Support

Open search

Zwarte en witte vlekken in het scherm UE50HU6900S

Highlighted
Superuser II
Superuser II

Hi @Xiraz,

Excuses! Bril nodig.

Suc6 met de voortgang..BE6A6E31-1A91-4ACB-8F2E-24A79472D09F.pngOoopsie..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
First Poster

Hallo

Ondertussen contact gehad met Coolblue , zij hebben mij doorverwezen naar Samsung waarna ik in contact gebracht werd met servilux om een afspraak te maken .

hersteller zou langs komen om een offerte te maken en indien akkoord de herstelling uit te voeren . 

indien niet akkoord moet er even goed 93 Euro betaald worden . ( transport en diagnose ) .

dus als ik die mannen laat komen en beslis dat de kost te hoog is voor herstelling en liever een nieuwe koop ben ik zowiezo 93 Euro kwijt . 

Bij Coolblue en Samsung gevraagd of er een tegemoetkoming is voor dit probleem (wat voor mij belangrijk is voor het wel of niet laten herstellen)  , waarop ik als antwoord kreeg dat ik eerst de herstelling moest laten uitvoeren en dan een soort tegemoetkoming kan aanvragen . 

Heb al eens een garantieprobleem gehad met Samsung binnen de garantieperiode , vrees dat ik er ook deze keer niet   moet op rekenen .

Morgen eens informeren bij mijn rechtsbijstand of ik hier iets kan ondernemen . 

Grtn

Freddy 

Apprentice

@Xiraz

Bij mij ging het in opdracht van de verkoper die melde de tv aan bij servilux dus hoefde ik ook geen onderzoekskosten te betalen.

Wel was het zo als het niet aan het product zou liggen moest ik het wel betalen. Als het een tv van boven de €1000,- is het je recht op een deugdelijk product. Dit houd in dit geval in dat hij 6 jaar mee moet gaan zonder problemen.

Anders heb je recht op kosteloos repareren. Of je rest bedrag terug.

Succes verder.

Mijn huidige nieuwe tv een QLED is afgelopen week het scherm vernieuwd onder garantie. Deze had naar 4 weken al gebreken. Dit viel onder garantie uiteraard.

Mvg. Kevin

Black Belt 

Beste @Xiraz, het klopt dat er buiten de garantie kosten gevraagd worden voor het bepalen van het probleem. Dit is een werkwijze van het reparatie centrum waar we niet omheen kunnen. Mocht je het hier niet mee eens zijn raad ik aan dit bij Coolblue te melden. Zoals je hier ook kunt lezen: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie is bij een defect je verkoper je aanspreekpunt. Aangezien Coolblue je de TV heeft verkocht kunnen ze hier mogelijk meer in betekenen.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Observer

Hallo Claudis en Sven71, heel raar, maar ik heb sinds gisteren precies zo’n plek op dezelfde plaats. Dat kan toch geen toeval zijn?

First Poster

Dag Stabij

Volgens mij is het ook geen toeval. Maat Samsung geeft de fout niet toe of vind het niet belangrijk genoeg om iets te ondernemen. Er zijn zoveel mensen met dezelfde problemen, voor mij en de familie is het de laatste keer geweest dat er een Samsung binnen kwam. 

Apprentice

Hier sinds enige weken ook hetzelfde probleem op twee verschillende plekken, model UE55HU7100

Als zo veel mensen hetzelfde probleem hebben met dezelfde serie (H) TV’s lijkt er wel sprake van een fabricagefout en zou een meer klantvriendelijke afhandeling op zijn plaats zijn. 

Ik ga eerdaags eens bij de MediaMarkt informeren hoe zij hiermee omgaan.75D37B2E-DBE2-4AAF-992A-B0BCD75CB70A.jpegBeeldinstellingen

A83DE858-C1BC-4BBC-9C3B-76847A07ED70.jpegIngezoomd

Apprentice

Vandaag de TV geheel uit elkaar gehaald. Achter het LCD zelf, bevinden zich 120 LED’s die de achtergrondverlichting van het display verzorgen.

Op deze LED’s zit een lensje om het licht te verdelen. Bij mij waren er twee van deze lensjes los en lagen onderin de TV (daarom de 2 witte vlekken).

Ik heb alle lensjes gecontroleerd op vastzitten en ze alle 120 met twee dotjes transparante lijm uit een lijmpistool vastgezet. TV weer in elkaar en alles pikobello!! Een hele klus maar eind goed, al goed.

Een zeer knullige fabricagefout! Deze lensjes horen beter vast te zitten. E9E23443-7AC9-427A-8B97-9ED61EE1B7CD.jpeg

F79A3A07-FC4F-44BA-9BE8-1A2207BC27D8.jpeg

CCF6248C-1EBC-4808-BE45-9B42214ECA7C.jpeg

First Poster

Moet je hier het scherm voor uit elkaar halen? Meerdere lagen op elkaar gelijmt zoals bij een computerscherm?

First Poster

2 dagen geleden hadden wij hetzelfde bij onze Samsung tv uit 2014, op basis van deze post heb ik de tv ook uit elkaar gehaald en de lenzen weer vastgelijmd op de LED's. Voor de zekerheid heb ik bij alle LED's een druppel lijm gedaan.

Zeer slecht dat dit na een paar jaar al gebeurt met een tv, hier zou Samsung beter mee om moeten gaan!

Ik ben in ieder geval blij dat met een uurtje werk en wat lijm de tv het weer als vanouds doet.

Bedankt voor het posten van de oplossing.

Top Posters