Support

Open search

Volledige typenummer achterhalen TV Parallel-import uitsluiten

Highlighted
Apprentice

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe tv gekocht op het grote boze internet en dacht dat ik mij redelijk had ingelezen.
Maar nu ik het toestel heb kom ik er eigenlijk niet achter of het een TV is voor de Benelux of elders.

Omdat ik de tv wil gaan gebruiken met een ci+ module icm ziggo wil ik geen risico nemen.
Tevens is er een risico dat apps ineens niet werken of niet beschikbaar zijn omdat de tv voor een andere markt gemaakt is.
Laat staan dat je geen garantie meer hebt bij Samsung omdat de leverancier mogelijk de localset heeft aangepast.
( https://www.samsung.com/be/i/televisie/parallel-import-tv/ )

Het betreft een Samsung UE40nu7190 volgens tweakers geen buitenlands model zoals b.v. de 7192.
Op de website van de leverancier stond ook ziggo certified dus ik dacht dat zit wel goed.

Echter toen ik de TV had gingen er wat rode vlaggen omhoog.

Op de doos staat alleen maar 7000 series en een sticker met support nummers voor Oostblok landen
Op de tv zelf zit geen sticker achterop met een typenummer.
Dat vond ik raar maar op de website van samsung zelf staat dat het typenummer bij nieuwe smart tv's te vinden is in het menu.

Ik weet dat dit zou moeten eindigen op S/XXN of XXN maar er staat alleen UE40NU7190 wel het juiste model maar geen extra code voor Benelux of andere landen.

Onderstaande is de QR uit het menu:
MN : UE40NU7190
PD : --/--/----
SN : 0ER73HIM603746R
FW : T-KTSUDEUC-1252.0
FC : SWU-OU_T-KTSUDEUC_1252_190401
MI : T-KTSUDEUC
LS : EU_BENELUX
DI : U7CKFKKBPYAFE
MA : D003DF355D0F
VS : 1252.190401

Daar staat bij LS wel eu_benelux, maar misschien is dat ook wel de localset die mogelijk aangepast is.
Als je de TV start krijg je de voor de taal instellingen wel direct de opties Nederland, Belgie, Luxemburg.

Kortom ik weet het niet meer

Betreft het nou een grijze import of maak ik me zorgen om niets?

Top Posters