijn advies is neem een goede kabel. Deze kun je bestellen bij 'Ru Connected.' Je zult merken dat dan het probeem is opgelost. Er gingen veel mensen je voor. Ik zelf had ook dit probeem, met de nieuwe kabel was het opgelost. Deze kabel kost maar een paar tientjes en is van hoge kwaliteit.
Arjen
op 26-02-2019 11:32 PM
op 30-04-2019 10:31 AM
Hoi PossiPossi,
Ikzelf sta ook op het punt een Soundbar aan te schaffen. En de Samsung HW N950 lijkt mij het beste.
Maar wat mij alleen nog tegenhoud is het geluid vd achterspeakers.
Ik ga ook een Nvidia Shield (4K streambox) aanschaffen, welke Atmos en DTSX ondersteunt. En op deze manier weet ik dat het geluid uit alle speakers knalt.
Maar wat wij ook belangrijk vinden hier thuis, is dat er ook tijdens het reguliere tv kijken (en muziek luisteren via spotify) geluid komt uit alle boxen. Dit schijnt voor velen een probleem te zijn waar zij na aanschaf achter zijn gekomen.
Begrijp ik goed, dat bij jou nu dit probleem totaal is verholpen?
op 30-04-2019 11:16 AM
Hallo,
ook ik ben heel erg geïnteresseerd in de Samsung HW N950.
En als ik het dus goed begrijp,
is het dus zeker mogelijk dat de achter speakers goed meedoen tijdens het reguliere tv kijken (lees: sport/nieuws/gtst). En ook bij het luisteren van muziek dmv afspelen spotify op telefoon?
Dus dat je dus omringd wordt door geluid?