Support

Open search

Zilverkleure puntjes zichtbaar op model QE49Q7F

OPGELOST
Explorer

In het zwarte beeldscherm van de tv zijn, als ie uit staat, zilverkleurige puntjes zichtbaar op onregelmatige plaatsen. Als toestel aan staat zijn die 6 á 8 puntjes ook zichtbaar maar dan als een vaste plek op het scherm. Het lijkt erop dat de warmte die de LED's afgeven inbranden op de zwarte coating en dit oorzaak is. Zeker omdat de puntjes erg onregelmatig zijn. Ik heb sterk de indruk dat de zwarte coating laag niet van een degelijke kwaliteit is.

Ter informatie: TV is gekocht bij NL winkel (zit nog in de garantie) en serienummuume is 0A0V3SE/600037.

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
Superuser I
Superuser I
Op zich zal dat geen verschil maken voor het advies: De TV via de winkel aanmelden voor de garantie
Explorer
Probleem is correct opgelost door monteur van Samsung
6 ANTWOORDEN 6
Superuser I
Superuser I
Lijkt mij op dode pixels (Inbranden gebeurd niet met LED ). Ik zou het gewoon bij de winkel aanmelden voor de garantie.

Explorer

Dus een LED geeft geen warmte af?

Zijn er andere klachten over dooie pixels bij QLED televisie's?

Superuser I
Superuser I
Tuurlijk geeft een lamp warmte af lijkt mij logisch. Tuurlijk kunnen pixels kaduuk, lijkt mij vrij logisch.
Explorer

Het probleem lijkt mij geen dooie pixel(s) probleem. De Qled tv is voorzien van een zwarte coating laag. Die is erg kwetsbaar. Achter die zwarte laag zit een zilverkleurige laag o.i.d. Op onregelmatige plekken zijn die zilverkleurige puntje zichtbaar, zeker als de tv UIT staat.

Een andere gebruiker van QLED tv vertelde mij dat die zwarte coating door warmte héél gemakkelijk los raakt. De tv hangt pal boven de radiator van de centr. verwarming.....

In mijn geval zou de warmte afgifte van de LED's de oorzaak zijn. Andere oorzaak kan ik niet bedenken.

Ik mis een reactie op dit onderwerp van JoeriS......

Superuser I
Superuser I
Op zich zal dat geen verschil maken voor het advies: De TV via de winkel aanmelden voor de garantie
Explorer
Probleem is correct opgelost door monteur van Samsung
Top Posters