Support

Open search

Kan Gear S3 niet koppelen met Nokia 8

First Poster

Kennelijk heeft het toch specifiek iets met de Nokia 8 te maken. Ik heb mijn gear s3 nu gekoppeld met een OnePlus telefoon en het werk perfect.

First Poster

Dat met de gear s3 aan geeft dat de verbinding verbroken is en dat je op de tel BT uit zet en het horloge trild heb ik ook. En mijn probleem is ontstaan bij een van de laatste updates daar voor werkte hij beter. Weet alleen niet welke update ze hebben alletwee een update gehad. Nu lijkt het wel een knipper licht aan uit.

First Poster

Ik heb met mijn nokia 7 plus het zelfde probleem, met motorola moto g5s plus geen enkel probleem.

New Member

@JoeriS  schreef:

Hee @Rodigan! Ik hoor wel vaker dat Nokia telefoons moeilijk te combineren zijn met de Samsung Smartwatches, maar het is niet onmogelijk! Als het goed is kan je, terwijl de Gear "Contr. telefoon voltooi installatie" weergeeft, op je telefoon naar Bluetooth en in dat menu de Gear selecteren. Als je hierna teruggaat naar de app maakt hij het proces af. Werkt dit?

Dit werkte voor mij, bedankt!

Black Belt 

Top! Heel graag gedaan

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster

Ik heb precies hetzelfde met mijn Samsung galaxy watch ( spet 2018)! Ik heb een Nokia 8 Scirocco. Tot voor kort werkte het prima, maar nadat ik hem een week niet had gebruikt en er een update is gedraaid, heb ik ook het probleem dat jij omschreef.  Ik moet hem handmatig weer verbinden. Wat opvallend is dat als ik op mijn Nokia Bluetooth aan en uitzet, hij de watch automatisch verbindt.

Ik hoop dat het met een update weer over is, want ik baal hier best wel van.

Apprentice

Ik heb een Nokia 8 Sirocco (Android 8.1.0) en een Nokia 6.1 (Android 9.0), die beiden hetzelfde probleem hebben. Koppelen gaat goed (codes worden uitgewisseld) echter daarna blijf de Wear app hangen in het scherm [Bezig met koppelen]. Dit lijkt me misleidend want de koppeling heeft reeds plaatsgevonden! Enige optie is [Annuleer] waarna je in het scherm [NIEUW APPARAAT AANSLUITEN] terecht komt waar de gekoppelde [Gear S3] staat! Op dit punt zou echter het scherm voor het accepteren van de licentievoorwaarden moeten verschijnen, maar helaas blijft dat uit. App of AndroidOne lijkt hier moeite mee te hebben.

Koppelen met een oude HTC One (Android 5.02) gaat echter prima! Bluetooth blijft connected, wat bij de Nokia's niet het geval is. Deze maken verbinding en blijven een halve seconde aktief waarna ze een niet connected status hebben.

Mogelijk zit het probeem in de Wear app in combinatie met Android 8 en 9. Ik ben heel benieuwd of andere merken met Android One dezelfde connectie problemen hebben. Verder zou ik graag met een developer willen meewerken aan een oplossing van dit probleem, probleem want ik vind de Gear S3 best aardige functionaliteit hebben. Indien een oplossing te lang uitblijft zal ik de watch terugbrengen naar de winkel want ik heb hem juist aangeschaft voor de koppeling met mijn telefoon! Hopelijk komt Samsung met een oplossing hiervoor. Neem svp contact op met mij!

Apprentice

Even een update. Ik heb nog een paar Android smartphones getest. HTC One A9 met Android 7.0 en Motorola One met Adroid One 9.0 doen het beiden prima. Dat het aan de Bluetooth van Nokia ligt lijkt me niet waarschijnlijk want ik heb met geen enkel ander Bluetooth apparaat verbindingsproblemen. Wat wel opmerkelijk is dat Nokia 2 Bluetooth apparaten ziet van de Gear nl.:

1. Gear S3 (xxx) voor phone audio en input device
  2. Gear S3 (xxx) LE voor het sharen van Contacten

Dit heb ik op geen enkel andere smartphone zo gezien.

Vraag blijft waarom de app niet komt met de vraag mbt de licentie-overeenkomst. Hopelijk komt er snel een update van de Wear app (of Gear S Plugin dan wel Samsung Accessory Service) die dit probleem oplost!

Apprentice

Ik heb uiteindelijk contact opgenomen met Nokia en zij geven aan dat zij niet op de compatibiliteitslijst staan. Horloge teruggebracht en een WearOS watch aangeschaft. No problemos en meer/betere functionaliteit!

Top Posters