Support

Open search

UExxJS8xxx problemen met HDMI vanaf softwareversie 1470

New Member

Hallo allemaal,

Sinds mei heb ik een UE55JS8500 televisie welke perfect werkt(e).

Enige tijd geleden is softwareversie 1470 uitgekomen.

Direct de dag na de installatie daarvan, had ik problemen met bepaalde HDMI-bronnen.

Het beeld (en ook geluid) gaat na willekeurige intervallen dan gedurende 3-4 seconden op zwart (en geen geluid). Bij softwareversie 1470 gebeurde dit dagelijks en soms meerdere malen per dag.

Enige tijd later kwam versie 1471 en zeer kort daarop 1480. In die beide versies is het probleem nog wel aanwezig, maar treedt het slechts 1x in de 2-3 weken op. Voor films geen ramp, maar als je net midden in een spel zit, is het vervelend natuurlijk.

Uiteraard al contact gehad met Samsung en toen 1470 nog het actueelste was, zou een monteur komen om het moederbord om te wisselen om op die manier de software feitelijk te downgraden. De dag voor de afspraak kwam 1471 uit, dus heb ik de monteur eerst afgezegd in de hoop dat het met 1471 beter zou zijn. Dat was het dus ook wel, maar nog niet helemaal goed. En ook met 1480 dus nog niet.

Op internet vind ik diverse meldingen van problemen met softwareversie 1470 en hoger, waarschijnlijk ook de reden dat zo snel 1471 en 1480 uitgekomen zijn.

Zijn er meer mensen met vergelijkbare problemen? Kan deze melding in elk geval doorgegeven worden aan de programmeurs zodat zij hier nog eens goed naar kunnen kijken? Natuurlijk kan ik alsnog de monteur vragen te komen en daarna alle updates blokkeren en op  1460 blijven, maar ik ontvang natuurlijk het liefste wel gewoon de laatste updates...

1 ANTWOORD 1
Davey Moderator
Moderator

Hey RvD,

Vervelend zeg. Vooral raar dat het zo sporadisch voor komt. Tijdens het gamen zit je daar niet op te wachten in ieder geval :smileywink: Heb je wel al een keer de Tv een factory reset gegeven? Dan wordt alle software opnieuw geïnstalleerd

“If opportunity doesn't knock, build a door”

---------
Signature-S10
Top Posters