Support

Open search

UE55MU8000 melding Niet Beschikbaar bij oproepen van de gids

Black Belt 

Bedankt voor de terugkoppeling @Bernardus, al is het uiteraard niet waar ik op hoopte. @KAP72, ik heb helaas geen inzage in de ontwikkeling van updates waardoor ik niet kan inschatten wanneer de volgende komt.

Puur even voor m'n eigen beeldvorming, hoe lang blijft die melding eigenlijk in beeld? Of gaat hij pas weg als je ergens op drukt? In het geval van het laatste, lukt dat dan ook in 1x?

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
Explorer
De melding (een soort pop-up) blijft drie seconden in beeld en verdwijnt daarna vanzelf groet, Bernard
Black Belt 

Ah ok, gelukkig dat het niet al teveel in de weg zit dan, al is het uiteraard wel apart.

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Explorer
Wellicht dat het kan helpen bij het zoeken naar de oorzaak: als ik de gids oproep via het menu op de TV (dus menu aanklikken en vervolgens met de cursor toetsen naar 'Gids', dan treedt dit probleem niet op. De pop-up melding 'Niet beschikbaar' is er wél als ik via de bijgeleverde Samsung afstandbediening direct de Gids oproep (knop rechtsonder indrukken). Het lijkt er m.i. dus op dat er in de afhandeling van de code die de afstandbediening naar de TV zend iets niet goed gaat. ik hoop toch echt dat dit opgelost kan worden!
Black Belt 

Da's geen gekke suggestie @Bernardus, maar dan zit ik toch met een wedervraag. @KAP72 heeft een KS8000 waar als het goed is zowel de Smart Remote bij geleverd is als de "classic" afstandsbediening. Ik vroeg me af of hij deze "niet beschikbaar" melding dan ook bij beide afstandsbedieningen krijgt. 

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
First Poster

@JoeriS ik krijg de "niet beschikbaar" melding bij bijde afstandsbedieningen en niet als ik het via de menu op de tv zelf doet zo als Bernardus zegt.

Black Belt 

Dan moet ik toch concluderen dat het 'm niet in de afstandsbediening zit, aangezien de classic met Infrarood werkt en de Smart Remote voornamelijk met Bluetooth. Persoonlijk zie ik het als een (al zei het een raar) compatibiliteits probleem, de TV zelf werkt goed alleen treedt er een probleempje op tijdens het gebruik met een extern apparaat. Ik vestig daardoor m'n hoop nog op een update, maar ik houd jullie uiteraard op de hoogte als ik ander nieuws verneem.

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Explorer
Nee, aan de afstandbediening ligt het niet. Ook als ik de gids knop gebruik ik smartview (Android) komt de pop-up melding. Ik vestig ook mijn hoop dat deze bug wordt opgelost met een firmware update. Groet, Bernard
First Poster

En als ik de interactive uit zet bij de ci module is de melding weg.

Explorer
Even een update: vanmorgen heb ik de firmware bijgewerkt naar de laatste versie 1210 van 30 apr. Het probleem met de pop-up is daarmee niet opgelost. Als ik in het CI-menu de On Demand (rode knop) UIT zet dan heb ik er ook geen last meer van. Maar dan werkt de On-Demand knop van Ziggo dus niet meer, een belangrijke reden om deze TV te kopen (mijn vorige Samsung TV kon dat niet). Essentieel, dus deze staat weer aan. Groet, Bernard
Top Posters