Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

geen bas geluid met soundbar HW-n950

(Onderwerp aangemaakt op: 14-10-2018 04:33 PM)
3166 Weergaven
rambo62
Apprentice
Opties

Ik heb de soundbar HW-n950 aangesloten via ARC aansluiting met HDMI 2.0 kabel van ru connected met mijn LG tv oled55c8pla. Ik krijg goed tv geluid echter zonder bas. subwoofer geeft constant blauw lampje (er is verbinding).

tv is met CI+ van Ziggo.

iemand een idee

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
rambo62
Apprentice
Opties
Ga ik doen, had zelf ook al het idee dat het van de provider af moet komen in het prima geluid van Netflix.
Bedankt voor je tijd en snelle advies 👍

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
11 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Rambo! Ik heb zeker een idee :smiling-face: dat het lampje blauw brandt zou moeten betekenen dat alles goed is verbonden, heb je al gekeken of je met de Woofer-knop op de afstandsbediening je subwoofer weer aan het woofen krijgt?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
rambo62
Apprentice
Opties

hallo joris,

het knopje subwoofer werkt prima op de subwoofer, die heb ik al op +6 staan.

ben vandaag in de weer met een optische kabel bezig geweest en dit gaf een kleine verbetering. Heb het nu weer via hdmi Arc)

Het rare is dat ik alleen bij tv kijken nauwlijks bas heb, kijk ik bijv. netflix (geinstalleerd op de tv}dan krijg ik het geluid wat eruit kan en moet komen, geweldig.

 

 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hmm, en hoe ontvang je TV? Gaat dit via een CI+ module of heb je een apart decoder kastje staan?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
rambo62
Apprentice
Opties

Ik ontvang via CI+, heb ook decoder kast geprobeerd, zelfde resultaat, nauwelijks bas

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Sorry hoor, ik zie net dat je zelf al aangaf via CI+ te kijken, het is weer maandag :face-with-stuck-out-tongue-and-winking-eye: hoe dan ook, als het zowel via CI+ als decoder het geval is lijkt het me toch dat de uitzendingen niet genoeg bas meesturen. Ik raad je aan dit bij je provider aan te kaarten.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Oplossing
rambo62
Apprentice
Opties
Ga ik doen, had zelf ook al het idee dat het van de provider af moet komen in het prima geluid van Netflix.
Bedankt voor je tijd en snelle advies 👍
0 Likes
MarcelvdZandt
Explorer
Opties

Ben het er niet helemaal mee eens.

Je snapt best wel dat Ziggo dat niet voor een samsung sound bar gaat aanpassen.

 

Ik las op https://www.homecinemamagazine.nl/2018/10/review-samsung-hw-n950-de-ultieme-atmos-soundbar/

dat iemand de soundbar ervoor had ingeruild voor een ander merk en dat probleem was verdwenen.

Dus wellicht iets om op te pakken. Ik heb ook al aangegeven dat de woofer via tv te zachtjes werkt....

0 Likes
houter
Pioneer
Opties
Onzin, de Samsung HW-N950 is een van de beste in zijn prijsklasse. Als je hem goed aansluit produceert hij een geweldig surround geluid. Bij tv uitzendingen ontvang je vaak wel surround geluid echter het meegezonden signaal is minder van kwaliteit dan b.v.b. van Netflix of een Blueray disk. Het beste resultaat is krijg je als je er een AppleTV op aansluit met bekabeling van Ru Connected.
(de originele platte HDMI kabel).
houter
Pioneer
Opties

Dit is normaal TV uitzendingen bevatten bijna geen basgeluid. Een van de eerste soundbars op de markt hadden een overheersende bas, hier is men vanaf gezien omdat dit toch niet het juiste en realistische geluid was. Nu is de uitdaging van de fabrikanten om de soundbar een zo'n strak mogelijke bas te laten produceren.

0 Likes