Support

Open search

Kan geen verbinding maken tussen Gear S3 en Samsung Galaxy S5

New Member

Ik heb de gear s5 en de samsung galaxy s5.

Al 5 weken hebben deze zonder problemen gefunctioneerd, maar ineens kan ik de 2 niet meer verbinden.

Ze zijn wel gekoppelt maar als ik op de telefoon op de gear druk krijg ik geen optie voor verbinding maken.

Dit geld ook voor de televisie overigens.. Terwijl ik wel kan verbinden met de autoradio en mijn oordopjes.

Ik heb beide al uitgezet en weer aan, opnieuw gekoppeld, maar het werkt niet...

Please help...

14 ANTWOORDEN 14
Troubleshooter

Hi Karin, 

Kun je kijken of jouw Gear S3 up-to-date is? 

Je kunt ook even de cache legen van de GEAR via Instellingen > Applicaties > Applicatiebeheer > GEAR. Klik op Gedwongen stoppen > Opslag > Cache legen en gegevens wissen. Lukt het dan? 

BruceH Moderator
Moderator

Hi @karin82,

had je het bericht van Nouzha nog gezien? 

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb al ruim een jaar een goede verbinding tussen mijn gear s3 en mijn Samsung Galaxy A5 2017. Sinds vorige week verbinden ze niet meer met elkaar. Gear app al verwijderd, gear s3 gereset. Alles zonder resultaat. De telefoon ziet het horloge wel. De app gaat tijdens het koppelen ook laden en bij 100 procent zegt hij: je bent er bijna! Hier blijft hij echter hangen. Als ik de gear s3 verbindt met mijn iPhone gaat het in 1 keer goed. Ik wil hem alleen met mijn samsung verbinden. Wie kan mij helpen of heeft ervaring met dit probleem?

Vr. Gr.

Nick Moderator
Moderator

Er zijn er nu een aantal die dit aangeven, dus we moeten goed gaan onderzoeken wat hier aan de hand is. Wat ik graag zou willen is een Error Rapport via Samsung Members, deze app staat standaard op de telefoon of is te downloaden via de Google Play Store. Het is dan wel belangrijk om de installatie opnieuw te proberen (verbinden met de Gear) en meteen nadat het mislukt een error rapport te maken met alle logfiles, beste zou zijn als jullie met Wi-Fi verbonden zijn omdat er dan meer informatie meegestuurd wordt.

Jullie kunnen zo'n rapport verzenden voor de Members app te openen > Vraagteken rechtsonder te selecteren > Feedback verzenden > Foutrapporten > Accessoires > Het issue uitleggen en systeemloggegevens verzenden aangevinkt laten. 

Geef hier even door wanneer jullie het verzonden hebben, dan kan ik dat naar Samsung Korea mailen. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Ik heb vorige week een nieuwe Gear 3 gekocht. Ook ik krijg geen koppeling met mijn Samsung A5 2017. Ze herkennen elkaar wel, maar koppelen niet. Is er ondertussen hiervoor al een oplossing gevonden, anders ga ik mijn Gear 3 retour sturen?? Ik zie dat er al behoorlijk wat klachten over op het internet staan. Totaal heb ik 3 Gear 3 horloges gekocht. Verbinding met andere Smasung telefoons is geen probleem. Graga een oplossing voor dit probleem.

First Poster

Hoi,

Ik kreeg de tip om mijn telefoon dan maar te resetten. 

First Poster

Deze telefoon is echter van mijn werk en staat vol met applicaties van werk. Kost me veel tijd om alles weer in te stellen. Ik heb mijn horloge nu maar aan mijn iPhone gekoppeld. Nu werkt het, echter veel minder goed dan vroeger met mijn samsung. Kortom nog geen goede oplossing 

First Poster
Werkt bij mij niet. Zowel telefoon als horloge een reset gegeven.
First Poster

Ik heb telefoon van t werk. Nu blijkt dat t beveiligingsprogramma de software van Gear3 niet toelaat.

Top Posters