Support

Open search

Verlies GPS signaal Galaxy Sport nadat ik hardlopen hervat (na pauze).

Highlighted
Apprentice

Hoi,

Het valt mij sinds kort op dat mijn Galaxy Sport smartwatch het GPS signaal verliest wanneer ik de training hervat (play button). Ik ben erachter gekomen dat dit alleen gebeurd wanneer ik begin met hardlopen terwijl mijn smartwatch nog is verbonden met mijn telefoon (via Bluetooth). Ik heb her en der vernomen dat wanneer de smartwatch verbonden is met de telefoon, de locatieservice van de telefoon wordt gebruikt. 

Het rare is dus dat ik kilometers ver kan lopen met een werkend GPS signaal (wat dus dan soort van niet meer via de telefoon loopt), maar dat het GPS signaal verloren gaat en ook niet meer wordt teruggevonden wanneer ik mijn hardlooptraining even op pauze zet en daarna weer hervat. 

Ik heb destijds veel geld betaald voor een telefoon, die ik specifiek heb gekocht voor sporten (o.a. hardlopen en zwemmen) en nu blijkt het dus niet zoals beloofd te werken.. Ik denk er ook niet altijd aan om de bluetooth verbinding tussen mijn telefoon en smartwatch te stoppen. De smartwatch zou gewoon over moeten kunnen gaan op zijn eigen GPS, zonder problemen. Ik heb nu vaak dat ik een deel van mijn training mis qua KM's wat ik redelijk irritant vind.

Wat gaan jullie hier aan doen  Samsung? 

4 ANTWOORDEN 4
Community Manager

Hi @nick-dr

Dat is gek! Allereerst, is alles qua software up-to-date? Zoals de Wearables app en het horloge zelf?

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

Ja, alles is up to date. Heb meermaals gecheckt voor updates op m'n telefoon én smartwatch.

Community Manager

Okay, top. Heb je het horloge ook al eens gereset?

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

Hoi,

Ik heb vanavond weer hetzelfde gehad. Normaal gebruik de pauze knop niet, maar was vergeten dat dat problemen geeft. Anyway:  Na hervatten dus weer GPS signaal kwijt. Ik heb toen de training voltooid en een nieuwe training opgestart, echter was nog steeds het GPS signaal kwijt. Daarna het horloge uit/aan gezet en toen was er wel weer een GPS signaal bij opstarten van de training. 

Ik ga het horloge ook maar resetten, om te kijken of dat werkt.

Top Posters