Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Afstemmen soundbar HW-MS650 en speakers SWA 9000S

(Onderwerp aangemaakt op: 13-12-2020 02:05 PM)
3320 Weergaven
jli0708
First Poster
Opties

Heb sinds gisteren deze set nu compleet maar is het ook mogelijk om de SWA9000S speakers iets zacher te zetten tov de soundbar?? 

Gaat dit via multiroom?? zo ja, hoe kan ik de speakers hierop activeren?

Heb het geluid nu optisch van de TV naar soundbar. Kan ik met HDMI meer aan deze instellingen wijzigen?

0 Likes
21 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @jli0708,

Welkom op de Community!

Als je een aantal keer op het tandwieltje op de afstandsbediening drukt, zou je op het display moeten zien 'Rear speakers'.

Daar kun je het volume verhogen. Houd er wel rekening mee dat er niet altijd geluid uit de achterste speakers komt. Je kunt ook nog de Surround Sound knop proberen, speel wat met de settings en dan zou het al beter moeten gaan 👍

rsz-846676
0 Likes
jli0708
First Poster
Opties

Beste BruceH

Dank voor je reply! in tegenstelling tot wat anderen melden wil ik het geluid juist lager hebben 🙂 

Met je reply ga ik eea proberen beter in te stellen

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ah, dat zou op dezelfde manier moeten werken 😉

Laat je weten of het is gelukt?

rsz-846676
0 Likes
jli0708
First Poster
Opties

Ik kom tegen REAR speakers en REAR speakers level, maar als ik de volumeknop bedien veranderd dit niets aan het volume van deze speakers... Het valt me ook op dat dit niet tijdens ieder programma/ zender is, maar bij bv FOX sports is het volume uit de rearspeakers dermate hard dat het commentaar uit de soundbar bijna niet te verstaan is...

Via het menu kan ik de speakers ook niet uitzetten.

Moet ik dan toch een HDMI gebruiken van de TV naar de soundbar en daar bij het geluid gaan zoeken??

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dat kan kloppen. Dat een Home Cinema apparaat of surround soundbar niet altijd surround geluid geeft met de achterste speakers, wil niet altijd zeggen dat het om een defect gaat. Sterker nog, het is praktisch nooit een defect. Het Home Cinema apparaat geeft alleen surround geluid als hij deze "opdracht" (metadata) krijgt van het bestand (film/serie) dat wordt afgespeeld! Er kunnen meerdere redenen zijn waarom het surround apparaat surround niet afspeelt:

1. De film/serie heeft geen Surround metadata; (Bij FOX waarschijnlijk)
  2. De bron van de film/serie is een apparaat (PS4 bijv) dat indirect (via TV) verbonden is met het Home Cinema apparaat.
    In dat geval converteert de TV de Surround metadata naar stereo. Oplossing: Bron-apparaat direct verbinden met Home Cinema apparaat!
  3. Alles werkt goed, maar er wordt altijd geluid verwacht vanuit de achterste speakers.
    Surround speakers geven alleen geluid wanneer dit contextueel bepaald is. Bijvoorbeeld wanneer een helicopter achterlangs vliegt tijdens een actiescène.
  4. Zie eventueel de handleiding van Home Cinema apparaat in kwestie! Zoek naar geluidsinstellingen. Veel Home Cinema apparaten hebben zelf opties om Surround te converteren naar Stereo of juist Surround te simuleren!
rsz-846676
0 Likes
jli0708
First Poster
Opties

Hi Bruce,

Dank voor je reply maar dit is niet de reply waar ik iets mee kan.

Zoals eerder aangegeven probeer ik de REAR speakers juist zachter te krijgen ipv harder. Ik weet dat niet iedere uitzending surround is.

Wat ik aangaf is dat ik niet via de SOUNDBAR de REARSPEAKERS kan instellen. En daarom vroeg ik je of ik dan een HDMI verbinding vanuit mijn TV naar de soundbar moet hebben om dan in het menu van de TV dit wel aan te kunnen passen.

Ik heb  het niet gehad over een defect apparaat! 

Dus nogmaals hoe kan ik het volume van de REARSPEAKERS lager zetten indien gewenst.

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Hi @jli0708

Is op jouw soundbar de sound mode DRC (Dynamic Range Control) juist in- of uitgeschakeld? Je kunt dit in stand-by modus zien/aanpassen door de sound mode knop ingedrukt te houden. Zijn de rear speakers minder luid wanneer DRC niet is ingeschakeld? 

Groet, 

Joey  

0 Likes
jli0708
First Poster
Opties

Hi Joey

Dank voor je reply, maar ik merk niet echt verschil bij ON/ OUT

Mijn eerdere vraag is dat ik het volume van de REAR speakers niet kan regelen via de Soundbar, terwijl het volume wel aangeeft REAR-level. Op het moment dat ik dan via de volumeknop harder/ zachter doe gaat ook de soundbar hierin mee.

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Aha @jli0708,

Geen punt, de soundbar zou niet ook van volume moeten veranderen op die wijze. Het is misschien een klein beetje improviseren maar is het een idee om eerst het volume via REAR-level aan te passen en vervolgens het volume van de soundbar zelf weer naar wens in te stellen? Of zie ik nu iets over het hoofd en is dat geen optie? 

0 Likes