Support

Open search

Nauwkeurigheid van stappenteller Galaxy Watch Activity 2

First Poster

Ik heb nu een week mijn GWA2 in gebruik en wat mij een paar dagen geleden opviel is dat mijn gezette stappen op een dag relatief hoog waren. Daarom ben ik afgelopen dagen de getelde stappen van mijn GWA2 gaan vergelijken met andere stappentellers, zoals mijn telefoon (die dan niet gekoppeld is aan de GWA2) en door handmatig te gaan tellen.

En inderdaad, de GWA2 komt op ongeveer 20% meer stappen uit dan geteld met andere middelen. Dit vind ik best wel veel. 

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Op het forum hier las ik dat fietsen ook geregistreerd wordt als stappen, kan het daar aan gerelateerd zijn?

3 ANTWOORDEN 3
Community Manager

Hi @Flodorf,

Zijn het horloge en de Wearables app up-to-date?

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Ja, vandaag de Wearable App update gehad. Kan dat een effect hebben? Ik tel geen stappen met mijn telefoon, dus alles komt volledig uit het horloge.

Er komt nog een update voor 4.0.0.7 aan geloof ik? Daar las ik in dat de GPS problemen worden opgelost, maar heb ik niks gelezen over de stappenteller.

Community Manager

Anders eens proberen om hem na de update opnieuw te koppelen?

Als het dan nog niet goed werkt, kun je proberen om hem te resetten. Er komen inderdaad regelmatig updates uit, dus houd dat in de gaten.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Top Posters