Support

Open search

Kan Gear S3 niet koppelen met Nokia 8

Apprentice

Nee, nog niet. Maar dat ga ik zeker doen. Mocht daar wat interessants uit komen, zal ik het hier ook posten.

Nick Moderator
Moderator

Graag zelfs! 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Ik heb het probleem nog steeds maar op het moment dat ik door Samsung hier wordt verwezen naar Nokia dan houdt het voor mij op. Ik heb geen zin in een discussie tussen Samsung en Nokia. Als je een behulpzaam forum wilt zijn dan neemt Samsung zelf hier het initiatief om Nokia te contacten.

Apprentice

Ik snap je punt, maar mijn Nokia verbindt via Bluetooth even moeizaam met mijn Skoda carkit. Dus ik vermoed dat het aan Nokia ligt.

First Poster

Ja hoor... hier dezelfde ervaring.  Heb nog geen oplossing gevonden.

Hoewel mijn Nokia wel correct verbindt met andere Bluetooth apparaten.  Volgens mijn ervaringen ligt het probleem dus eerder bij de Gear dan bij het Nokia toestel.

Nick Moderator
Moderator

En indien je jouw Gear test met andere merken? Ik begrijp de redenatie, maar deze werkt natuurlijk ook omgekeerd  

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster
Ik had hiervoor een Samsung Galaxy S5 en daar connecteerde de Gear S3 wel automatisch mee. Ik twijfelde om een S9 aan te schaffen wanneer de Nokia 8 Scirocco aangekondigd werd.

Er zijn een aantal elementen die me echter deden besluiten om geen producten van Samsung meer aan te schaffen:

1. De Samsung werkwijze om een extra laag bovenop Android te leggen, waardoor updates onnodig lang uitblijven.
2. Het ontwikkelen en gebruik van Tizen, waarbij een aantal keren gerapporteerd werd dat de code minderwaardig was.
3. Je moet 3 apps installeren op je telefoon om je Gear te kunnen koppelen. Dat voelt bij mij persoonlijk aan als broddelwerk.
4. Er werd aangetoond dat Samsung TV's informatie doorstuurden en vatbaar waren voor een aantal hacks

Dat en nog een paar andere redenen maken dat ik Samsung niet meer beschouw als de meest interessante optie.

Het Android One programma is de reden waarom ik voor de Nokia 8 Scirocco koos. Ik was me ervan bewust dat er geen Nokia telefoon opgenomen was in de lijst van compatibele telefoons: https://www.samsung.com/global/galaxy/gear-s3/device-compatibility/

Ik kan het uurwerk nog steeds manueel koppelen en dat is een bonus tot er een beter alternatief komt. Beoordeel mijn reactie dan ook niet verkeerd. Ik besef dat Samsung op geen enkel moment aangewreven kan worden dat een connectie niet goed verloopt, aangezien men aangeeft dat de toestellen niet compatibel zijn. Wellicht dat er later misschien een oplossing komt via Samsung of Nokia. Of misschien is de Gear S3 (voorlopig) gewoonweg niet 100% compatibel met Android 8 en hoger?

In ieder geval lijkt het mij opportuun voor Samsung om duidelijker te communiceren aangezien het probleem al op verschillende fora meermaals gesignaleerd werd. Aangezien de gebruikers geen toegang hebben tot de achterliggende code en het onmogelijk is voor ons om te bepalen waar precies het probleem ligt, sluit ik me dan ook aan bij de opmerking van Rodigan dat in hun eigen belang is dat Samsung en Nokia samenwerken indien zij wensen dat de apparaten correct communiceren. Het alternatief is dat er klanten, zoals mezelf, elders hun producten zoeken. Ik heb mijn keuze al gemaakt...
First Poster

Toch ook nog even een ervaring delen. 1) ik heb bluetooth connectie met de S3, dat staat ook in de telefoon 2) ik loop weg bij mijn smartphone, 3) De S3 geeft een geluidssignaal en schakelt zich in stand alone modus 4) ik kom weer in de buurt bij mijn telefoon en de S3 blijft in stand alone modus 5) ik schakel bluetooth uit op mijn telefoon, de S3 geeft een geluidssignaal en blijft op stand alone staan 6) ik schakel bluetooth weer in op mijn telefoon en de S3 geeft een geluidssignaal en is weer connected met bluetooth.

Ik vraag me nu af. De S3 stáát op standalone maar geeft tóch een signaal als ik bluetooth uitschakel op de telefoon. Dus er is wel connectie maar de S3 blijft op standalone staan. Dan is het toch een S3 issue en niet een Nokia issue?

Apprentice

Daar kan ik een mooi voorbeeld aan toevoegen:

Ik heb in de instellingen van mijn Nokia, in het Smart Lock menu, de Gear S3 ingesteld als veilig apparaat, zodat de telefoon ontgrendeld blijft. En dit werkt gewoon!

Ergo: volgens de Nokia is er verbinding, terwijl de Gear S3 weigert aan te geven dat er verbinding is.

First Poster
Heb ik ook maar ik heb een Nokia 8.
Top Posters