Support

Open search

UE40D8000YS, geluid, Horse en Country, Ziggo

Apprentice

Monteur van Ziggo geweest. TV (zonder poespas) model UE40D8000YS is op ongeveer 120 zenders perfect beeld en geluid echter de zender Horse en Country heeft vervormd of geen geluid. Volgens de Ziggo monteur hebben metingen aangetoond dat het signaal, bekabeling, smartkaart en module in orde zijn. Ook is er een oudere TV die het probleem niet heeft. Monteur Ziggo: probleem is de TV. TV winkel: probleem is bij Ziggo, wel verlangen oudere TV's een minder correct signaal. Suggesties?

6 ANTWOORDEN 6
Superuser II
Superuser II

Goedemiddag @Nico122 , Nico,

Is de volledige Model Code van de tv UE40D8000YSXXN. Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Is de huididige softwareversie van de tv de 1033.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Het introductiejaar van deze tv is 2011. Zou je misschien de tv kunnen resetten?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Restetten. Ws. moet je dan opnieuw je zenders even instellen.

Graag hoor ik van je.

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Apprentice

Is de volledige Model Code van de tv UE40D8000YSXXN. JA.

Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huididige softwareversie van de tv de 1033.2? NEE, 001015, update volgens TV, niet beschikbaar.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Het introductiejaar van deze tv is 2011. Zou je misschien de tv kunnen resetten?

Ja, geen verbetering.
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Restetten. Ws. moet je dan opnieuw je zenders even instellen.

Superuser II
Superuser II

Hi @Nico122 , Nico,

Bedankt voor je duidelijke feedback! De softwareversie is aardig out-of-date.

Graag via USB updaten. Hier te vinden bij Downloads:

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE40D8000YSXXN/

Volg onderstaande procedure:

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-...

Zorg wel dat van de uitgepakte T-GAP8DEUC_1033.2.exe de map T-GAP8DEUC in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet eventueel bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home >

Hopelijk draagt dit bij aan het vervormde geluid van de zender Horse en Country.

Zo is iig alles uitgesloten.

Suc6 en houd me even op de hoogte..

Groet, Dick
Apprentice

Update geen verschil. Een TV aangemeld voor reparatie zodat ik officieel standpunt heb.

Apprentice

Ziggo erkend nu het probleem. Ziggo werkt eraan en ik heb al forse vooruitgang. 

Superuser II
Superuser II

Hi @Nico122 , Nico,

Bedankt voor je terugkoppeling! Dat is goed nieuws!

Hopelijk wordt het helemaal opgelost!

Suc6 en een fijne dag!

Groet, Dick
Top Posters