29-01-2018 02:44 PM - bewerkt 29-01-2018 02:46 PM
Ik heb samsung tv ue46f6670 en sinds gisteren home cinema ht-j 4500. Ik heb deze aangesloten via hdmi arc. Echter krijg ik geen geluid uit mijn achterste (surround) boxen. Als ik de boxen test via de surround wel. Maar zet ik de tv (snap dat niet alle zenders surround hebben) , youtube app (surround test) op komt er hier geen geluid uit. Kan iemand mij helpen met de instellingen? Hoe weet ik of de arc werkt? Heb ook geprobeerd optisch aan te sluiten met hetzelfde resultaat.. decoder hdmi naar tv, home cinema hdmi arc na tv..
Alvast bedankt
op 29-01-2018 02:47 PM
op 29-01-2018 03:05 PM
Er komt geluid uit de voorste boxen van de home cinema.. enkel links en rechts achter werkt niet.
Instellingen tv: (alles met n * is grijs en kan ik niet aanpassen)
Geluid
Geluidmodus: standaard *
Geluidseffect *
3d-audio: laag*
Luidsprekerinstellingen
Luidspr.select. : ontvanger *
Auto volume: uit *
Soundshare-instell. (Kan ik wel in maar doet niks)
Extra instellingen
Dtv- geluidsniveau *
Digitale audio uit --> geluidsformaat: pcm *
Van de home cinema
Luidsprekerselectie: thuisbioscoopluidsprekers (kan ik veranderen naar tv luidsprekers?
Audio-retourkanaal: aan
Digitaal uit audio: pcm *
Dynamisch bereik inst: auto
Downmixfuntie: normal stereo *
Da zijn zowat de instellingen
De home cinema staat op b.in..
Op aux geen geluid
Als ik de decoder opzet zegt hem verbinden met anynet + apparaat.
Dat is zowat alles wat ik kan vertellen.
op 29-01-2018 03:18 PM
op 29-01-2018 03:30 PM
Ik ga naar instellingen:
Geluid:
Luidsprekerinst. : niveau (staat allemaal op 0 db) afstand: (instellen hoever de boxen van elkaar staan) luidsprekertest (doe ik deze komt uit alle boxen geluid) (doe ik bvb een test via de youtube app dan komt het geluid van de achterste luidsprekers door de voorste)
Luidsprekerselectie: thuisbioscoopluidsprekerd
Equilizemodus: aan
Inst. Toonregeling ( alles op 0db)
Audio-retourkanaal: aan
Digitale uit audio: pcm ( dit kan ik niet aanpassen, bij de tv inst. Ook ni, moet dit niet op dolby komen?)
Dynamisch bereik inst.: auto
Downmixingfunctie: normale stereo (kan ik ook niet aanpasen)
Audio-sync: 0msec
Dat zijn al de geluidsinst op de home cinema
op 29-01-2018 03:49 PM
op 29-01-2018 03:51 PM
Ik heb ook geprobeerd via een stereo audio kabel van home cinema naar tv en met een optical audio kabel van home cinema naar tv en van home cinema naar decoder.
Bij de geluidsinst vàn tv, dan extra instell. Staat digitate audio uit, duw ik daar op krijg ik geluidsformaat, dit staat op pcm en kan ik niet veranderen ( maar in die lijst staat ook dolby digital, dts, en dts neo 2:5) moet ik dit niet op een of andere manier veranderen.. bij mijn vorige home cinema van philips van meer als 10 jaar oud kreeg ik wel geluid uit mijn achterste boxen dus moet het bij deze toch ook lukken..
op 29-01-2018 03:54 PM
op 29-01-2018 04:26 PM
op 29-01-2018 04:30 PM
Zefs optisch krijg ik die instellingen ni verandert.. zelfs bij dvd blue ray komt er geen geluid uit die boxen.. heb n nieuwe hdmi kaben enzo.. ik ben ten einde raad... kan de geluidsinst van de tv ook ni resetten ofzo..