Support

Open search

Gear Fit 2 Pro, Galaxy Wearable, Notificatie instellingen

OPGELOST
Apprentice

Ik heb mijn Gear Fit 2 Pro verbonden met mijn Galaxy S7 Edge via de Galaxy Wearable app. Alle software is (bij mijn weten, en bij de gratie van mijn telefoon provider) up-to-date.

Ik heb via de Wearables app een aantal notificaties opgeslagen (telefoon oproepen, gemiste oproepen, SMS berichten, WhatsApp berichten, etc. De belangrijkste dingen voor mij).

Mijn probleem is dat de app óf mijn horloge die instellingen niet op heeft geslagen zodra de verbinding tussen de apparaten verbroken is. Bij het verbinding maken kiest de app er dan voor om óf geen notificaties te activeren, óf (zelden) om álle notificaties te activeren.

Ik snap dat je geen notificaties kan ontvangen als er geen verbinding is, dat is logisch. Maar het lijkt mij wel handig dat de app, of horloge, die instellingen wél bewaart zodat ik alles weer kan ontvangen zodra ik weer verbinding heb.

Constant de telefoon bij me hebben is geen optie, aangezien ik op mijn werk geen mobiele telefoon op zak mag houden, en regelmatig buiten bereik kom van die telefoon.

Hierdoor moet ik dus constant mijn smartwatch opnieuw instellen. Dat lijkt mij niet de bedoeling, toch?

Back-ups maken van de juiste instellingen en die herstellen heeft geen effect gehad. De verkeerde instellingen worden dan geladen (slechts 1 app die geactiveerd is, in plaats van de 7 die ik gekozen heb).

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk genoeg, en hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen hiermee.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Apprentice

Ik heb een oplossing voor mijn probleem gevonden.

Als ik een notificatie krijg van een app waar ik dat niet van wil hebben, bijvoorbeeld Gmail, dan moet ik die app blokkeren vanuit mijn horloge. NIET vanuit de Wearables app op mijn telefoon.

Op deze manier slaat de Wearables app de instellingen wél op.

8 ANTWOORDEN 8
BruceH Moderator
Moderator

Hi @Melfice,

Als ik het goed begrijp, zodra je buiten bereik bent van het horloge en vervolgens weer in de buurt bent, verbindt hij niet vanzelf?

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

Nee, de verbinding wordt gewoon gemaakt.

Het probleem is dat, op het moment dat ik weer verbinding heb, alle instellingen omtrent notificaties onjuist zijn.

Als ik instel dat ik notificaties wil hebben van SMS berichten, mijn alarm, mijn kalender, WhatsApp dan is er niks aan de hand. Dat werkt voor zolang er verbinding is tussen mijn telefoon en horloge.

Op het moment dat die verbinding verbroken is (ook al is het een seconde!) dan zijn die instellingen uitgeschakeld. Ik ontvang geen appjes, SMSjes, alarmen, of kalender items meer wanneer ik weer verbinding heb.

BruceH Moderator
Moderator

Lijkt mij een softwarematig issue, als alles up-to-date is, kun je nog proberen het horloge te resetten.

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

Dat heeft helaas niet geholpen.

Heel vreemd.

Ik hoop dat een andere Fit2 Pro gebruiker mij kan vertellen of zij met hetzelfde probleem kampen.

Apprentice

Ik heb een oplossing voor mijn probleem gevonden.

Als ik een notificatie krijg van een app waar ik dat niet van wil hebben, bijvoorbeeld Gmail, dan moet ik die app blokkeren vanuit mijn horloge. NIET vanuit de Wearables app op mijn telefoon.

Op deze manier slaat de Wearables app de instellingen wél op.

First Poster
Zowel gisteren en eergisteren mij telefooon (note9) op vliegtuigstand gezet. Toen weer terug aan gezet. Inderdaad alle notificatieinstellingen gereset en uit. Is nu een aantal keer gebeurd. Vandaag getest en geforceerd en wederom alles weg. Vind touwens sws de update een visuele ramp. Diverse dingen weer opnieuw instellen en nu ineens thema's gebruiken en donwloaden. Mis mijn mooie gewone icoontjes en achtergrond. Pfffff
First Poster

Zowel gisteren en eergisteren mij telefooon (note9) op vliegtuigstand gezet. Toen weer terug aan gezet. Inderdaad alle notificatieinstellingen gereset en uit. Is nu een aantal keer gebeurd. Vandaag getest en geforceerd en wederom alles weg. Vind touwens sws de update een visuele ramp. Diverse dingen weer opnieuw instellen en nu ineens thema's gebruiken en donwloaden. Mis mijn mooie gewone icoontjes en achtergrond. Pfffff

First Poster

Na ondersteuning van Samsung online en twee Samsung hulppunten, waarvan de laatste in Rotterdam, hebben ze alles gereset en gedaan en kunnen ze het niet oplossen. Ze hebben ticket aan Korea gestuurd. Schijnt een bug te zijn in de FitPro2 software. Ik ga bovenstaande nu maar eens testen waarvoor dank maar misschien is het een goed idee de app van de gear te updaten?

Heb een Samsung Note9 en een Samsung Gear Fit Pro 2.

P.S. De jongens bij de Samsung reparatiecenter hadden ook een Gear Fit Pro en een Samsung telefoon een geen problemen. Ze hebben de watch ook aan een ander toestel gekoppeld en nog steeds een no go. Wellicht versie van de gear watch?

Top Posters