Support

Open search

Ue75nu8000 tik in apparaat

Black Belt 

Goeiemiddag @Brazzie! Wat geaarde stroomvoorzieningen betreft, nu heb ik de NU8000 zelf nog nooit uit een doos gehaald, maar zijn het geen geaarde stekkers die eraan zitten? En het is me niet helemaal duidelijk, want hoort je de tik nog wel of niet meer zonder externe apparatuur?

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Superuser II
Superuser II

@JoeriS,

Kan t misschien te maken hebben met de elektronische  ontsteking van een open haard bv?

Of een gefilterde stekkerblok aanschaffen? Sorry maar klets ook wel eens uit mn nek..😉😉!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Explorer

De tik is zonder externe apparaten nog wel aanwezig maar gereduceerd tot een paar per uur. Na de apparaten opnieuw aangesloten te hebben blijft dit hetzelfde. Ik gebruik speciaal gefilterde stekkerblokken maar ook dat helpt dus niet. De tv wordt geleverd met een niet-geaard eurosnoer ...

Superuser II
Superuser II

Hoi @Brazzie,

Vervelend om te lezen dat alle aangedragen tips niet geholpen hebben,

De tv heeft ws. de volledige Model Code UE75NU8000LXXN (tv uit 2018, dus brand new)

Zie  sticker op de achterzijde van de tv. Kijk anders even welke software/firmware erop staat,

Bij instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Dit zou versie 1023.7 moeten zijn.

Anders moet je, denk ik, aanspraak maken op je garantie bij de leverancier.

Suc6 en een fijn weekend!

Groet, Dick
Superuser II
Superuser II

Hoi @Brazzie,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

De Horizon Box van Ziggo, (heet nu Media Box) is idd een bekend probleem.

Lees een bericht van onze Moderaters:

Ik heb wel eerder gehoord dat sommige Horizonboxen (misschien ook wel allemaal) niet over HDMI CEC beschikken (wat we bij Samsung Anynet+ noemen) waardoor het inderdaad wat extra werk kan zijn om 'm aan te sluiten.

HDMI CEC zorgt er namelijk voor dat apparaten direct herkend worden en ook bediend kunnen worden met de afstandsbediening van de TV.

Over de andere vraag over spanning op coax/HDMI moet ik nog even nadenken..🧠🤯..

Het randaarde probleem begrijp ik ook niet zo goed. Zit er bij mij ook niet op.

Goed dat je erop terug wilt komen..

Fijn weekend!

Groet, Dick
Pathfinder

@Brazzie  schreef:

Sinds afgelopen woensdag in het bezit van de UE75NU8000........willekeurige plek elke keer een klein vonkje is.De stroom hebben we er ook al even vanaf gehaald maar zelfs dan nog blijft het "tikje" terugkomen.

Ik had met de ue65nu8070 ook een tikkend toestel als ik deze aanzetten. Deze omgeruild en de eerste dagen gaf deze, net als de vorige tv, geen tikjes. Na een paar dagen weer wel. Na zo’n 25 minuten stopt het tikken nu wel. Maar de tikken zijn zo duidelijk dat het tikken het tv geluid overstemt. Het is bij mij ook op willekeurige plaatsen. 

Ik denk dat het een ontwerpfout is is de achterkap, of wat daar achter zit. Dat bij het veranderen van de temperatuur  van het toestel delen uitzetten en krimpen. Dat hoor je dan. 😟

Black Belt 

Dat het met temperatuur/uitzetten/krimpen te maken heeft zat ik ook aan te denken inderdaad. Maar ja, hoe test je dat? Als je TV kijkt, voor hoe lang kijk je dan? Ik was namelijk nieuwsgierig of het tikken minder wordt als je een paar afleveringen achter elkaar, of een lange film kijkt. 

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Highlighted
Explorer

@JoeriS  schreef:

Dat het met temperatuur/uitzetten/krimpen te maken heeft zat ik ook aan te denken inderdaad. Maar ja, hoe test je dat? Als je TV kijkt, voor hoe lang kijk je dan? Ik was namelijk nieuwsgierig of het tikken minder wordt als je een paar afleveringen achter elkaar, of een lange film kijkt. 

Het is vanaf de start dat je hem aanzet. De ene keer minder dan de andere keer. Het is inmiddels wel iets minder maar echt tevreden ben ik er helaas nog niet over...

Pathfinder

Dat is bij mijn tv dus precies ook zo. 

Ligt het aan de nu-reeks? Gezien dit bij de nu8000 en nu8070 hoorbaar is?

Black Belt 

Dat is een hele goeie vraag, het is zeker bijzonder dat het bij jullie beide voorkomt op een TV uit dezelfde serie, maar meer meldingen heb ik hier nog niet over gehoord waardoor ik de conclusie niet durf te trekken dat het aan de serie ligt.

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Top Posters