Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen Bluetooth koptelefoon mogelijk bij HDMI Arc verbinding met soundbar??

(Onderwerp aangemaakt op: 04-07-2021 12:08 PM)
3379 Weergaven
DV55
Apprentice
Opties

Samsung QE55Q85R TV met HDMI ARC verbonden met Sonos Soundbar. Werkt perfect.  Nu wil ik af en toe met een bluetooth koptelefoon (Sennheiser) naar de TV luisteren ipv via de soundbar.

Koptelefoon gekoppeld met TV. Als ik nu in de instellingen van de TV kies dat geluid via gekoppelde koptelefoon moet worden weergegeven, lukt dat voor ongeveer 3 seconden. Daarna schakelt de TV automatisch terug naar de soundbar.

Ik moet de soundbar uitschakelen (netspanning er af halen) om het geluid via de koptelefoon te horen. 

Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @DV55 , Dirk,

Bedankt voor de informatie! Het zal een probleem blijven. Zoals ik al zei, gaat de tv weer terug naar bedraad.
Als je de SONOS ARC met de HDMI-Arc verbindt, voorkomt de Arc dat je een draadloze Bluetooth-headset of -oordopjes kunt gebruiken.
Dit komt omdat de HDMI-verbinding altijd aan is.
Arc zal het signaal niet vrijgeven, zelfs niet wanneer de audio-uitgang in de tv handmatig wordt gewijzigd in Bluetooth.
Het zal inderdaad even werken, maar dan wordt de HDMI-Arc verbinding opnieuw tot stand gebracht.
Kortom, met de Arc geïnstalleerd met behulp van de HDMI verbinding, verlies je de mogelijkheid om tv te kijken met het geluid via een draadloze headset.
Je zou nog kunnen proberen om, als deze aanstaat, Anynet+ (HDMI-CEC) uit te zetten:
Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC)..

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
DV55
Apprentice
Opties

Dag Dick,

Anynet+ uitzetten helpt inderdaad! Het is wel een beetje een omslachtige manier om met de Bluetooth koptelefoon te gaan luisteren, maar het is veel beter dan steeds op mijn knieën te moeten liggen om het netsnoer van de Sonos ARC uit het stopkontakt te trekken.

Dank.

Grts, Dirk

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @DV55 ,

Wat je wilt, is niet mogelijk. Je kun maar naar 1 bron tegelijk luisteren.
Of BT of HDMI/Optisch. De tv pak altijd weer de bedrade connectie..

signatureee
Groet, Dick

DV55
Apprentice
Opties

Dag Dick, ik wil ook maar naar 1 bron tegelijk luisteren. Bij instellingen kan ik kiezen tussen TV-Luidspreker / Ontvanger HDMI/ Optisch / Bluetooth. Ik kies dan voor Bluetooth en hoor ongeveer 3 sec lang het geluid via mijn koptelefoon. Maar na ong 3 sec schakelt de TV automatisch terug naar ontvanger HDMI (mijn soundbar). Overigens, als ik bijv kies voor TV-Luidspreker dan hetzelfde verhaal. Een paar seconden via TV en dan weer automatisch naar ontvanger HDMI.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @DV55 ,

Duidelijk. Dan eerst maar wat meer gegevens van de apparatuur.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Over welke Sonos Soundbar gaat het?
Over welke Sennheiser gaat het?

signatureee
Groet, Dick

DV55
Apprentice
Opties

Modelcode = QE55Q85RALXXN

Er staat ook nog een versioncode op de sticker: 01QR85_OC

Softwareversie = T-MSMDEUC-1381.2 (er zijn geen updates beschikbaar)

Soundbar = SONOS ARC

Hoofdtelefoon = SENNHEISER HD 350BT (Bluetooth koptelefoon)

Hoop dat het verder kan helpen!

Grts, Dirk

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @DV55 , Dirk,

Bedankt voor de informatie! Het zal een probleem blijven. Zoals ik al zei, gaat de tv weer terug naar bedraad.
Als je de SONOS ARC met de HDMI-Arc verbindt, voorkomt de Arc dat je een draadloze Bluetooth-headset of -oordopjes kunt gebruiken.
Dit komt omdat de HDMI-verbinding altijd aan is.
Arc zal het signaal niet vrijgeven, zelfs niet wanneer de audio-uitgang in de tv handmatig wordt gewijzigd in Bluetooth.
Het zal inderdaad even werken, maar dan wordt de HDMI-Arc verbinding opnieuw tot stand gebracht.
Kortom, met de Arc geïnstalleerd met behulp van de HDMI verbinding, verlies je de mogelijkheid om tv te kijken met het geluid via een draadloze headset.
Je zou nog kunnen proberen om, als deze aanstaat, Anynet+ (HDMI-CEC) uit te zetten:
Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC)..

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
DV55
Apprentice
Opties

Dag Dick,

Anynet+ uitzetten helpt inderdaad! Het is wel een beetje een omslachtige manier om met de Bluetooth koptelefoon te gaan luisteren, maar het is veel beter dan steeds op mijn knieën te moeten liggen om het netsnoer van de Sonos ARC uit het stopkontakt te trekken.

Dank.

Grts, Dirk