Support

Open search

UE48JS8500L licht schijnt door / geeft vlekken

OPGELOST
Apprentice

Hallo,

Sinds enkele dagen valt me op dat mijn TV (UE48JS8500L) wat vreemde verlichting / vlekken vertoont aan de zijkanten. Het lijkt dat de leds te vel schijnen aan de zijkanten of zo?

Ik heb de tv al hersteld naar de fabrieksinstellingen en de firmware gecontroleerd.

Kan iemand me vertellen of dit hoort of dat ik contact op moet nemen met Samsung?

IMG_0977.JPGIMG_0982.JPGIMG_0983.JPGIMG_0984.JPG

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
Apprentice
Vandaag is door een service monteur onder garantie het beeldscherm vervangen. Nu zijn de vlekken weg dus probleem opgelost. Prima service zo.
Apprentice

Gisteren is de servicemonteur langsgekomen en het scherm onder garantie vervangen. Het probleem is nu hiermee opgelost.

22 ANTWOORDEN 22
Apprentice

Hoi Almer,

Dit heb ik nu met mijn 6 maand jonge ue49ks7000. Bij mij zijn de vlekken onderaan zichtbaar:

Ik heb dit zojuist via fb messenger gemeld bij Samsung support, helaas nog geen antwoord hierop.

Lot Moderator
Moderator

Hi @Almer en @Eser, zouden jullie allebei eens een foto willen maken van de beeldtest in daglicht? Je komt hier via Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Beeld testen. Koppel van tevoren wel even alle externe apparaten los, inclusief CI+ module.

Kun je ook even kijken welke softwareversie er precies op de tv staat nu?

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
Apprentice

Bij deze een foto aan het einde van de beeldtest waar je het probleem het beste ziet. Inmiddels heb ik contact gehad met Samsung en een afpraak staan met een service monteur. 

IMG_1009.JPG

Apprentice

Bij deze: 

IMG_4536.JPGEindscherm

IMG_4537.JPGTest 1

IMG_4540.JPGTest 3

Ik heb vandaag ook contact gehad met de planning, volgende week woensdag komt er een monteur langs.

ik heb even gegoogled op witte vlekken bij Samsung TV's en ben verbaasd over het aantal klachten, allemaal verschillende modellen uit de hogere series. Helaas ook veel klachten over de oplossing van dit probleem...

Troubleshooter

Dat ziet er inderdaad niet goed uit 😞 Oké laat ons weten hoe dat is gegaan!

Apprentice
Vandaag is door een service monteur onder garantie het beeldscherm vervangen. Nu zijn de vlekken weg dus probleem opgelost. Prima service zo.
Troubleshooter

Fijn om te horen Almer! 👍 

Apprentice

Gisteren is de servicemonteur langsgekomen en het scherm onder garantie vervangen. Het probleem is nu hiermee opgelost.

Troubleshooter

Top Eser 😃 Bedankt voor de terugkoppeling! 

Top Posters