Support

Open search

Update naar Airplay 2?

OPGELOST
Explorer

Ik lees dat Samsung afgelopen maandag een update heeft uitgebracht voor Airplay 2 maar kan die update nergens vinden. De laatste update voor mijn QE55Q9FNALXXN, afgeverd januari 2019, is 1251.0. Is er een nieuwere versie beschikbaar (waar?) of is er een begripsverwarring tussen een "update" en een nieuw uitgebrachte App (Apple TV)? Welke expert kan mij duidelijke uitleg geven?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Highlighted
Explorer

Ja dat is de update. Er is geen nieuwere versie die je kunt installeren of downloaden.  

De app zou al in je "apps" moeten staan en via je de instellingen van je tv staat airplay nu ook in het menu.

Er is dus geen andere versie. Ik heb exact hetzelfde gehad. Vermoedelijk was 1251 nodig om dat op de achtergrond ingeregeld te krijgen en dan met de publicatie van de app "is het geactiveerd". Daarmee heb je dus appletv (voor wat het waard is) en tevens via je menu van de tv de mogelijkheid om airplay aan of uit te zetten. De TV komt echter niet in de homekit naar voren als device, wel op je ipad of iphone als airplay device. 

5 ANTWOORDEN 5
Explorer

Je krijgt de appltv-app binnen of kunt deze installeren.   Verder zou nu airplay als menuitem zichtbaar moeten zijn ( 1 na onderste menu).

is OTA verzonden, geen nieuwe firmware.

zie https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/Apple-Airplay-2/td-p/1121211/page/2

en ook https://tweakers.net/nieuws/152752/samsung-update-voegt-apple-tv-en-airplay-2-toe-op-2019-tvs-en-aan...

Explorer

Dit is niet wat ik bedoel met mijn vraag.

Ter verduidelijking, er zijn berichten op internet verschenen, ook in dit forum, dat Samsung maandag 13 mei 2019 een update heeft uitgebracht zodat Airplay 2 kan worden gebruikt. Waar kan ik deze update vinden en wat is het versienummer? De laatste update, die ik kan vinden, is uitgebracht op 15 april 2019 met versienummer 1251.0.

Wel heeft Samsung op maandag 13 mei 2019 het mogelijk gemaakt de app Apple TV te downloaden en te installeren. Wordt dit verstaan onder een update? 

Highlighted
Explorer

Ja dat is de update. Er is geen nieuwere versie die je kunt installeren of downloaden.  

De app zou al in je "apps" moeten staan en via je de instellingen van je tv staat airplay nu ook in het menu.

Er is dus geen andere versie. Ik heb exact hetzelfde gehad. Vermoedelijk was 1251 nodig om dat op de achtergrond ingeregeld te krijgen en dan met de publicatie van de app "is het geactiveerd". Daarmee heb je dus appletv (voor wat het waard is) en tevens via je menu van de tv de mogelijkheid om airplay aan of uit te zetten. De TV komt echter niet in de homekit naar voren als device, wel op je ipad of iphone als airplay device. 

Explorer
Bedankt MTV1, het is mij duidelijk.
Explorer
Bedankt MTV1, het is mij duidelijk.
Top Posters