Support

Open search

zeer slechte hartslag meting nieuwe Samsung Galaxy Smartwatch

Nick Moderator
Moderator

Zijn er mensen die deze ervaring delen? Ik hoor natuurlijk graag positief nieuws, maar als mensen nog steeds issues ervaren wil ik dit maar al te graag weten. Ik sluis natuurlijk alles meteen door naar de juiste afdeling(en). 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Explorer

Het verschil lijkt bij mij minder, gister toch nog wel een groot verschil van 9390 telefoon  ten opzichte van 7975.

Vandaag eenzelfde beeld, 7684 horloge en 8435 telefoon.

Hopelijk kan het nog verder verbeterd worden.

Apprentice

Ook bij mij meting veel te laag, MaxHF 120. (Zelfde training met TomTom spark 3 MaxHF 179)

Zelfde ronde, zelfde warming up voor het aanzetten Endomondo.

1e training Horloge (te) strak om mijn pols, ver naar voren.

2e training (incl. update) Horloge bewust iets losser (comfortabeler) 

De hoogte meter zat er in beide gevallen helemaal naast (kan ook een instelling zijn...) 

Moet +5 meter zijn, was

-/- 46meter 1e training

-/- 58 meter 2e training 

Explorer

...en dan denk je je draadje af te sluiten..

Toch nog wat puntjes op de i, gelet op de commentaren:

* bij mijn watch werkte d stappenteller voor de update pas na minimaal 2 keer opstarten, nu in een keer

* ik gaf eerder aan dat hij nu ‘bijna’ correct telt: bij de eerste telling bij het weer activeren van de watch laat hij ongeveer 10 stappen ‘liggen’ voordat hij oppakt. Verder reageert hij wel prompt

* de hartslag werkte ook vandaag bij trainen zonder tussentijds uit te vallen. Wel merk ik, maar dat was bij de Gear S3 ook al zo, dat er, zeker in het begin van een training fluctuatie optreed en hij pas na een paar minuten nauwkeuriger wordt

* interessant: er zijn 3 mogelijke hartslag instellingen: altijd, frequent en nooit. De laatstgenoemde impliceert telkens een handmatige meting maar die blijkt i.t.t. de twee andere opties zeer nauwkeurig.

We houden vol!

Explorer

Een aantal dagen verder...ik berichtte aanvankelijk positief over de update van vorige week.

Wat houdt stand en wat niet?

* de stappenteller werkt nog steeds zonder wacth reset en heeft nog steeds een klein aantal stappen nodig om op gang te komen. Werkt daarna accuraat

* dat kan ik helaas NIET zeggen van de hartritme meting. Die ‘sucks’ om het eens anders uit te drukken. Alleen handmatige meting in ruststand is accuraat. Meting tijdens trainingen valt vaak VOLLEDIG weg en komt pas aan t eind even om de hoek kijken. Dit geldt voor meerdere soorten training. De uitkomst is dan ook een ‘flatline’ en dus zeer onbetrouwbaar. Ik heb een andere polsband [van de Gear Sport] geprobeerd die zeer secuur is te [ont]spannen om de pols maar dat maakt geen verschil. Het horloge scoort op dit punt helaas nog slechter dan de al niet erg betrouwbare Gear S3.

Heel erg jammer!

Navigator

Beetje eenzijdig verhaal vriend, ik heb de Watch, dus de nieuwste versie ook sinds 7 sept en hier werkt alles prima, dus ik sluit me in het geheel niet aan

Explorer

1). Ik ben uw vriend niet, zeker niet na zo’n vervelend toongezette reactie

2). Dit is een community waarin ervaringen worden uitgewisseld. Daarmee hoeft men het niet eens te zijn. Ik voel me echter bepaald niet alleen als ik andere ‘draadjes’ op dit forum bekijk en de amerikaanse fora van de afgelopen weken. 

30. Fijn voor u dat u andere ervaringen hebt. Dat kan ik helaas niet zeggen tot nu toe.

Apprentice
Hallo "vriend"

Goed om te horen dat bij jou "alles" prima werkt, misschien kun je iets meer informatie geven wat bij jou "alles" is en met welk apparaat je het vergeleken hebt?

Stappenteller? Hartslagmeting? Hoogtemetingen? Gps?

Navigator

Nou mensen, beetje kort lontje, ik heb een Watch, daarvoor de Gear 3 en ook nog een Fosil gehad.

Heb met geen enkel van de mogelijkheden problemen, hartmeter, slaapmeter enz.

Dus doen jullie lekker je ding en blijf lekker hier klagen, bevalt de watch je niet dan ruil je hem toch om

Voor mij einde discussie, dus leef je uit met de fijne reacties

Fijne avond

Nick Moderator
Moderator

Laten we het respectvol houden. Ik heb gevraagd of mensen hun ervaringen kunnen delen, zodat we een beter beeld krijgen van issues die ervaard worden. Voor de mensen die issues ervaren, bijvoorbeeld met betrekking tot de hartslagmeting. Kunnen jullie, na een activiteit waarin jullie dit meemaken, een error-report maken via Samsung Members? Deze app kunnen jullie vinden op de telefoons. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Top Posters