Support

Open search

Zwarte en witte vlekken in het scherm UE50HU6900S

Apprentice

Fijn dat mijn bijdrage heeft geholpen aan de oplossing.

Moet wel een fabricagefout zijn. Dat kan gebeuren natuurlijk maar erg jammer dat Samsung elke aansprakelijkheid van de hand lijkt te wijzen, ze zijn hiervan natuurlijk op de hoogte....

Apprentice

Beste Haraldl,

is dit een klus die je als leek ook kan? Wij hebben nl hetzelfde probleem met de 55hu7200 en net buiten garantie en Samsung kan niets doen...zwaar teleurgesteld

Of ben jij in te ***** ;-)?
MVG Bernie

Apprentice

Het is geen rocket science maar je moet wel een beetje handig zijn en alle componenten voorzichtig behandelen. Maak vooraf en tussendoor veel foto’s zodat je alle componenten na de aanpassing ook weer goed terug kunt plaatsen (in omgekeerde volgorde).

Als je een schroevendraaier kunt vasthouden, wat lef en tijd hebt, doen! ;-) 

Ik kan ‘t ook doen maar dan kost ‘t meer dan een nieuwe 4K TV... :-)

First Poster

Ik heb exact hetzelfde probleem met dit toestel (55HU7200). Inmiddels 5 spots in het scherm. 

Weet niet of het feit dat dit een curved versie is het een extra moeilijke klus maakt? 

Mocht je er aan beginnen, je instructies / tips / foto's zijn meer dan welkom!

Groet, 

Christiaan

Apprentice

Die van mij is ook curved, maakt 't m.i. niet moeilijker. Ik heb 't met succes afgerond...klusje van een uur of zo. Ik heb een beschrijving elders in deze thread staan. Succes!

Explorer

Komt dit probleem bij alle Samsung tv's voor?

Mijn Philips is inmiddels 7 jaar oud en werkt nog perfect, maar ik mis daarop de uitgebreide smart functies en opstarten duurt een aantal seconden. Deze zal dus een keer vervangen mogen worden, maar dan wil ik wel iets deugdelijks daar voor in de plaats.

First Poster

Beste HaraldL, 

Bedankt voor je reactie, ik heb jouw foto's inderdaad gezien. Het vastzetten van de 'lenzen' moet lukken. 

Het gaat mij met name om het (de)monteren van de lijst en het scherm. Komt dit allemaal gemakkelijk los wanneer je alles begint te ontkoppelen of komt er kracht en/of zuignappen bij kijken?

Ik ben niet bang om er aan te beginnen, maar het voelt comfortabeler als je weet wat je kunt verwachten. 

Alvast bedankt voor je antwoord! 

Groet, 

Christiaan 

Apprentice

Nee, geen zuignappen en/of brute kracht. Gewoon goed kijken hoe het in elkaar zit. Het is echt geen moeilijke klus!

Bij mij was de grootste uitdaging om alle componenten: in de juiste volgorde neer te leggen (en ook de juiste orientatie) zodat ik de boel, na de lijmactie, weer juist in elkaar kon krijgen. Ik heb steeds foto's gemaakt met mijn telefoon en van die post-it's geplakt om 't goed te markeren. Je hebt wel wat ruimte nodig want het zijn grote onderdelen.

Mijn advies: gewoon aan beginnen als je een beetje handig bent. Naar een TV met van die lichte vlekken kijken is ook geen optie! In het allerslechtste geval moet je je TV vervangen (kost ook niet meer de wereld tegenwoordig...)

First Poster

Klopt, het is echt geen gezicht! Gisteren zijn er weer 3 bijgekomen, dus ga er nu maar wat aan doen.

Bedankt voor je tips! 

Groet, 

Christiaan 

Top Posters