Support

Open search

half donker TV beeldscherm probleem UE40F6200AW

First Poster

Goededag,

Twee weken geleden was bij het aanzetten van de tv UE40F6200AW, de onderkant (vanaf het midden) van het scherm donkerder, net alsof er met een zonnebril naar kijkt. De bovenkant is normaal en werkt prima. Het hele systeem werkt prima overigens.

Het scherm is dus verdeeld in een normale bovenkant (tot het midden) en vanaf het midden naar beneden is het donkerder, maar ik kan nog wel gewoon beeld zien.

slecht.jpg

Gisteren zat ik tv te kijken en trok opeens alle dondere "waas" weg en was alles als voorheen, helaas 30 seconden later was de onderste helft weer donker. Dit heeft nog niet plaatsgevonden in de afgelopen 2 weken. Het lijkt erop dat de onderste rijen leds niet goed wordt aangestuurd.

goed.jpg 

Ik heb de tv in 2013 gekocht en ik vind dit wel een hele rare situatie. Weet iemand misschien een oorzaak van het probleem en hoe is dit eventueel op te lossen?

(situatie is hetzelfde ook als ik direct op  het stopcontact zit en ook als er niets op de tv is aangesloten).

Enige vorm van hulp wordt heel erg gewaardeerd, alsvast dankt.!

Gr, Robert

77 ANTWOORDEN 77
Black Belt 

Hee Robert, welkom op de Samsung Community! Wat zonde van je TV zeg. Het lijkt toch wel sterk op een defect, alleen vreemd dat het de ene keer wel en de andere keer niet goed is. Wat is de status nu? Nog steeds een schaduw balk? En heb je dit op alle bronnen? Als de schaduw er weer voor zit, zou je dan hier eens heen willen gaan: Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Beeldtesten en een foto maken van 1 van die afbeeldingen. Of me gewoon vertellen of je de schaduw daar ook ziet, ik geloof je ook wel op je woord maar dan kunnen we in ieder geval vaststellen dat het in de TV zit of door iets externs komt.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster

Hallo Joris,

Bedankt voor de reactie.

Het beeld is de afgelopen weken continue half donker geweest, alleen vorige week vrijdag opeens 30 sec. normaal.

Onderstaand twee foto's van de huidige situatie, genomen alleen op de stroom zonder randapparaat.

111217a.jpg111217.jpg

Hierin is helaas niets gewijzigd. Dit is op alle bronnen met en zonder randapparatuur en zonder CI+ module.

Wel wil ik graag aangeven dat vorige week in het setup menu, het net lijkt alsof het "hart" van het Samsung logo wel oplicht in de donkere balk. (zie foto)

111217b.jpg

Hopelijk kan je hier iets meer mee

Gr, Robert

Black Belt 

Wow, dat lijkt stiekem wel heel selectief dat het Smarthub icoon gespaard blijft, maar ik denk dat het door het contrast komt. Hoe dan ook, is gezien de foto's (waarvoor dank) een reparatie het enige wat dit op kan lossen. Zou je me daarom een prive bericht willen sturen (klik op m'n naam > bericht verzenden) met de volgende gegevens:

- je naam, telefoonnummer, email- en huisadres;

- serienummer van de TV (zie sticker op de achterkant of Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung);

- kopie van de aankoopbon.

Dan zorg ik dat ons reparatiecentrum hier zsm contact over opneemt om te laten weten wat dit maximaal zal kosten en hoe snel ze bij je op de stoep kunnen staan.

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Black Belt 

Bedankt Robert! Ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan en kwam uit bij de mensen van Servilux. Vanuit dit servicepunt zal men zsm contact met je opnemen met meer info, ik hoop van harte dat zij je van die rare schaduwhelft af kunnen helpen. 

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Observer

Hallo Joris

Ik heb exact hetzelfde probleem als Robert heeft aangegeven. Sinds 3 dagen is de onderkant van het TV scherm erg donker. De ondertitels zijn nauwelijks nog leesbaar.

Zou je kunnen helpen?

Met vriendelijke groet

Arnold

Black Belt 

Hoi Arnold! Ik zou je dan graag hetzelfde bieden als Robert, en dat is een reparatieverzoek bij ons service centrum. Zou je me ook deze gegevens willen sturen via een prive bericht? (klik op m'n naam > bericht verzenden):

- je naam, telefoonnummer, email- en huisadres;

- serienummer van de TV (zie sticker op de achterkant of Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung);

- kopie van de aankoopbon.

Of je daar ook foto's van de beeldtest bij wilt maken, ben ik helemaal compleet, de beeldtest vind je hier: Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Beeldtesten. Ik zie je bericht graag tegemoet.

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
First Poster

Ik heb hetzelfde probleem als Robert eerder had, voor hetzelfde typw TV en ook na ongeveer 4 jaar.

Graag zou ik willen weten wat de reparatie precies inhield, en wat de kosten waren.

First Poster

Voor mijn Samsung tv precies hetzelfde. Eerst waren het 2 balken en sinds vandaag ruim 3/4 Van het scherm. Het lijkt op een issue met de backlight. Is dat eenvoudig ( en goedkoop) te herstellen of kan ik beter overgaan op een nieuwe tv?

BruceH Moderator
Moderator

Hi @Michel78,

is dit ook te zien in de beeldtest? Graag ontvangen we hier foto's van om zo een beter beeld te krijgen van het probleem.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Top Posters