Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Aansluiten home cinema op tv

(Onderwerp aangemaakt op: 29-01-2018 02:44 PM)
6754 Weergaven
Kristof24
First Poster
Opties

Ik heb samsung tv ue46f6670 en sinds gisteren home cinema ht-j 4500. Ik heb deze aangesloten via hdmi arc. Echter krijg ik geen geluid uit mijn achterste (surround) boxen. Als ik de boxen test via de surround wel. Maar zet ik de tv (snap dat niet alle zenders surround hebben) , youtube app (surround test) op komt er hier geen geluid uit. Kan iemand mij helpen met de instellingen? Hoe weet ik of de arc werkt? Heb ook geprobeerd optisch aan te sluiten met hetzelfde resultaat.. decoder hdmi naar tv, home cinema hdmi arc na tv.. 

Alvast bedankt

0 Likes
16 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Staat die toevallig op stereo ofzo? Je moet de geluidsinstellingen nakijken als hij op TV staat. Of werkt het geluid helemaal niet via HDMI?
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Kristof24
First Poster
Opties

Er komt geluid uit de voorste boxen van de home cinema.. enkel links en rechts achter werkt niet. 

Instellingen tv: (alles met n * is grijs en kan ik niet aanpassen)

Geluid

Geluidmodus: standaard *

Geluidseffect *

3d-audio: laag*

Luidsprekerinstellingen

Luidspr.select. : ontvanger *

Auto volume: uit *

Soundshare-instell. (Kan ik wel in maar doet niks)

Extra instellingen

Dtv- geluidsniveau *

Digitale audio uit --> geluidsformaat: pcm *

Van de home cinema

Luidsprekerselectie: thuisbioscoopluidsprekers (kan ik veranderen naar tv luidsprekers?

Audio-retourkanaal: aan

Digitaal uit audio: pcm *

Dynamisch bereik inst: auto

Downmixfuntie: normal stereo *

Da zijn zowat de instellingen

De home cinema staat op b.in..

Op aux geen geluid

Als ik de decoder opzet zegt hem verbinden met anynet + apparaat.

Dat is zowat alles wat ik kan vertellen.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Op de home cinemaset moet je het geluid aanpassen. Een geluidstype pakken die surround ondersteund. Wat staat er op de home cinema set onder Sound settings?

Dit staat er trouwens in de handleiding:
You can only hear sound from a few speakers, but not all 6?
• On certain Blu-ray/DVD discs, sound is output from the front speakers only.
• Check if the speakers are connected properly.
• Adjust the volume.
• When playing audio from a CD, the radio, or a TV, the unit outputs sound to the
front speakers only

Maar ik heb ook een homecinema set van Samsung daar kan ik de geluidstypes aanpassen naar bijvoorbeeld Matrix, of Dolby Prologic en dan heb ik geluid van alle boxen..
0 Likes
Kristof24
First Poster
Opties

Ik ga naar instellingen: 

Geluid:

Luidsprekerinst. : niveau (staat allemaal op 0 db) afstand: (instellen hoever de boxen van elkaar staan) luidsprekertest (doe ik deze komt uit alle boxen geluid) (doe ik bvb een test via de youtube app dan komt het geluid van de achterste luidsprekers door de voorste)

Luidsprekerselectie: thuisbioscoopluidsprekerd

Equilizemodus: aan

Inst. Toonregeling ( alles op 0db)

Audio-retourkanaal: aan

Digitale uit audio: pcm ( dit kan ik niet aanpassen, bij de tv inst. Ook ni, moet dit niet op dolby komen?)

Dynamisch bereik inst.: auto

Downmixingfunctie: normale stereo (kan ik ook niet aanpasen)

Audio-sync: 0msec

Dat zijn al de geluidsinst op de home cinema

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Je kan proberen de tv via een optische kabel te verbinden met je TV en dan de Digitale audio uit veranderen naar Bitstream.
0 Likes
Kristof24
First Poster
Opties

Ik heb ook geprobeerd via een stereo audio kabel van home cinema naar tv en met een optical audio kabel van home cinema naar tv en van home cinema naar decoder.

Bij de geluidsinst vàn tv, dan extra instell. Staat digitate audio uit,  duw ik daar op krijg ik geluidsformaat, dit staat op pcm en kan ik niet veranderen ( maar in die lijst staat ook dolby digital, dts, en dts neo 2:5) moet ik dit niet op een of andere manier veranderen.. bij mijn vorige home cinema van philips van meer als 10 jaar oud kreeg ik wel geluid uit mijn achterste boxen dus moet het bij deze toch ook lukken.. 

0 Likes
Kristof24
First Poster
Opties
Da is het probleem denk ik, krijg de digitale audio uit niet verandert, is grijs en kan niks anders kiezen. (Hier staat dolby tussen dus)
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Je kan het proberen te veranderen met een optische kabel.. kijken of dat helpt.
0 Likes
Kristof24
First Poster
Opties

Zefs optisch krijg ik die instellingen ni verandert.. zelfs bij dvd blue ray komt er geen geluid uit die boxen.. heb n nieuwe hdmi kaben enzo.. ik ben ten einde raad... kan de geluidsinst van de tv ook ni resetten ofzo.. 

0 Likes