Support

Open search

Vreemde strepen luchtscenes

Apprentice

Hoihoi, ik merk de laatste tijd dat op mijn Q7 serie 65'' in bijvoorbeeld de lucht met een verloop van kleur strepen lopen. Alsof het verloop uit balken is opgebouwd. Zowel op normale tv als bij mijn dune mediabox. 

30 ANTWOORDEN 30
Superuser II
Superuser II

Hoi @JeroenBaars, Jeroen,

Is de volledige Model Code van de tv QE65Q7FNALXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Wat is de huidige softwareversie van de tv?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Dit zou versie 1153.3 moeten zijn.

Kun je eerst bij Instellingen->Beeld->Expertinstellingen->Beeld resetten doen? (helemaal onderaan)

Zou je voor mij een beelscherm test willen doen?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.

Zie je het hier ook op terug? Graag foto’s uploaden. Vooral van de greyscales.

https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Apprentice

Hoihoi, de firmware is id. De laatste, daar ligt het dus niet aan. Ik heb de schermtest gedaan en in de foto kan je al zien wat ik bedoel met dat streperige verloop in de lucht. Ook heb ik een foto van een eigen 4k film gemaakt. Daar zie je het ook heel duidelijk20181228_194133.jpg

20181228_193747.jpg

Superuser II
Superuser II

Hoi @JeroenBaars,

Gisteren de foto's behoorlijk uitvergroot. Foto's zijn wel erg aan de donkere kant.

Ik moet zeggen dat ik het probleem op de strandfoto niet terugzie.

Op de 4K foto zie ik wel rond het gezicht links en rechts ronde groene banen.

Ik kan me niet voorstellen dat dit een software issue is. Firmware is up-to-date.

Een defect aan het LED-LCD scherm lijkt me ook uitgesloten.

Klopt de volledige Model Code van de tv: QE65Q7FNALXXN?

Heb je dit nog gedaan:  bij Instellingen->Beeld->Expertinstellingen->Beeld resetten.

Misschien de tv helemaal resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Anders de tv een poosje spanningsloos laten staan.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
Apprentice

Hoi dick, nu alles gedaan wat je zei maar probleem blijft. Ik upload nog een foto waar het ook goed te zien is.15464164019933677262579700087710.jpgHier zie ook goed dat er lijnen in de verlopen zit.

Apprentice

Deze foto is genomen in de plex app. Die verlopen van kleuren horen egaal te zijn en dat is hier zeker niet het geval. Kan het aan de fiberkabel liggen?

Apprentice

fd36d56a8fed50e1e5965d6cc8c126ef2faa2c53.jpegZo zouden de verlopen op de achtergrond moeten zijn, egaal.

Superuser II
Superuser II

Gedemorgen @JeroenBaars,

Het is beter te zien op de Plex foto en deze dan de vorige 2.

Het is moeilijk te bepalen of het aan de Invisible Cable ligt.

Zal ik een Extern Beheer voor je regelen?

Op afstand kijkt een medewerker op afstand mee naar je TV om te kijken wat het probleem is...

Groet, Dick
Apprentice

Ja dat is goed maar kunnen hun dan ook de hardware uitlezen?

Apprentice

Fiberkabel kan het trouwens niet wezen aangezien de plexapp rechtstreeks op de tv zit

Top Posters