Support

Open search

Gps galaxy Watch + endomondo

Apprentice

Zou je mij op de hoogte willen houden hou dit heeft gewerkt? 

Ik ga vandaag ook even langs bij een Samsung punt want mijn horloge houd het net 1 dag vol. Daarna is de batterij alweer leeg. 

First Poster

Ik start de app handmatig op. De laatste keer dat ik een stukje (8 km) ging fietsen bleef hij het wel gewoon doen.

Ik zal in ieder geval de tip die Endomondo proberen op te volgen. Wie weet helpt het. En anders hopelijk met de volgende update.

First Poster

Ik heb al weer een mail gestuurd naar endomondo wanneer de update wordt verwacht, want zo heb ik niets aan de watch, althans niet waarvoor ik hem  heb gekocht (om te sporten)  Wordt hopelijk snel vervolgd. Misschien een idee om ook een mail te sturen naar endomundo en Samsung, dan pakken ze het misschien vlotter op. Nu heeft het ook ruim twee weken geduurd voordat ik antwoord kreeg. 

Apprentice

Hoi allemaal,

ik heb inmiddels mijn horloge naar een Samsung shop gebracht. Dit omdat ook de batterij rare dagen had. Hield het soms 3,5 dagen vol en de volgende lading 1 dag... Blijkt nu dat het een fout in het moederbord zit. Deze is nu in de winkel binnen alleen hebben ze de apparatuur nog niet om het te maken. Krijg als het goed is maandag mijn horloge terug. 

Highlighted
Apprentice

Hoi 

Heb je wel de app Samsung health op je telefoon? Deze zou er ook voor Apple moeten zijn.  Misschien kan hij dan wel doorzenden naar Strava.

First Poster

Ik heb ook het probleem dat mijn Galaxy Watch stopt met afstand meten in Endomondo gedurende de rit. Dit is zowel met fietsen als met hardlopen. Als ik met hardlopen start zonder dat ik mijn telefoon (S8) bij mij heb, gaat het wel goed tot dusver. Anders mis ik soms het begin van de route of stopt hij onderweg met meten. Ik start de app handmatig op en druk op start als ik zeker weet dat ik GPS signaal heb. 

Ik heb hem nu ook een aantal keer gebruikt met baantjes zwemmen (binnen), maar van de gemeten afstand klopt niets. Dit kan natuurlijk komen doordat er geen GPS signaal is binnen, maar andere zwemmers met andere smart watches meten zonder problemen de juiste afstand. Dan moet deze dat toch ook kunnen?! 

Helaas ben ik er dus nog niet zo tevreden mee, ik vind het belangrijk dat alles goed geregistreerd wordt, net zoals voorheen met alleen mijn telefoon. 

BruceH Moderator
Moderator

@Speeter

Start je de training handmatig of automatisch? Als je hem handmatig start, zou het beter moeten gaan.

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Ik heb op zowel mijn telefoon als horloge de app gedeinstalleerd en weer geinstalleerd, alles geupdatet en horloge en telfoon opnieuw gestart. Afgelopen week heb ik de training handmatig gestart (zonder telfoon overigens) en dat ging goed. Volgende keer ga ik het met verbonden telfoon proberen. 

M.b.t. binnen zwemmen met de Galaxy Watch en Endomondo; Hoe kan de gemeten afstand verbeterd worden? Ik hoor van mensen dat zij op hun sporthorloge de lengte van de baan instellen (25 m.) en dat het horloge daarmee goed registreert hoever je gezwommen hebt. Kan dit ook met Endomondo op de Galaxy Watch? Dat zou erg fijn zijn. 

Top Posters