Support

Open search

UE55K6300 Curved TV

Apprentice

Hallo, ik heb mijn curved Samsung UE55K6300 nu een jaar en sinds een paar maanden heeft ie de neiging om 1 of 2 x per avond, soms na een uur maar soms ook pas na 3 uur, uit zichzelf uit te gaan. De spanning blijft er wel op staan dus hij blijft standby en ik kan 'm dan ook wel weer gewoon aan zetten.

Als ie het doet, werkt ie perfect en ben ik zeer tevreden maar wel heel vervelend als je aandachtig iets aan het volgen bent en uit het niets, zonder enige aankondiging spring het scherm op zwart. 

Heb alles wat mogelijk is al getest. Eerst dacht ik dat er een timer aan zou staan die 'm automatisch uit zet, want daar lijkt het op maar niet het geval. Ook staan alle ''eco-toepassingen'' uit.

Ook al meerdere keren gereset, stekker er uit, laatste software geupdate en terug gezet naar fabrieksinstellingen.

Niets lijkt dit probleem op te lossen.

Iemand enig idee?

Dick weet jij hier iets op?

Hoop wat van jullie te horen.

Vriendelijk dank,

Ron van Hunnik.

10 ANTWOORDEN 10
BruceH Moderator
Moderator

Hi @Ron1966,

Is de TV via een verlengsnoer aangesloten?

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

Hai Bruce, de tv is inderdaad via een verlengsnoer aangesloten.

Ga jij me vertellen dat dat uit maakt??!!

Vertel....................

Thanx,

Ron.

BruceH Moderator
Moderator

Zeker! Kun je hem eens direct op het stopcontact aansluiten, valt hij dan nog steeds uit?

---------
Signature-S10
Apprentice

Ben nu aan het werk maar ga ik vanavond meteen proberen, heb dan het hele weekend om uit te testen.

Maar Bruce, wat zou het verschil moeten zijn??

Wat merkt die tv voor een verschil tussen stroom direct uit de muur of via een verlengkabel??

Hoor je graag weer, dankjewel voor het meedenken.

BruceH Moderator
Moderator

Het is geen heel technisch verhaal. De TV merkt het niet per se, maar we moeten deze mogelijkheid altijd uitsluiten, vaak genoeg zit het in het verlengsnoer.

Let me know of het wat uithaalt.

---------
Signature-S10
Apprentice

Hoi Bruce, sinds gisteren tv direct in wandstopcontact.

Gisteravond de tv 4 uur aan gehad en NIET uitgevallen.

Maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het wel eens vaker gebeurd dat het een hele avond goed gaat dus ben ik voorzichtig positief.

Laat ons nog een weekje testen en dan laat ik weer van me horen.

Tot later,

Ron.

BruceH Moderator
Moderator

Ik ben benieuwd! 

---------
Signature-S10
Apprentice

Nu een paar weken later (was even weg) kan ik je helaas melden dat mijn tv nog steeds gemiddeld zo eens in de 4 - 5 uur uit valt, ook al zit ie rechtstreeks in een wandstopcontact.
Zo uit het niets wordt opeens het scherm zwart en is het standby-lichtje uit. Even (nog geen minuut) reageert de tv nergens op en dan kan ik 'm weer gewoon aan zetten. Bijzonder verwonderlijk toch.
Moet toch denken aan de voeding omdat het net is alsof de stroom er even af gaat maar heb verder geen idee.
Ik hoop jij wel??!!
Cheers,
Ron.

BruceH Moderator
Moderator

Kun je naar Menu gaan -> Systeem -> Eco-oplossing -> Schakel alle timers uit of zet ze op laag. 

Zelfde bij Tijd -> Automatisch uitschakelen uit. 

Tevens kun je nog kijken of de TV is voorzien van de meest recente firmware versie.

Mocht dit niet werken, ontkoppel dan alle externe apparaten, ook de CI+ module mocht je die gebruiken. Valt hij dan nog uit?

---------
Signature-S10
Top Posters