Support

Open search

Zwarte en witte vlekken in het scherm UE50HU6900S

Superuser II
Superuser II

Hoi @Claudis en @Sven71,

Hebben jullie nog iets gehad aan het aanbod van @JoeriS?

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
New Member

Hoi is hier nog iets uit gekomen? Hier hebben we ook een TV uit 2014, UE55HU6900SXXN.  Sinds vandaag eenzelfde plek op het scherm (letterlijk op precies dezelfde plek). Nog adviezen vanuit Samsung?

New Member

Hier een voorbeeld, bij hele lichte of hele donkere beelden valt het minder op, maar het is altijd wel iets zichtbaar.

Zit er op die plek in de TV misschien iets in of achter het scherm wat het kan beïnvloeden? 
20180809_223824.jpg

First Poster

Hi Lars,

ik heb alleen antwoord gekregen dat ik t kan laten maken bij tv reparateur.

ik kijk nu al tijdje met “zon” in het scherm. Plek bij mij zit wel in de buurt van bevestigingspunt van muurbeugel, maar die schroef is zeker niet te lang....

Apprentice

Goedeavond,

Dit zelfde probleem heb ik ook gehad naar wat onderzoek op het internet heb ik het een en ander gevonden. Het probleem zit hem in de backlight verlichting. Hier zitten een soort van lenskapjes omheen die los komen en de zogenaamde zon veroorzaken. Er komen er steeds meer bij. Dit kan gemaakt worden door het scherm te vervangen.

Ik heb hier een zaak van gemaakt tegen mediamarkt dit omdat hun de  verkoper zijn en de fabrieksgarantie al voorbij was na 3.5 jaar. Het was niet gemakkelijk en heb mijn rechtsbijstand erbij betrokken.

Uiteindelijk naar veel moeite hebben we 'gewonnen'. Ik had 2 opties of de tv kostenloos laten maken of de koop ongedaan maken en hierbij kreeg ik het restwaarde bedrag uitgekeerd. Ik heb voor de laatste optie gekozen. Echt gewonnen is het dan niet want je moet er weer geld bijleggen (eigen keus) 

Nu dacht ik een mooie qled 2018 tv te hebben aangeschaft echter vertoond deze naar een week of 4 weer rare plekken in beeld het zo genoemde bleeding. Nu ben ik weer bezig met mediamarkt en samsung het enige wat ik te horen krijg is ja dan moeten we hem inplannen voor evt reparatie. Nu denk ik voelen jullie je eigen wel helemaal lekker. Eerst een paar maanden bezig over 1 tv nu 1000 euro bijgelegd en nu weer defect. Dat gaat er bij mij niet in. Hopenlijk heb ik wat antwoorden kunnen geven op sommige vragen.

Black Belt 

Jemig @Kevinbreda, wat een verhaal! Het spijt me sowieso om te horen dat de nieuw aangeschafte QLED ook niet aan je verwachtingen voldoet, maar als dit een defect blijkt en je wenst er geen monteur voor te ontvangen kan ik niet meer voor je betekenen. Aangezien je de koopovereenkomst hebt met de Mediamarkt kunnen alleen zij meewerken in een eventuele omruiling. Maar als je wilt dat ik meekijk en meedenk om het euvel gerepareerd te krijgen zou ik graag foto's ontvangen van de beeldtest afbeeldingen. Die kan je hier vinden: Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Beeldtesten. Dan weet ik ook over wat voor bleeding plekken je het precies hebt.

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster

Ik heb dit ook sinds gister netejs met Samsung gebeld maar helaas tv heeft geen gerantie meer, tv is 3 jaar oud en nu al stuk. mijn advies geen tv kopen van Samsung want voor je het weet is hij stuk en de service slecht. Je zal zeggen 3 jaar oud wordt deze netjes voor je gemaakt maar helaas niet bij Samsung.

Highlighted
Apprentice

@richard

Samsang kan hierin niets betekenen voor je. Je moet het via mediamarkt afhandelen. Je heb recht op een deugdelijk product dit houdt in dat je volgens verwachting er 6 jaar zonder problemen mee kan doen. Als blijkt dat dit niet door onheil van buiten af komt wat dus niet het geval is dan heb je recht op kostenloos reparatie. Hij wordt via samsung dan op gehaald door aangesloten reparateur. Deze zal dan een offerte uitbrengen. Samsung betaald een deel mee onder coulance en het rest bedrag is dan voor mediamarkt. Dus kostenloos. Als je er voor kiest om dit niet te laten maken dan kan je de koop ontbinden. Dan krijg je een rest bedrag. Berekening hieronder is die van mij geweest.

/De normale levensduur of gebruiksduur verwachting voor dit product is volgens de VNI tabel 72 maanden; de leeftijd op moment van melding 41 maanden.

Bij een ontbinding zal 31/72 van het aankoopbedrag worden gecrediteerd./

Hoop dat je hier iets mee kan.

Gr. Kevin

Apprentice

@JoeriS 

Via de beeld test is het probleem met de QLED niet zichtbaar het is bij bepaalde beelden.20181008_204449.jpg

20181008_204705.jpg

20181022_210341.jpg

Zoals je kunt zien is het onder bepaalde omstandigheden beter te zien. Bij heldere beelden valt het minder op, bij donkere beelden zoals bij de laatste foto te zien is is het een ramp.

Gr. Kevin

Black Belt 

Bedankt voor de foto's Kevin! Ik denk dat ik het zie. Als je de donkere vlek midden/boven bedoelt en het licht/donker verschil in de bovenste en onderste helft dan zie ik inderdaad dat het mooier had gekund. Ik heb alleen geen referentie van hoe dit beeld er normaal uit had moeten zien, helemaal egaal? Vandaar dat ik altijd vraag naar een foto van de beeldtest omdat ik precies weet hoe die er uit hoort te zien en ik zo sneller afwijkingen kan herkennen. Mijn aanbod tot service blijft echter hetzelfde, hoe gaat het bij de Mediamarkt?

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Top Posters