Support

Open search

Voet losmaken UE49K5600

First Poster

Goedenavond,

Een aantal maanden geleden heb ik de samsung UE49K5600 aangeschaft. Na het opnieuw inrichten van mijn kamer heb ik besloten dat ik de tv aan de muur wil hangen.

Helaas blijkt het tot nu toe onmogelijk om de voet van de tv los te krijgen. De twee bovenste schroeven kan ik los draaien maar ze weigeren op een gegeven moement om er helemaal uit te komen waardoor ik ook de voet niet uit de tv kan schuiven. Ik heb geprobeerd om deze schroeven als eerste en als laatste los te draaien, de tv door 2 mensen vast te laten houden en er zelf onderkruipen en draaien in de hoop dat ze er dan makkelijker uit zouden komen maar helaas werkt niets.

Ik heb contact gehad met de klantenservice van Samsung maar die konden mij helaas niet verder helpen.

Ik hoop dat iemand op dit forum hier raad mee weet..

22684874_1677770982267573_1104148202_n.jpg

20 ANTWOORDEN 20
Nick Moderator
Moderator

Hi Cengizsaral, dit kan kloppen. De bovenste 2 schroeven hebben namelijk niets te maken met de poot, deze moet je nu al er uit kunnen halen. De poot zit met een verloopstukje in de tv, je moet dus de TV optillen en de poot naar beneden "duwen". Wees natuurlijk wel voorzichtig met de tv en het LED panel.

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Beste Nick,

Hartelijk dank voor jouw antwoord.

De 2 schroeven moeten echter wel degelijk worden losgeschroefd. Zoals op de onderstaande video ook te zien is. (Ander type tv maar dezelfde poot)

https://youtu.be/g2oI2WqWUmk

Het is mij nog niet gelukt om de poot los te krijgen.

Nick Moderator
Moderator

Je hebt gelijk, dan ben ik toch in de war met een ander model .. Wat vreemd dat deze niet los komen, het lijkt wel alsof het schroefdraad kapot is gegaan; zeker aangezien het draaien verder geen beweging naar buiten creëert. Het wordt nu lastig advies te geven aangezien het iets is wat met handigheid en proberen zou moeten lukken, iets waar ik niet veel over kan zeggen. 

Wat je nog kunt proberen is lichte druk zetten op de poot, zodat deze naar buiten gedrukt wordt. Dit zorgt ervoor dat het schroefdraad aan één kant beter pakt, wat er weer voor kan zorgen dat je de schroeven er (misschien) alsnog kunt uitdraaien. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Is het al gelukt om de voet los te krijgen? Ik wil dezelfde TV ook aan de muur ophangen en ga met dit probleem te maken krijgen. Daarnaast kan ik in de handleiding nergens vinden welke schroeven er in de TV moeten. Heb jij de beugel al aan de TV bevestigd? Zaten er schroeven in het verleden bij de TV of heb je die gekocht? Weet jij de maat hiervan nog?

First Poster

Helaas is het mij niet gelukt. Samsung kon mij niet verder helpen, ik heb contact opgenomen met de winkel waar ik de tv gekocht heb maar ook die wisten het niet. Het uiteindelijke advies dat ik heb gekregen is het afzagen van de voet - iets waartoe ik niet bereid ben.

First Poster

Vervelend dat het niet gelukt is. Bij mij is het inmiddels wel gelukt en ik heb de tv inmiddels hangen. Er zitten 2 schroeven aan de achterkant, die heb ik eruit gehaald. De tv had ik neergelegd op het bed. Daarna kon ik de voet er redelijk makkelijk uit trekken, gewoon naar beneden trekken. Had het in een minuutje gefixed. Hopelijk lukt het jou ook... 

First Poster

Vervelend dat het niet gelukt is. Bij mij is het inmiddels wel gelukt en ik heb de tv inmiddels hangen. Er zitten 2 schroeven aan de achterkant, die heb ik eruit gehaald. De tv had ik neergelegd op het bed. Daarna kon ik de voet er redelijk makkelijk uit trekken, gewoon naar beneden trekken. Had het in een minuutje gefixed. Hopelijk lukt het jou ook... 

First Poster
Nou ik krijg het ook niet voor mekaar
Superuser II
Superuser II
Heb je bovenstaande manieren geprobeerd? Anders even contact opnemen met de verkoper misschien hebben die een oplossing?
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Top Posters