Support

Open search

"Transparante" balk onder in QLED TV Type QE55Q7F

Explorer

Sinds een paar weken heb ik een "transparante"balk onder in m'n beeld. Deze balk blijft zichtbaar bij alle programaas op TV. Ook bij Netflix, Pathé etc etc. De balk is ongeveer 2 hoog en over de gehele breedte van het scherm.

Het is bij ondertiteling erg vervelend aangezien het ondeerste gedeelte van de letters trilt.

De KPN ontvangers al een keer gewisseld. Geen verandering. Alles opnieuwe aan en uit gezet. Reslutaat blijft hetzelfde, de balk gaat niet weg. Ter illustratie even paar foto`s toegevoegd.

Graag zie ik uw reactie tegemoet wat hier aan gedaan kan worden.

tv1.jpgtv2.jpg

10 ANTWOORDEN 10
Superuser II
Superuser II

Hoi @A3i,

Dat ziet er niet mooi uit!

Even wat vragen:

• Is  de volledige Mode Code QE55Q7FAMLXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Tv is uit 2017.
  • Wat is de softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv of bij Menu->Ondersteuning->Contact opnemen met Samsung. Zou vlgs de opgegeven code versie 1240.7 moeten zijn.
  • Zou je misschien een beeldschermtest kunnen doen? Bij Instellingen-> Ondersteuning->Zelfdiagnose. Hier krijg je een strandfoto te zien. Zie het het hier ook op terug? https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

Misschien een probleem met je LED-LCD scherm.

Graag hoor ik van je...

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Explorer

Goedemiddag,

1. De volledige modelcode is exact zoals u deze beschrijft.

2. De software versie is 1221.0

3. Ook de strandfoto geeft de balk weer.

Superuser II
Superuser II

Hoi @A3i,

De softwareversie maakt nu even nix uit. Komt evt. later wel.

Als je dit ook op een beeldtest terugziet, dan vrees ik toch dat dit een garantiekwestie gaat worden.

Dit lijkt op een defect van het LED-LCD scherm. Erg velend bij zo’n jonge tv!

Hopeljk kan de leverancier een oplossing voor je bieden.  Meestal 2 jaar garantie.

Suc6 en houd me even op de hoogte!

Groet, Dick
Explorer

En nu? moet ik contact opnemen met de zaak waar ik de tv heb gekocht? Welke stap moet ik ondernemen? of kijkt er ook nog iemand van Samsung zelf naar dit bericht?

Superuser II
Superuser II

Hoi @A3i,

De procedure is dat dit via de leverancier moet lopen.

Daar loopt namelijk je garantie. Indien hier prolemen mee zijn nog even berichten.

De Moderators lezen sowieso mee.

Suc6 en houd me even op de hoogte...

Groet, Dick
Superuser II
Superuser II

Hoi @A3i,

Is hier al een oplossing voor gevonden?

Groet, Dick
Explorer

Goedemorgen, op 6 september krijg ik bezoek van een bedrijf genaamd Servilux.

De route daar naar toe is ook bijzonder:

Ik meld het hier op deze site van Samsung met alle details zoals foto`s.

Vervolgens moet ik naar de zaak waar ik de TV heb aangeschaft, wederom alle gegevens aanleveren.

Vervolgens krijg ik een mail van een ander bedrijf om wederom alles aan te leveren

Het lijkt mij dat als ik op een site vanSamsung iets aangeef dat ze direct van daaruit contact met mij opnemen. Het nut en balang dat ik de winkel, waar ik de tv heb aangeschaft,moet inlichten ontgaat mij in deze.

Concreet: volgende week 7 september weet ik meer.

Superuser II
Superuser II

Hoi @A3i,

Bedankt voor je reply!

Ik begrijp je frustatie! Vervelend en lekker omslachtig allemaal.

Welk ander bedrijf bedoel je buiten Servilux om?

Hopelijk wordt het goed opgelost, maar nogmaals: de garantie loopt bij je leverancier.

Dit is de procedure.

Houd me even op de hoogte..

Groet, Dick
New Member

Ik heb dit nu ook sinds een paar dagen bij mijn QE65Q7. Ik hoor graag hoe het bij de vraagsteller is afgelopen.

Top Posters