Support

Open search

zeer slechte hartslag meting nieuwe Samsung Galaxy Smartwatch

Explorer

In Amerika kwam hij wat eerder op de markt dan hier: de nieuwe Galaxy Smartwatch. Ik heb de 42" versie sinds afgelopen vrijdag en moet helaas constateren dat wat op de Amerikaanse fora wordt gemeld door mij kan worden bevestigd. De hartslagmeting van de Galaxy watch klopt voor geen meter! En dat laatste dient letterlijk genomen want tijdens trainingen valt hij meertijds gewoon weg. Voorts ligt hij ver buiten de reele waarden. Ik heb ter vergelijking een FITBIT Ionic, die zeer betrouwbaar scoort. Even wat waarden: in rust [fitbit 60, galaxy 119], trainen [fitbit 90,galaxy 145]. Ik ruilde destijds mijn gear frontier in voor de Fitbit omdat de hartslagmeting niet zo nauwkeurig was, maar vergeleken met de Galaxy scoorde de Frontier 'nauwkeurig'.

Op de fora geven officials aan dat je automatische herkenning van [bepaalde[ trainingen uit moet schakelen, maar los van het feit dat dit niets oplost evenals factory reset vind ik dat je voor zo'n bedrag een betrouwbaar horloge mag verwachten en niet dit soort halfbakken 'oplossingen'. Ik hoop van harte dat Samsung dit snelt oplost want anders gaat dit horloge retour.

50 ANTWOORDEN 50
Explorer

Bedankt voor deze info.Ik was er juist voor geinteresseerd. Heb nu de gearS2 en wilde wachten tot de nieuwe.Gaat het dus even niet worden.

Explorer

Deze ervaring kan ik niet delen.

Vanmorgen tijdens het hardlopen vergeleken met mijn Tomtom Spark en de afwijking was 5bpm, m.i. acceptabel. Ook in rust wijken de waarden minimaal af, als ze al afwijken.

Explorer

Heb vandaag gefiets met de galaxy, he laatste uur zie ik ik twee lange flatlines.

Dit is niet goed m.i.

Explorer

Dat is precies wat op amerikaanse fora wordt gemeld en ik zelf ook ervaar. Ik merk voorts dat de meting enorm fluctueert. Bij mij is hij voorts veel hoger/te hoog i.v.m. de fitbit ionic. Er is na twee weken in Amerika nog geen reactie van Samsung gekomen bij mijn weten i.t.v. een software update. 

First Poster

Tijdens slaap is dit ook niet bijgehouden helaas.

Explorer

Il blijf de lijst van mijn ervaringen maar even aanvullen. Slaap hou ik niet bij, maar ik constateerde vanochtend dat en de hartmetingsfunctie, de stappenteller en trappen-lopen functie niet reageren. Het kostte 3 nieuwe startpogingen voordat de hartritme en stappenteller weer reageerden. Ook op de Amerikaanse fora wordt het niet reageren van de stappenteller gemeld. De trap-lopen functie reageert uberhaupt slecht of niet, maar dat was ik van de Gear S3 ook al gewend. Ik begin me af te vragen of ik een incidenteel of structureel probleem horloge heb.

Navigator

Hier geen last van het werkt zoals het hoort, al vanaf vrijdag zonder op te laden, nu nog 20%

Alleen de display, op welke stand ik deze ook zet, maakt geen verschil, net zoals de ene keer als ik me arm draai de display oplicht en de andere keer niet

Explorer

een aanvulling op mijn eerdere rapportages: vandaag eerste echte [lange] training: als 'backup' de Braghi Dash pro in de oren, deze geeft een zeer betrouwbare meting vergelijkbaar met mijn fitbit ionic. Het eerste dat opvalt is dat er geen verschil is qua ervaing tussen mijn vroegere S3 Frontier en de galaxy watch: beiden waren/zijn de eerste trainingsperiode 'way out of line' qua meting. In dit geval: de Braghi scoort 89, de Samsung 119! Pas na ongeveer 20 minuten zakt de metingscurve van de Samsung naar de [betrouwbare] meting van de Braghi en houdt dat dan goed vast. Maar dan zijn we wel 20 minuten verder! Wat voorts opvalt en diverse gebruikers op de Amerikaanse fora ook melden is dat de Samsung het eerste deel van de training meerdere keren een aantal perioden simpelweg wegvalt. Of dit de totale meting beindvloedt valt uit de gekoppelde Samsung Health app niet op te maken. Kortom, niet alleen nieuwe wijn in oude zakken, maar de zak lekt ook nog eens!

Explorer

Ik sluit dit draadje wat mij betreft af met positief nieuws: gisteravond de al aangekondigde update ge-installeerd. volgens de zeer beknopte beschrijving m.n. gericht op de opgefriste Samsung Health app. Welnu: sinds vandaag en na veel checken en traininsgronden:

* werkt de stappenteller [bijna] volledig [er blijft nog een klein aantal stappen verschil met mijn ‘ijk watch’, de Fitbit]

* is de hart ritme meting meer ‘in lijn’ zelfs bij interval training sessies

* werkt de hartmeting tijdens de sessies continue en valt niet meer weg.

Er blijven nog wel wat wensen over: de ‘floor’ [traplopen] functie werkt nog steeds niet en Spotify streaming blijft ‘spotty’.

Maar de voornaamste knelpunten lijken opgelost.

En van een ‘batterydrain’ na de update is bij mij geen sprake.

Ik wens iedereen veel Samsung watch genot. Dat is alleen maar beter geworden nu we weten dat de Apple watch 4 op een schamele 18 uur accu blijft steken, het scherm nog steeds rechthoekig is en de ‘crown navigatie’ alleen is weggelegd voor mensen met een uitstekende oog-hand coordinatie.

Top Posters